KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > KYTKÖKSIÄ

5925. Kytköksiä

Eki23.12.2010 klo 01:47
Millaisia tahattomia kytköksiä syntyy taidetta tai muuta tehdessä?

Ajankohtaisin kytkös lienee Riikka Pulkkisen romaaniin "Totta" kytkeytyvä Laura Närhen kirjaa mainostava hitti "Tämä on Totta".
2. Jukkis23.12.2010 klo 10:36
"Samat alkukirjaimet laulun nimessä" -ketjusta:

Ehkä ensi elämässä (Johanna Kurkela)
Eihän edellisessä elämässäkään (Kolmas Nainen)
3. Tuomas L.23.12.2010 klo 10:47
Sekä Juliet Jonesin Sydämen että Ultra Bran toisen albumin viimeinen biisi on nimeltään Yöllä.

Samaisella Juliet Jonesien kakkosalbumilla on biisit Rakkauslaulu ja Kosto; täsmälleen samannimiset biisit ovat mukana myös Tarharyhmän kakkosalbumilla. Kaikki neljä ovat eri biisejä.
4. Eki23.12.2010 klo 10:56
Oikeastaan, voihan tässä olla myös tahallisia kytköksiä. Fleetwood Mac teki menestysalbumin "Rumours". Rumour vastasi tekemällä albumin "Max".
5. Tuomas L.27.12.2010 klo 12:19
Tämän olen maininnut jo parissakin ketjussa: Apulanta ja Ilona ovat molemmat levyttäneet Reunalla-nimisen kappaleen. Apulanta on levyttänyt myös kappaleen nimeltä Ilona.

Jonna Tervomaan ja Tiktak-Petran äänet kuulostavat monien mielestä samanlaisilta. Jonnalla on biisi nimeltä Tänään lähdetään ja Tiktakilla biisi nimeltä Lähdetään tänään.

Jussi Sydänmäki teki 90-luvulla soolouraa pelkästään nimellä Sydänmäki; samaan aikaan hittilistoilla keikkui Sydänmaa-yhtyeen kappale Poppikoneet soimaan. Jussi Sydänmaa puolestaan on Lordin kitaristin siviilinimi.
6. RA28.12.2010 klo 16:05
Cheek: Jos mä oisin sä
Anna Puu: Sinä olet minä
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *