KESKUSTELUT > RISTIKOT > APUA APU-RISTIKOT 1/04 KESKIAUKEAMAAN

630. Apua APU-ristikot 1/04 keskiaukeamaan

Liisa5.1.2004 klo 11:26
Tavallisesti APU ristikot ovat avuttoman helppoja, myös keskiaukeama. Nyt tosin sivun 15 viisi ylintä riviä eivät ratkea ei niin millään. Voisko joku auttaa?
siis: APUNA TURKKILAINEN HEIKETÄ LAPPALAINEN? innokkaan epelin kuva kalapaketin kuva SUOSITTU NIMENÄ
BELGIASSA kuva mökistä IDÄSSÄ

Josko joku oisi ratkaissut ja voisi nyt avittaa ??? KIITOS !!!
2. Eki5.1.2004 klo 11:53
Liisa hyvä, tämä foorumi ei ole voimassa olevien tehtävien ratkontapaikka. Sellaiset pulmat pitää hoitaa yksityisesti. Jos täältä löydät samanhenkisen kaverin, se on ok, mutta vastaussanoja sisältävät julkiset viestit poistetaan.
3. Liisa12.1.2004 klo 16:11
PYH Ekille !
Tämä kommenttini vasta nyt, kun olen ollut flunssassa.
Tämähän oisi just sopiva foorumi tällaisillekin -kuten minun- pulmille. "vastaussanoja sisältävät julkiset viestit poistetaan" on teiltä ikävää suhtautumista!
Sorry terv Liisa
4. MM12.1.2004 klo 16:25
Ymmärsithän Liisa, että Eki tarkoitti tehtäviä joissa on vielä palautusaikaa jäljellä. Vanhemmille ongelmallisille tehtäville foorumi sopii.
5. Liisa12.1.2004 klo 16:32
Ymmärsin, en oo tyhmä.
En myöskään tyhmä ristikoita laatiessani. Tämä kyseinen vaan osoittautu ongelmalliseksi.
Kyllä niissäkin joissa on vastausaikaa jäljellä, voisi ratkojaa mäessä auttaa...
6. Eki12.1.2004 klo 16:33
Ilmaisin tosiaan itseni hieman epätarkasti, piti sanoa "voimassa olevien palkintotehtävien". Kai olet Liisa siitä samaa mieltä?
7. Liisa12.1.2004 klo 16:34
Ekille: eri mieltä
Ks. edelliseni
8. J Takala12.1.2004 klo 16:40
Jos sellaisiin ristikoihin annetaan täällä vihjeitä, joissa on vielä palautusaikaa jäljellä, niin internetittömät ratkojat joutuvat heikompaan asemaan.
9. Eki12.1.2004 klo 16:43
Ai Liisa, oletkin laatija?
10. Liisa12.1.2004 klo 16:44
J Takalalle: miulla ei ole internettiä eikä tietokonettakaan.
Ei me olla heikommassa asemassa, näitä ilmaisia yleisökoneita on paikat väärällään. Esim. ite oon nyt kirjastossa.
Vielä ei ole tullut kunnon perustetta, miksi alkuperäinen pyyntöni ei kelpaa vastattavaksi.
11. Liisa12.1.2004 klo 16:46
Ai Liisa, oletkin laatija?
Eipäs saivarrella. Sattu ajatusmoka. Piti kait kirjoittamani ratkaisija. Flunssaräkä täyttää pään eikä ajatus kulje.
12. Eki12.1.2004 klo 16:54
En halua, että vaikka Hesari tai Apu Ristikot jyrähtää meille siitä, että me käsittelemme heidän tehtäviään ennenaikaisesti. Koska se mielstäni olisi oikeutettuakin. Eikä se ole tosiaankaan reiluakaan... Eikä... Kyllä näitä perusteita on, en minä ymmärrä, miksi sitä pitäisi enempää perustella, varsinkaan kun perustelut eivät edes kelpaa.
13. Liisa12.1.2004 klo 16:58
Eipäs suututa
Niin tosiaan, voihan ao. lehdet tosiaan ottaa nokkiinsa ja puuttua sivustoihinne. Ok perustelu.
14. Jouni12.1.2004 klo 20:47
Kutsu sinäkin, Liisa, sanaristikkoja harrastava ystävä kylään!
Kahdestaan ratkotte ristikoita kolmen edestä. Ja voi niitä onnistumisen tunteita ja tuuletuksia. Paukutkin voi ottaa kun viimeinenkin ruutu on täytetty. Ripaskankin saapi tanssia.
15. tjn13.1.2004 klo 07:14
Eipä tuo Liisakaan paljon perustellut omaa kantaansa, joten kysytään ihan yleisesti, miten yleistä tämä "porukkaratkonta" lienee?

Ilman muuta kannatan Ekin linjaa.
16. Ibis13.1.2004 klo 08:07
Minä ainakin ratkon monesti isän kanssa. Isä asuu kyllä sen verran kaukana, että käytössä on puhelin ja sähköposti.
17. iso S13.1.2004 klo 10:02
Porukkaratkonta on ihan suositeltavaa. On hyvä, kun ihmiset auttavat toisiaan ja harrastavat sosiaalista kanssakäymistä.

Julkinen porukkaratkonta (esim. näillä palstoilla) on samalla tavalla paha kuin tuloksen möläyttäminen urheilukisoista silloin, kun tapahtuma on nauhoitettu eikä lähetys ole vielä tullut yleisillä kanavilla. Siinä menee jännittämisen ilo ja julkisessa ristikkokeskustelussa menee joiltakin ratkaisemisen ilo. En osaa pitää kovin suurta eroa sillä, onko kyseessä palkintoristikko vai ei. Joku varoaika saisi olla joka tapauksessa. Se voisi olla pari viikkoa, palkintoristikoissa kuitenkin vähintään lähetysaika.

Palkintoristikoissa neuvojen antaminen on minusta epäitsekästä toimintaa, siinähän pienentää omaa voitonmahdollisuuttaan. Tämä taas täysin siitä riippumatta, annetaanko neuvoja julkisesti 'kaikille' vai yksityisesti kaverille. Moraalia voi tietysti mietiskellä siltä kannalta, että neuvoja saanut itse ratkaisemaan kykenemätön pääsee osallistumaan arvontaan ja näin pienentää ulkopuolisten itse ratkoneiden mahdollisuuksia. Neuvoja ei kuitenkaan kilpailussa hyödy, muuten voi ehkä saada sympatiapisteitä tai jotain.
18. Eki13.1.2004 klo 10:23
Hyvä, iso S! Tuo liian aikainen ratkaisusanan näkeminen on tosiaan yksi suurimmista miinuksista. Kilpailuvastauksiahan lähettää arvontoihin pyöreästi vain 1-2%, ristikkolehdissäkin n. 10%. Ratkomisen ilo on useimmille se tärkein ilo. Jos tietää visaisesta ristikosta yhdenkin herkullisen sanan, se saattaa harmittaa suuresti.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *