6069. IS 27

ripop5.3.2011 klo 16:39
Olipas Teemulta taas hauska ristikko.Kaksi tuntia ja risat meni rattoisasti.Välillä meinasi kyllä lähteä päästäkin hiutaleita ennen kun tajusi jujun.Vasen alalaita ei meinannut aueta millään.Sopivan hankala,että ehtii vähän ulkoillakin tuolla auringon paahteessa.
2. Marco Poloinen5.3.2011 klo 17:54
En ota vielä kantaa itse ristikkoon, mutta säikeen otsikointiin olisin toivonut yhdenmukaisuutta aiemman käytännön kanssa. Päivämäärä + kovis- tai viikonloppumaininta avittaisivat myöhempää asiaan palaamista. (Edellinen koviskin oli 27 !)
3. kari kämäräinen5.3.2011 klo 18:00
Hyvä oli. Mulla tuo vasen alalaita ratkesi ensimmäisenä. Sitten jumitti muutama tovi, ennen kuin älysin ristikon teeman. Reilu tunti meni jälleen.
4. Jaska5.3.2011 klo 18:09
Tämän vuoden paras kovis sarjassa 2½ tähän asti. Sitä paitsi jokainen kovis on 27 hamaan ikuisuuteen.
5. ripop5.3.2011 klo 19:22
Anteeksi aloittelijamaisuuteni.Minulla on ollut netti googleineen käytössä vajaan kuukauden.Silti olen ratkonut sinnikkäästi lähes kaikki kovikset useamman vuoden ajalta Iltiksestä ja PP:kin tulee täytetyksi.Sanaris oy:n ristikot on ihan omaa luokkaansa Suomessa.Joskus on vaan ihanaa kun joutuu miettimään vaikka maaten muistamatta edes missä kynä on.Kiitokset Ekille ja kumppaneille.
6. Marco Poloinen5.3.2011 klo 21:39
Aidossa "kari kämäräinen -hengessä" täytyy todeta, että tämä ristikko oli Kaikkien Tekeleiden Äiti! Ja huono, koska kari k. ratkoi sen reilusti nopeammin kuin minä. Oikeastaan luulen, että jos ristikon päällä olisi ollut kolme kokonaista pallukkaa, ristikko olisi jäänyt Karilta kesken. Ja vaikeusmarmatukset vielä kaupan päälle...

No, eipä vaineskaan, ja vitsi, vitsi ;-D

Mutta olihan tässä kaks'puoloseksi vaikeutta yllin kyllin. Mulla ratkonta-aika kipusi selvästi kolmemiikkakategoriaan, mihin seikkaan oli kyllä edelleen hieman osallisena muutamat netttilehtikopion epäselvät (kuva)kohdat. (Lopetettava näköjään näiden "helpompienkin" kopioratkonta.)

Aluksi en osannut keskittyä miettimään pääkuvan jujua, koska muidenkin sanojen väkertämisessä tuntui olevan täysi työ. Muutamien helppojen "avaussanojen" vastapainoksi oli joitakin SISÄMAASSA-tyyppisiä "avaria" vihjeitä ja pari minulle oudohkoa tietovihjettä. Herkullisen vaikeat -osastoon laskin vaikkapa '2/24' ja yläreunan 'Litti'-kuvan.

Pääkuva-ajatukseen olisi varmaan kannattanut paneutua aiemmin. Sen selvittyä valmista tuli suht' rivakasti, vaikka vasen alanurkka vielä rimpuilikin parista selvästä sanastaan huolimatta tovin vastaan.

Jäljestä päin katsoen tietysti ihmetyttää, ettei tuota ja tuotakin älynnyt nopeammin. Ehkäpä edelläoleva stoori on omiaan taas kerran muistuttamaan siitä, ettei nämä vaikeus(aste)asiat aina ole mitenkään yksiselitteisiä.
7. Hidas käsi6.3.2011 klo 12:09
Minua onkin toisinaan ihmetyttänyt tuo punaisessa pallukassa oleva numero, juuri nyt pöydällä lojuvissa koviksissa se on kaikissa 27. Tietääkö joku mitä se tarkoittaa?
8. Marco Poloinen6.3.2011 klo 12:17
Mulla kun muisti yltää hätäjälin viikon päähän, niin en ole edes kiinnittänyt toistuvuuteen huomiota. Ei kai sillä ole muuta tarkoitusta kuin toimia ristikon tunnisteena avainsanaa lähetettäessä
9. HM6.3.2011 klo 16:29
Kiva ristikko oli, vaikea, muttei mahdoton kuten viimeviikkoinen. Vaikeusastetta sain lisää, kun itsepintaisesti luin SUKLAINEN- vihjeen Sukselaiseksi. ;)
10. Pena6.3.2011 klo 20:40
Mänj aenakkii tunti iltasella kun aekaelin iteksein. Nyt ee naarata!
11. mie6.3.2011 klo 21:09
Aiheen otsikkona muuten parempi "IS viikonvaihde" ja päivämäärä, meinasi mennä tämä ohi.

Mun kokemuksen mukaan vaikea kakspuolikas, mun mielestä enemmänkin 3-

Ei ole vielä auenneet nuo asteriskit, noutopöydän mies ja muutama muu kohta on jo täytetty, mutta vielä yli puolet tyhjää. Saa nähdä oivallanko tämän ristikon punaisen langan vai en. Nyt näyttää hankalalta.
12. Marco Poloinen6.3.2011 klo 21:32
Jatketaan säikeeseen 6074. IS-viikonvaihde 05.-06.03. 2011 .
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *