KESKUSTELUT > RISTIKOT > SM 2012 JATKUU

6056. SM 2012 jatkuu

putko28.2.2011 klo 20:25
Hei

Minusta tämä kyllä anasaitsee oman säikeensä. Joka kerta 1. 2. vaihe läpi ja 3. liian vaikea. Tässä nyt kehuja laatikoille. Tekisi mieleni sanoa, että lähes taydellinen kahden tähden ristikko (keskis). Pari tunita meni, mutta tarkistää taytyy. Ekavuonna 80-luvulla putosin sanalla redi, kun piti olla reti.
2. putko28.2.2011 klo 20:26
Voisiko ylläpito korjata vuoden!
3. Ylläpito28.2.2011 klo 20:28
Ei onnistu.
4. Eki28.2.2011 klo 20:40
Ensimmäinen oli vuonna 1993. Jos redi hylättiin, se ei sopinut risteävään sanaan, muutenhan se on synonyymi eli oikein.

Alustus on sen verran kryptinen ja sisältää kirjoitusvirheitä, etten olisi oikein varma, kannattaako tähän jatkaa. Aiheen haarautuminen kahteen osaan ei ainakaan ole hyvä.
5. putko1.3.2011 klo 11:33
Eki

Se oli piilokirjain ja silloin oltiin (turhan)tarkempia. Tapasin silloin Oulun käsikirjastossa miehen, joka etsi ratkaisua vihjeelle "tanssi" erilaisista liikuntaoppaista. Minä jotain kaktusta. No sain Anitralla sen kaktuksen.

Joo tunnustan virheet. Laatijoille, täydellinen, tuntia. Taisin olla innoissani ja oikoluku jäi

Mutta minulle sopii, että palataan oikeaan vuoteen.

Eiko koko säiettä voi poistaa?
6. Eki1.3.2011 klo 11:37
En voi kyllä uskoa, että edes antiikin kisoissa (1974-78) olisi hylätty redi, jos oli piilokirjain. Nyt on joku väärinkäsitys.

Valitettavasti, kun täällä tehtiin jotain turvatoimia, niin editoinnit ja poistot ovat entistä vaikeampia. Tämä jää siis tähän.
7. putko1.3.2011 klo 12:15
Eki

Kyllä se oli antiikin kisoissa. Taisi olla ensimmäinen. Varmaan uskot että muistini ei pätki (tääsä asiassa). Toisaalta ei sillä ollut väliä, koska en saanut viimeisestä karsintaristikosta esiin sanaakaan.
8. Eki1.3.2011 klo 12:31
Olin itse mukana antiikin kisoissa ratkojana. Ihan varmaa on, että piilokirjainta redissä ei hylätty, oli pakko olla risteävä sana väärin tms. Tuosta puhuttaisiin muuten vieläkin.
9. putko1.3.2011 klo 21:58
Olisikohan niitä ristikoita vielä missään. Vaikka kansallisarkistosa tms.
Oli aika keskellä, hiukan oikalla ja alapuolella. Piilokirjaimesta en ole varma!
10. Eki2.3.2011 klo 13:09
Kyllä siihen aikaankin hyväksyttiin duaaleja. Esim. ekassa finaalissa ratkoin lentoilma/amon, kun piti olla lentoilta/aton. Kumpikin vastasi kysymykseen, joten kelpasi. Sen sijaan alkupiilo Veiksel ei kelvannut tuplaveenä ja se meni monella pieleen.

Onhan niitä lehtiä jossakin tallessa, jos sen haluaa tsekata. On minullakin jossakin jotakin tallessa.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *