KESKUSTELUT > RISTIKOT > RISTIKOIDEN TULOSTAMINEN

6216. Ristikoiden tulostaminen

Maisa20.5.2011 klo 15:31
Mistä mahtaa johtua,että ristikot eivät tulostu viime päivien aikana?
2. Jukkis20.5.2011 klo 15:42
Printteri varastettu? Muste loppu? Töpseli irti? USB-kaapeli irti? Tietokone ei ole päällä? Paperi loppu? Printteri kiinni väärässä koneessa? Olet unohtanut myyneesi printterin pois? Kissa pissannut printterin pilalle?
3. eläkeläinen20.5.2011 klo 17:14
Joko Jukkis olet saanut töitä?
4. Maisa20.5.2011 klo 22:41
Toivottavasti Jukkikselle löytyy töitä, jotta kommentteihin tulisi myös reaaliaikainen pointti!
5. Jaska20.5.2011 klo 23:33
Maallikon arvauksena voi Maisan pulma johtua nettiristikkojen julkaisijastakin. Eihän tekniikka koskaan sataprosenttisen varmaa ole. Asiallisen vastauksen saamista olisi ehkä auttamut Maisan ilmoitus, kenen ristikoista on kyse. Mikään ei estäne kysymästä suoraan julkaisijaltakaan?
6. eläkeläinen21.5.2011 klo 03:14
Maisan pulma ja PP:n propleemi. Kuka - Jaska tekee teillä aamiaisen?
7. -D21.5.2011 klo 11:10
Jukkis ja Jaska! Vastatkaa nyt ihmeessä kun eläkeläisellä on noin päivänpolttavia ristikkokysymyksiä!!
8. Jukkis22.5.2011 klo 21:19
Maisa on nyt saanut 10 kpl mahdollisia selityksiä tulostuksen toimimattomuudelle. Ne ilmeisesti olet käynyt läpi? Oliko apua? Vai haluatko lisää mahdollisia syitä sille, miksi "ristikot eivät tulostu viime päivien aikana"? Mulla olis ainakin vielä tusina mahdollisia syitä tarjolla.

Tuo eläkeläisen vuosikausia jatkunut huoli minun työllistymisestäni on liikuttavaa. Toivottavasti stressi vähenee kun kerron olleeni kokopäivätöissä 22-vuotiaasta, mitä nyt armeijan kävin välissä huilimassa. Palkkaa olen saanut riittävästi, joten kun joskus ensi vuosikymmenellä muutun eläkeläiseksi itsekin, niin työeläkettä on mukavasti tiedossa, ellei sitten koko eläkesysteemi sillä välin ole romahtanut.
9. Maisa22.5.2011 klo 23:37
Anteeksi kommenttini Jukkikselle! Tulostus ei onnistu vieläkään automatkojen ratoksi.
10. Marco Poloinen23.5.2011 klo 00:03
Mietipä Maisa, miten itse suhtautuisit asiasta tietämättömänä esittämäsi laiseen kysymykseen. Tuskin osaisit noilla pohjatiedoilla neuvoa ja saattaisit pitää koko viestiä jonain pellejuttuna.

Ilmeisesti kyse ei ole mistään kopion tulostamisesta (et kerro), vaan nettiristikon imuroinnista. Minkä firman ristikko - Sanarisin, Kolmiokirjan, iltapaivälehtien vai jonkun muun. Millä koneella ja ohjelmalla? Onko tulostus ko. sivulta onnistunut aina ennen? Mitä tapahtuu kun yrität - vai ei mitään? Toimiiko tulostin muuten normaalisti? Jne.

Jos joku, niin Jukkis osaa neuvoa - ja varmaan neuvookin - kunhan lopetat pelleilyn ja kysyt kunnolla.
11. Maisa23.5.2011 klo 07:49
Mielestäni kysyin alkujaan aivan asiallisesti, enkä pelleillyt. Sen sijaan saamaani vastausta pidin pelleilynä. Piste tälle keskustelulle ja hyvää jatkoa!
12. Jukkis23.5.2011 klo 08:22
Mullakin on asiallisia kysymyksiä. Tovottavasti joku vastaa, muuten suutun.

"Miks tää ruoka maistuu tältä?"
"Miks mun autosta kuuluu viime päivien aikana tommonen ääni?"
13. Wexi23.5.2011 klo 09:30
Jukkis

Maku tulee ruokaan perusraaka-aineista ja mausteista.
Oletko epähuomiossa sekoittanut persiljan ja tillin cannabis sativaan maustaessasi kalapuikosta valmistavaasi kalakeittoa? Maku poikkeaa jonkun verran edellisistä.

Mitä tulee auton "ääneen", se johtuu ottomoottorin periaatteesta.
Perinteiset bensiinimoottorit (kaasuttimella tai imusarjaruiskutuksella varustettu):

Perinteisissä bensiinimoottoreissa polttoaineen ja ilman seos muodostetaan imusarjassa eli ennen sylinteriä. Sylinteriin kulkeutuu valmis polttoaine/ilma -seos. Seos sytytetään kipinän avulla.

1 - Imutahdin aikana mäntä liikkuu sylinterissä alaspäin ja vetää avautuneen imuventtiilin kautta polttoaine/ilma -seoksen sylinteriin. Imutahdin jälkeen imuventtiili sulkeutuu.

2 - Puristustahdin aikana mäntä liikkuu sylinterissä ylöspäin ja koska imuventtiili on mennyt kiinni polttoaine/ilma -seos puristuu kasaan ja sen paine kasvaa. Puristustahdin lopussa korkeapaineinen polttoaine/ilma -seos sytytetään kipinän avulla.

3 - Työtahdin aikana mäntä liikkuu sylinterissä alaspäin. Liikkeen saa aikaan palamisen aiheuttama kaasuseoksen laajeneminen, joka nostaa painetta. Kasvava paine saa aikaan voiman, joka painaa mäntää alaspäin.

4 - Poistotahdin aikana mäntä liikkuu sylinterissä ylöspäin ja työntää palaneet kaasut (pakokaasut) pakoventtiilin kautta ulos sylinteristä aina pakoputkeen asti. Poistotahdin jälkeen pakoventtiili sulkeutuu ja alkaa uusi imutahti.

Ääni yleensä asettuu kääntämällä virta-avainta vastapäivään noin neljänneskierrosta.
14. Jukkis23.5.2011 klo 09:37
Asiallisesti kun kysyy niin tällaista pelleilyä saa vastaukseksi. Nyt suutun enkä enää ikinä kysy mitään. Ähäkutti, siitäs saitte pellet, oma vikanne.
15. Wexi23.5.2011 klo 11:48
Jukkis, maafriend.

Vastasin kysymyksiisi niin asiallisesti, kuin oli mahdollista.
Ruokakysymyksesi oli niin ylimalkainen, että oli pakko heittää villi arvaus. Ei ilmeisesti osunut.

Sen sijaan autokysymykseen vastasin suurella pieteetillä.
Kävin jopa tarkentamassa sivistymättömänä Googlesta ottomoottorin periaatteen.

Keskustelin ystäväni kanssa, joka omistaa auton.
Hän valaisi minua auton muihinkin saloihin.
Lattiatasolla, vasemman jalan alapuolella on poljin. Kun sen painaa pohjaan, ja samaan aikaan oikealla kädellä vedät keskikonsolissa olevaa tankoa vasemmalle, eli itseesi päin, ja heti perään eteen, tapahtuu kuulemma kummia.
Vapautettuasi vasemman jalan alla olevan polkimen, ja samaan aikaan painat oikean jalan alla olevaa poljinta, auton pitäisi liikkua eteen päin.

Keskimmäisestä polkimesta ei kuulemma niin suurta väliä.

Ps. Pienenä muistisääntönä. Vasen jalka on se, missä ukkovarvas näyttä oikeaan.
16. Jukkis23.5.2011 klo 14:46
Jos tästä parodiaosuudesta siirrytään puhumaan ihan tosissaan, niin aika vaikea on tajuta, miksi senkin jälkeen kun Marco Poloinen väänsi rautalangasta, miksi Maisan alkuperäiseen kysymykseen on mahdoton vastata, Maisa ei voinut antaa Marcon mainitsemia oleellisia lisätietoja, vaan väitti edelleen kysymystään "Mistä mahtaa johtua, että ristikot eivät tulostu viime päivien aikana" asialliseksi.

No, tämähän ei ole mitenkään uutta. Jatkuvasti saa törmätä tähän samaan, eli joku kysyy tyystin epämääräisen kysymyksen, ja kun joku potentiaalinen auttamishaluinen vaivautuu toteamaan, että tarvittaisiin nämä ja nämä lisätiedot, että voisi edes miettiä vastausta, niin tuloksena on alkuperäisen kysyjän tuohtuminen siitä, että hänen pitäsi nähdä vielä tuokin vaiva kertoa kaikenlaisia yksityiskohtia.

Minä olen tällä saitilla, ja muillakin, ja työpaikallani, auttanut lukemattomia ihmisiä heidän erilaisissa tietotekniikkaongelmissaan, mutta ihan riittävän monta kertaa olen saanut kuulla kunniani, kun olen ryhtynyt tivaamaan tarvittavia lisätietoja. Siksi nyt vaan vastasin alkuperäiseen kysymykseen niiden tietojen pohjalta, jotka kysymyksestä oli nähtävissä.

Lopputulos nyt on se, että ei minua ainakaan enää hiukkaakaan kiinnosta, rupeaako ne ristikot tulostumaan viime päivien jälkeen vai ei.
17. HT23.5.2011 klo 15:25
Ei liity otsikon aiheeseen, mutta jotenkin tulee mieleen kaksi kysymystä MikroBitti-lehdestä noin neljännesvuosisata sitten. Toinen meni jotensakin näin: "Isälläni on IBM-tietokone. Miten tietokoneella ohjelmoidaan?" Toinen vesseli kysyi, miten tehdään tietoliikenneohjelma.
18. JPQ30.5.2011 klo 10:14
HT: nuo kummatkin kysymykset ymmärrän. ja on siellä ollut muitakin huvittavia saatikka bitin vastaukset jossain ollut selviä asiavirheitäkin.
19. ota28.4.2012 klo 19:18
Tyhmää touhua ristikot en tee enää yhtäkää!
20. Jussi vain28.4.2012 klo 20:04
"Mistä mahtaa johtua,että ristikot eivät tulostu viime päivien aikana?"

Mielestäni asiallinen kysymys. Onko jokin muuttunut tulostukseen nähden viime päivien aikana? Tässä tuli hiljattain microsoftin tietopäivitykset. Joskus ne edesauttavat ongelmia tulostusajurien käyttäytymiseen.

Olisi hyvä tietää tulostimen merkki ja käyttöjärjestelmä, ennen avun saamista.
21. h28.4.2012 klo 20:40
Minulla on pelittänyt aina nuo tulostukset näillä sivuilla.
22. -28.4.2012 klo 22:49
Jussi vain, huomaa, että kysymys on esitetty lähes vuosi sitten, eikä "viime päivien aikana"
23. Jussi vain29.4.2012 klo 00:46
No, eipä tullut huomioitua kysymyksen jättöaikaa. Kuitenkin, jos em kaltaisen kysymyksen esittää, voisi kertoa tulostimen ja käyttöjärjestelmän.

Ilmeisesti Maisa on pahoittanut mielensä ja siirtynyt toisille helppi-saiteille.
24. Kusetus kunniaan29.4.2012 klo 01:24
Osta kahden euron lehti ja heitä sitten roskikseen
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *