KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK RISTIKKO 4

6614. SK Ristikko 4

arvid28.1.2012 klo 00:11
Pekka Joutsin kolmetähtinen SK:ssa oli todella hieno; vaikea muttei mahdoton. Huikeita ahaa-elämyksiä Yleensä en SK:n kolmetähtiä ole valmiiksi saanut ja siltä vaikutti nytkin aluksi, mutta iltaan mennessä kuitenkin täyttyi. Viimeiset sanat sain valmiiksi samalla kun katselin TV:sta EM-jäätanssia. HS:n helpohkon ristikon ratkoin jo aamupäivällä.
2. qwertsu28.1.2012 klo 03:49
On se Kiira nätti ja luisteleekin kauniisti. Porvarikehteen olen tutustunut terveyskeskuksen jonossa
3. Olavi Kivalo29.1.2012 klo 18:20
Säikeen aiheena näyttäisi olevan, että arvid sai kolmetähtisen valmiiksi. Eka kerta on aina hieno.

Itse ristikosta toteaisin, että jälleen kerran oli mahdollisuus havaita kuinka superpitkät, ilmeisesti supervaikeiksi tarkoitetut sanat ovatkin niitä helpoimpia. Se johtuu luultavasti yksinkertaisesti siitä, että hyvin pitkän yhdyssanan järjelliset variaatiot vähenevät sitä mukaa kun sana pitenee.

Viimekertaista, ihan tasokasta kolmen tähden ristikkoa käsiteltiin säikeessä 6566, jonka avaaja hehkutti kuinka 4x15 ruudun aukio on äärimmäisen visainen. Juuri tuon aukion pitkät sanat olivat ristikon helpoimmasta päästä. Muistelen, että kuvallisesta vihjeestä syntyvä ratkaisusana PIKKUTAVARALAATIKKO (tai jotain sinne päin) olisi ollut ensimmäinen sana, jonka kirjoitin.

Kyllä tämä Joutsin ristikko on tietenkin tähtensä ansainnut, minun mielestäni.
4. Jukkis30.1.2012 klo 10:29
Olihan tässä aika vääntäminen. Mutta kivalta tuntuu kun ihan älyttömän tuntuiset kohdatkin vähitellen selvisi. Vasemman ylänurkan AHIMO:sta kyllä tuli sana, mutta jäi tyystin hämäräksi että miksi se. Parin viikon päästä joku saa kertoa.
5. Olavi Kivalo1.2.2012 klo 10:24
AHIMO on aulistinen vihje. Kannustan etsimään selitystä sylttytehtaalta.
6. Olavi Kivalo1.2.2012 klo 10:30
Piti vielä todeta, että ylipitkien ratkaisusanojen helpottava vaikutus perustuu myös siihen, että kerralla tulee suuri joukko kirjaimia muiden avuksi ja ratkaisu alkaa edetä laajalla alueella.
7. Olavi Kivalo15.2.2012 klo 22:29
Kannuksen ESKO = AHO, tai vähän syltyssä: ESK = AH. Nämähän antavat auliiisti ESKIMO = AHIMO
8. Maikki15.2.2012 klo 22:38
Jäin itse ihmettelemään vihjettä

NARUSAARELLE?

Saisinko selityksen.
9. ?15.2.2012 klo 22:44
NARUSAARELLE?
> NA(U)RUSAARELLE
> KAUAS
> KA(U)AS
10. Maikki15.2.2012 klo 22:46
Tack!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *