KESKUSTELUT > RISTIKOT > AAMULEHTI 20.11.

5865. Aamulehti 20.11.

heikki20.11.2010 klo 17:51
Kait kaikille tulee tämä Tampereen lehti, nääs! Siinä on kiva teemupallonen, vaikeus 3-/3. Olisi muuten valmis, mutta ei löydy yhtä piilokirjainta 15-kirjaimiseen sanaan, joka on kolmanneksi alimmalla vaakarivillä. Vihjeenä on vain koruompelu-A-kirjainta muistuttava kuvio, jossa on jotain liikehdintääkin. Ymmärtääkö joku tätä mysteeriä?
2. heikki27.11.2010 klo 18:57
Mysteeri oli sellainen, että "piilokirjaimen" paikalle ei tullut mitään kirjainta, vaan siinä oli kahden sanan väli; sanat olivat 'taidokas ikkuna'. Olikohan tuo laillinen jekku?
3. Marco Poloinen27.11.2010 klo 19:07
Oli se, ihan viimeisen päälle! Sopivan harvoin käytettynä vivuttaa viisaankin (olen kuullut!). Saas nähdä, tuleeko äs-ämmissä vastaan...

Siis se tyhjä ruutu vastaa vihjeenä tietysti ikkunaa.
4. Karik27.11.2010 klo 21:37
Sain muuten tehdyksi mutta jäin kiinni samaan jekkuun. Ilmeisesti sen verran vähän kokemusta, että ensimmäistä kertaa tuli vastaan.

Muuten oli mukava. Jonkin verran olen yrittänyt hs-ristikoitakin viime aikoina, huonolla menestyksellä. Viimeisin, hs2616 tuli kuitenkin täyteen ja oli suurin piirtein samaa vaikeustasoa kuin tämä 3-/3.
5. Teemu Pallonen27.11.2010 klo 22:53
Vaikeissa ristikoissa tuota jekkua tosiaan aina silloin tällöin käytetään ja kyllähän se ensimmäisellä kerralla varmasti aiheuttaa ihmetystä. Seuraavalla kerralla sitä onkin jo varmaan tarkempana tuollaisten yllätysten varalta.

Kiva, jos piditte ristikosta. Eipä noista Aamulehden ristikoista ole tullut vuosien varrella palautetta juuri ollenkaan.
6. EJlo28.11.2010 klo 20:13
Totta on että Aamulehden ristikkoa kommentoidaan täällä turhan harvoin. Onko niin että vaikeusaste on kaikille manselaisille niin sopiva että enemmittä kirjoitteluitta jäädään odottamaan seuraavaa lauantaita.
Tuon säikeen aloittaja-heikin innoittamana soitin viikonlopun aikana tutuille Hervantaan ja pyysin postittamaan kyseisen Aamulehden ristikkosivun itselleni etelä-Suomeen. Olen aina Pirkanmaalla käydessäni innokkaasti täytellyt ko lehden ristikkoa ja mieltynyt Pallosen tyyliin. Tämä kyseinen oli mielestäni sikäli erinomainen että meni joltinenkin aika saada täyttäminen alkuun ns varmoilla ristiin menevillä sanoilla. Muistan että tuo "ikkuna-juju" mietitytti kyllä oman aikansa, mutta esimerkiksi Auliksella tätä tyhjäruutu-jippoa esiintyy sen verran usein että kohta tuli säällisessä ajassa kuntoon.
Kerta kaikkiaan oli hyvä ristikko ja haluan kiittää Teemu Pallosta niistä monista hyvistä hetkistä, joista olen saanut nauttia viikonloppu vierailujen yhteydessä Ylöjärvi käynneillä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *