KESKUSTELUT > RISTIKOT > TOUKOKUUN IISAKIN OIKEASTA RATKAISUSTA

6277. Toukokuun iisakin oikeasta ratkaisusta

Olzi30.6.2011 klo 10:42
Toukokuun Iisakissa oli s. 21 ristikossa vihje MYÖS VIRTA. Oikeaksi ratkaisuksi on merkitty ETOLA, T on piilokirjain. Mikä on selitys tuolle ratkaisulle? Minulla oli siinä EBOLA, joka on myös joki eli virta Kongossa.
2. tuffa Porist30.6.2011 klo 11:28
Olzi
ET on myös ja OLA on Olavi Virta
3. aawee30.6.2011 klo 15:15
no just, tuota en älynnyt vaikka oikea vastaus minulla olikin...
4. Olzi1.7.2011 klo 10:58
Laitoin asiasta sähköpostia kolmiokirjalle, ja sain vastauksen: "Olette aivan oikeassa, ratkaisuun on pujahtanut laatijan virhe ja siinä pitäisikin olla EBOLA. Hän on vihjeistystä korjatessaan unohtanut korjata muutoksen ratkaisuun." Minustakin tuo ETOLA oli kyllä aika kaukaa haettu...
5. Eki1.7.2011 klo 11:20
Kyllähän siinä kummatkin on hyväksyttävä. Toimituksen kannattaisi vastata, että "ratkaisussa annetun Etolan lisäksi hyväksytään myös Ebola". Onhan tuo Ebolan piilokirjain aika hankala. Vihje antaa ymmärtää, että "kyllähän kaikki viruksen tuntevat, mutta mitä muuta merkitystä voisi löytyä". En olisi vielä ihan vakuuttunut, että laatija on noin ajatellut, mutta on se mahdollista.

Olzi, kannattaisi vielä varmistaa tämä. Toimittaja on saattanut antaa vastauksensa tarkastamatta sitä huolellisesti.

Tässä ei ole tarkoitus haukkua laatijaa tai toimitusta, mutta tapaus on mielenkiintoinen. Sellaista voi sattua kenelle tahansa. Mitä enemmän satsataan uusiin vihjeisiin, sitä helpommin tulee joku kaksoisratkaisu tai virhe.
6. Taata1.7.2011 klo 16:13
Arvelen Auliksen tarkoittaneen Etolaa. Olisi niin aulismainen vihje. Itse sain kaksoisratkaisun Joutsin ristikkoon, joka itse asiassa on ainoa oikea ratkaisu, sillä näin ollen tehtävässä ei olekaan väitettyä virhettä.
7. si-tee-raaja1.7.2011 klo 16:43
Lähettäjä: si-tee-raaja 11.6.2011 klo 12:17
"Lähettäjä: Pekka Joutsi 10.6.2011 klo 12:14
Kyllä tuo inuu-eskimo on laatijan töppäys!"
8. si-tee-raaja1.7.2011 klo 16:45
"Lähettäjä: W 30.6.2011 klo 18:57
"Ydinporukka " puolustaa epäloogisuuksia, jotta uusia kolmosen ratkojia ei tulisi heidän reviirilleen enää lisää."
9. Matami1.7.2011 klo 21:22
Olzi. Ebola oli minunkin ratkaisuni pitkän etsimisen jälkeen.

Mitä mahtanet Taata tarkoittaa kaksoisratksisulla Pekka Joutsin ristikossa... Minä laitoin naku-inuiitti sanojen risteysruutuun vinoviivan ja molemmat kirjaimet U/I.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *