KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONVAIHDE 7.-8. 2012

6577. IS-viikonvaihde 7.-8. 2012

Jaska7.1.2012 klo 21:21
Paljon pehmeämmin alkoi vuosi kuin edellinen päättyi. Silti ajan armoton pirta pyöri liian vinhaan pallotusta aatellen. Tuttu juttu, kolme neljännestä alle 2½-kyytiä, sitten jähmeni järki. Ei sentään peffa. Täyttyi siis yhdessä istunnossa sen puutumatta, mutta kolmemiikka-puolelle meni:(

Minä huono, Pallonen parempi etenkin teknisesti. Pitkiä sanoja, mittava myös 4x9-aukio, sanakeskipituus 6,04. Valtaosin sanasto on kuitenkin vähemmän ylllätyksellistä, ja vihjepuolella hykerryttävät knopit loistavat poisaolollaan. Magnaa pukkaa tällä kertaa.
2. Viljami8.1.2012 klo 07:43
Kovin tutulta kuulosti tuo Jaskan teksti. Samoja kokemuksia minullakin näistä kakspuolikkaiden ratkontahistoriikista. Homma etenee yleensä suhteellisen kitkattomasti, kunnes koittaa perinteinen jumi, joka nostaa vaikeusasteen kohdilleen. Ihme kyllä, tällä kertaa tuota pakollista takkuilutaukoa ei tullut, joten minulle tämä jäi kaksplussaksi.

Sanastoltaan tämä miellytti minua huomattavasti enemmän kuin edellinen Pallonen. Koiruuksia olisi toki saanut olla enemmän. Vasemman laidan MIES ON PADOSSA TUHO yhteys ratkaisusanaan vielä hakusessa.

Taattua, tasokasta Pallosta taas kerran.
3. Jaska9.1.2012 klo 11:42
Viljamille vielä avautumaton knoppi onkin ristikon paras. Se ei kuitenkaan ole ensipainos, jona se taannoin meikä- ja monia heikäläisiäkin hykerrytti.
4. Viljami9.1.2012 klo 14:40
No avautuihan tuo "patovihje" lopulta minullekin. Erinomainen knoppi totta tosiaan!
5. Ahti12.1.2012 klo 06:34
Kyllä pallotus oli kohdallaan vasemman yläkulman aiheuttaman hidastumisen vuoksi. MIES ON PADOSSA TUHO oli uusi vihje itselleni, mutta poikkeavista sanoista saamani ratkaisu aukeni lopulta.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *