KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-JUHANNUS 23.-26.6. 2011

6270. IS-juhannus 23.-26.6. 2011

Jaska23.6.2011 klo 20:22
Pani pallonen pikkupahahkon, vaikka piiitkään ei siltä vaikuttanut. 95 prosenttia ristikosta täyttyi näet ellei nyt ihan mieletöntä, niin ainakin vähemmän mielekästä kyytiä kovikseksi. Ehdin jo muotoilla mielessäni diplomaattisehkoja moiteluonnoksia liian pehmeästä juhannuspurtavasta neljäksi illaksi, kun se viimeinen viiden prosentin lohko pysäytti kynän ja aivotoiminnan pyytämättä ja yllätyksenä.

Kyseisen pähkinän pähkäily venytti ratkontaa niin tuhottomasti, että 2,5-pallotus on hyväksyttävä. Kovemmilta kovisratkojilta tuskin sitä myönnytystä irtoaa. Ja yhdeltä jos toiseltakin voi tulla kur(t)i(s)tusta mielleyhtymästä erääseen toiseen laatijaan. Minäkin olen kahden vaiheilla arvosanan suhteen, mutta kun en osaa päättää, päädyn keskiarvoon: 8,675.
2. kari kämäräinen23.6.2011 klo 20:29
Minä osaan päättää arvosanan. Täysi kymppi! Hyvä harhautus...
3. Pena23.6.2011 klo 21:17
...todellakin! Tämmönen ristikko on miu mau mukkaa d=).
4. Ripe23.6.2011 klo 21:54
Kaunis rakennelma sinisissä. Muu osio yllättävänkin yllätyksetön; täyttyi kovin nopeasti. Liekö Pitkälän W antanut niin vauhtia, että tämä tuntui helpohkolta kakspuoloiseksi. En kuitenkaan tarkoita, että näiden enää pitäisi vaikeutua - kyllä näissä inhimillisyys täytyy säilyttää. :)
5. Lauri Kultti24.6.2011 klo 17:59
Kaipa se Jaskan kynän pysättänyt osa oli ylhäällä? Minulla ainakin yläosa ja erityisesti ylävasen takkusi jonkin aikaa. Muuten täyttyi Jaskan kuvaamalla tavalla. Onkohan ristikossa yksi rasteroitu rivi liikaa? (Tai yksi liian vähän?)
6. Ahti24.6.2011 klo 19:23
Mukavasti oli päänvaivaa juhannusjuomia nauttiessa. Kaksi alinta sinistä aukesi viimeisinä.
7. HM24.6.2011 klo 22:29
Hyvää teki tämä ristikko pahasti ryvettyneelle itsetunnolle parin viimeisen koviksen jälkeen! Nyt oli taas tunne, että kannattaa yrittää pähkäillä, ja ratkesihan se. Mukavaa juhannusta kaikille!
8. Pekka Harne25.6.2011 klo 13:13
Johan luvataan palkkio koko aukeaman juhannusristikon yhdelle ratkojalle: 2 000 euroa - lienee SE lajissaan. Eikö parempi linja olisi kuitenkin 200 euroa kymmenelle tai 100 euroa kahdellekymmenelle?!
9. Lauri Kultti25.6.2011 klo 13:36
Tuo 2000 yhdelle on paremmin linjassa harjoitetun talouspolitiikan kanssa. :) (oikeammin :( )
10. RA25.6.2011 klo 13:50
Sen verran harvoin ristikoista noita tuhatlappusia on jaossa, että...
11. RA25.6.2011 klo 13:52
... että ehdotan kestettäväksi tämän(kin) "vääryyden".
12. iso S25.6.2011 klo 15:33
Mielestäni ristikossa on rasteroituja rivejä juuri oikea määrä. Mukana on viekas hämäys.

Ennen Googlen aikakautta olisin väittänyt että tämä ristikko rikkoo tavanomaisesti noudatettuja sääntöjä kolmasti. Nyt opin kolme uutta sanaa. Onneksi unohdan ne välittömästi, joten en oudu kiusaukseen käyttää niitä. Riemastuttavaa tai raivostuttavaa, miten sen kukin kokee.

Minulta tämä eteni sutjakkaammin kuin moni muu Pallosen kakspuolonen. Itsenikin hämmästyttäen pääsin alkuun siitä vasemmasta yläosasta, joka olisi voinut tuottaa suuriakin vaikeuksia. Joskus se vaan menee.
13. Hidas käsi27.6.2011 klo 14:27
No niin

Tässä kävi nyt sillee, että mun juhannusristikkoni meni parempaan tarkoitukseen. Kaks’ ja puolpalloista olin aloitellut ratkoa, kun lehti jäi pöydälle. Senpä nappasi nelitoistavuotias sukulaispoika, ja minä ajattelin, että ratko poika vaan. Sinne se jäi sällille lähteissäni, saas nähdä puraisiko poikaa ristikkokärpänen, niin kuin minua aikoinaan. En hennonut ehdottaa pehmistä, kun koviksen kimppuun kävi. Huomannee itse aikanaan, mistä alkaa aueta.
14. Viljami2.7.2011 klo 09:07
Ovela ajatus noissa pääkuvasta lähtevissä ratkaisusanoissa. Minä menin pahasti halpaan tuon yhden nuolen suhteen. Laitoin siihen ensin SUOLI, joka on toisin päin ILOUS ajatellen, että sekin liittyy samalla logiikalla muiden kanssa pääkuvaan. No siitähän riitti sitten ongelmia tuon risteävän VOI TÄYTTÄVÄÄ vihjeen kanssa. Onneksi lopulta sytytti.

Henkilökohtaisesti minulle hauskin vihje tällä kertaa oli tuo LEIPÄÄ. Sitä pähkäillessäni ja sen lopulta ratkaistuani, huomasin mussuttaneeni koko ajan samannimistä leipää!
15. Eki2.7.2011 klo 13:09
Alustavien tietojen mukaan jussin 2 000 euron ristikko löi kaikki vanhat vastaajaennätykset.
16. Ahti2.7.2011 klo 17:23
Eki, Kuten jenkki tuohon sanoisi: "Money talks!" Enpä itse muistanut laittaa kyseistä raha-anomusta sisään.
17. Ritu3.7.2011 klo 17:05
Tuo juhannuksen parin tonnin palkinnolla varustettu ristikko laittoi monet laittamaan vastauksen useampana kappaleena.Muutama asiakas kertoi minulle laittaneensa niin tekstiviestinä kuin useammalla postikortillakin vastauksen menemään.
18. Jaska3.7.2011 klo 22:07
Me IS-kovisten ystävät kiitämme pehmisratkaisujensa moninkertaistajia heidän uhrauksistaan. Ne osaltaan takaavat meidänkin harrastuksemme jatkuvuuden.
19. RA3.7.2011 klo 22:17
[Muistelen jonkun joskus jossain sanoneen, ettei tekstiviestivastauksia kannata laittaa yhtä enempää. Että samasta numerosta tulevista viesteistä tulisi noteeratuksi vain ensimmäinen.]
20. Jaska3.7.2011 klo 22:39
[Tarpeeton jatkuvuutemme torpedointiyritys, josta ylimääräisestä tulosta hykertelevä kustantajakaan ei pidä. Älä vaan Ritu kerro RA:n tietoa asiakkaillesi!]
21. RA3.7.2011 klo 22:44
[Tuo tietohan voi olla myös väärä. Eikös monissä muissakin tekstiviesti'äänestyksissä' väitetä, että voi luukuttaa niin paljon kuin kukkaro kestää.]
22. Jaska3.7.2011 klo 22:58
[Niin tosiaan. Jos on väärä tieto, niin sen levittäjät ovat täysin moraalittomia kovisten vihollisia.]
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *