6195. PALVELU

kjk7.5.2011 klo 21:01
Alueella Ristikot, säikeessä 6194. hs toukokuu kuukausiliite

Lähettäjä: Tuu 7.5.2011 klo 20:22

"Ja Hesari kutsuu asiakasPALVELUKSI maksullista numeroa, jossa voi kuunnella musiikkia ihan niin kauan kuin jaksaa."

Joskus 60- ja 70-luvuilla kärsi Suomessa sana "Demokratia" todellisen inflaation: kaikkein demokraattisimpia valtioita olivat kansandemokratiat. No, nykyisin jo yleisesti myönnetään, että se "demokratia" oli melkoisen rajoitettua.

Nykyisin ihan saman inflaation on kärsinyt tuo "palvelu". Käytännössä se tarkoittaa, että asiakas (tms.) tekee itse kaiken sen, minkä aikaisemmin teki palvelun tarjoaja.

Alkaen puhelinkeskuksesta: Aikaisemmin firmoilla oli puhelinkeskus, joka tiesi kaiken ja osasi melkein kaiken. Nykyään joutuu soittaja itse ensin hoitamaan keskuksen hommat. "Jos haluat sitäsuntätä, niin paina x". Ja kun sitten on aikansa painellut näppäimiä tai odotellut, niin saa langan päähän asiakasPALVELIJAN. Joka kertoo, mitä asiakkaan _itse_ pitää tehdä, että saisi asiansa hoidetuksi. Paitsi IT- ja ATK-firmoissa, joissa asiakasPALVELIJA ei valitettavasti ollenkaan tunne / ymmärrä asiaasi.

Hohhoi...
2. Hakro7.5.2011 klo 21:58
Demokratia tarkoittaa "kansanvalta". Siten kansandemokratia tarkoittaa "kansankansanvalta".

Jotta vältyttäisiin ikävältä tautofonialta, voidaan toinen "kansa" korvata sen synonyymilla "väki". Siis kansandemokratia = kansanväkivalta.

Sellaistahan se oli.
3. Wexi7.5.2011 klo 22:39
...Ei muuta johtajaa, ei luojaa
kuin kansa kaikkivaltias...

Sellainenhan se oli.
4. kik-herne nenässä?8.5.2011 klo 15:02
Hyviä tapauksia nämä kaksi viimeisintä kjk ja hakro. Uutta verta pakkiin.
5. kjk10.5.2011 klo 18:52
kik-herne nenässä?:

Juu, todella! Sen palveluttomuuden takia. Ja sen takia, että käyttämällä jostain asiasta sanaa, joka ei pidä paikkaansa, kuvitellaan itse asian jotenkin muuttuvan. Eikä siinä asiassa tarvita pakkia sen enempää kuin vertakaan, kohtuuannos rehellisyyttä vain!

ps. Se on kjk, ei kik!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *