KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS VIIKONVAIHDE 21.1.2012

6602. IS viikonvaihde 21.1.2012

kari kämäräinen21.1.2012 klo 16:16
Oivallisen hyvä! Oikea alanurkka vielä avoinna.
2. kari kämäräinen21.1.2012 klo 16:18
No nyt sekkiin selevis kun kuuklasin samin sukua.
3. anna h21.1.2012 klo 17:57
olipa mukava ja hyvä ristikko. ei liian vaikea, mutta kyllä sain pähkäillä montaa kohtaa pitkään. ensimmäinen valkoinen oli täysin tuntematon ja en meinannut uskoa, mitä kirjaimia lähti tulemaan pystysuorista, mutta kun olin teeman jo hoksannut, kirjoitin ja vasta lopuksi googlesta tarkistin. 1 kirjain oli minulla väärin, miehiä ilman ekaakin.
tällaisista minä tykkään!
4. Mie22.1.2012 klo 01:03
Mikäs ristikko on kyseessä? En ole vielä ostanut Iltistä :D
5. +22.1.2012 klo 01:13
Laatija Erkki Vuokila, kuvittaja Heli Kärkkäinen. Vaikeusaste kaksi ja puoli palloa.
6. Ahti22.1.2012 klo 10:52
Pallotus oli tosiaan kohdillaan. Pieni epäilyksen siemen jäi kalvamaan saamani ratkaisun oikeellisuudesta RANNIKOTON vihjeestä. Koska risteävät tuntuivat oikeilta, niin annoin asian olla.
7. jose22.1.2012 klo 11:07
Niinpä, tuo Ahtin epäilys toi mieleeni, että onhan siellä tosiaan järviä ja niiden rannikoita.
8. Mie22.1.2012 klo 13:20
Jee, no sitten kipinkapin ostamaan lehti!

Pallosen ja Vuokilan kakspuolikkaat ovat ehdottomia lemppareitani :D

Kaipaisin joskus myös niiden tyylisiä kolme miinuksia, kolmoset ovat mulle liian vaikeita ja into lopahtaa samantien.
9. Jaska22.1.2012 klo 19:10
Kolmemiikathan ovat "niiden tyylisiä", siis aika läheiset ovat keskimäärin vaikeusasteet. Paljon selvempi ero on kolmemiikan ja täyskolmosen välillä - yleensä.

Pitkälän kakspuolonen oli puolestaan lähempänä kahta kuin kahta puolta omalla asteikolla, kiitos joko suoraan tai parilla risteävällä auenneitten kirjavihjeiden. Poikkeuksena eka sininen, jonka jouduin vielä varmistamana netistä. Karttuipa jälleen yleissivistys, noumoor pelkona häväistys. SM-kisoissakin käytetty mustavalkoteema olikin tältä osin lievästi yllättävä.

Lamppuvihjeet on onnistuneesti säädetty 2½-wattitasolle, ovat tarpeeksi kirkkaita häikäisemättä. Kaksi näppärintä knoppia ovat mahd. uutuuksiakin. Hauskin on rantsujutska. Siinä sai hetken nikotella, kun 1996 oli ensin väärin. Erityisplussa lankeaa Pitkälälle Lehdon perjantaisen vaikeasti selitettävän lapsuksen korjaamisesta.
10. Jussi vain22.1.2012 klo 19:29
Muuten erinomainen ristikko yläpuolen kuvasta ei saa selvää. Selvemmin erottuu rubiikin kuutio, mutta taustakuva on erittäin himmeä. Olisiko jollakin parempi kuva vai liittyykö sekin ristikon genreen?

Kala ilman Leppästä on hyvä ja huumoripitoinen oivallus ...:)
11. Masa I22.1.2012 klo 19:37
Morjens !
Hieno ristikko. Ekin on minulle sopivia, kun taas Antti Skytän en edes aloita (liian vaikeita).
12. Jaska23.1.2012 klo 00:11
No Vuokilallepa tietenkin meni plussat ja muut, mitä mä oikein sekoilen. Taisi PuPen eilinen loppuaukeama raivota vielä tänään takaraivossa.
13. matts23.1.2012 klo 07:12
Pääkuvan sanat olivat hepreaa minulle, piti oikein tarkistaa mitä ne tarkoittavat.
14. Viljami23.1.2012 klo 11:51
Minun asteikollani pallotus osui tässä aivan nappiin. Vaikeuksia riitti etenkin ylhäällä pääkuvasta lähtevissä sanoissa, jotka ratkesivat ainoastaan risteävien avulla.

Useita erinomaisia vihjeitä, kuten Ba=BAM, UUSIKIELINEN? ja ROINAN PAIKKA?.

Nautittavaa pähkäilyviihdettä Vuokilalta!
15. Vara-Eko25.1.2012 klo 12:47
Onkos tämä PuPe sama kuin Puijon Pesis.Kysyn näin pesäpallo miehenä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *