KESKUSTELUT > RISTIKOT > PUNAINEN PELIKAANI

577. Punainen Pelikaani

Titta15.12.2003 klo 14:19
Miksei Punainen tullut tänään? Mikseimikseimiksei! Yhyy...
2. Sakari15.12.2003 klo 14:25
Tuli ainakin tänne Helsinkiin.
3. Maiju15.12.2003 klo 14:53
Tuli tänne Pirkanmaallekin.
4. Pepe15.12.2003 klo 16:44
OOksää Titta maksanut lehden?
5. Pena15.12.2003 klo 16:59
Titta, jospa siinä on käynyt niin, että Lappeenranta (ynnä muut) on jo vaihtanut nimekseen Joutimaranta, eikä posti osaudu sinne!

Penainen Pulikaani d:)
6. Titta15.12.2003 klo 17:28
Kaverikin tänään valitteli, ettei kaupassa ollut.

Ehkä se vielä tulee, minulla on luja usko Pelikaaniin.
7. Jukkis15.12.2003 klo 18:15
No nyt olisi jollain syyllisellä taholla hyvä tilaisuus puolustella sitä, että miksi edellisen Punaisen Pelikaanin viimeinen palautuspäivä on tyhmästi kesken joululoman eli 27.12., joka sitäpaitsi on lauantai. Miksei edes 2.1. tai mieluummin 5.1.
8. Eki15.12.2003 klo 18:21
Vastauspäivä Pelikaaneissa ei ole ihan noin tarkka, seuraava arkipäivä tai jopa 2.1. on vielä sellainen, että vastaus ehtii arvontaan. Kai tällainen on ihan ok, koska ratkaisuja ei julkisteta eikä täällä toitoteta heti vastausajan jälkeen? Jos ratkaisut ovat seuraavassa numerossa, olen joskus saanut lehden käteen niin, että olisi ehtinyt lähettää vielä edellisen lehden!
9. tjn15.12.2003 klo 19:01
Penainen Pulikaani on ottanut Pegasoksellaan täyttä laukkaa pakinaosastolla :D
10. Jouni15.12.2003 klo 19:28
Puna Penikaalilta huippusuoritus!
11. jupejus15.12.2003 klo 20:46
Kyllä Nupa Nepikaalilta onnistuu. Kuuluukohan uuden kemikaaliviraston alaisuuteen
12. Timppa16.12.2003 klo 14:40
Eipä ollut tänäänkään ainakaan Imatralla paikallisessa K-kaupassa Punaista Pelikaania...
13. Sopuli16.12.2003 klo 14:51
Hei miksi Pelikaanilehdet ovat juuri pelikaaneja eivätkä esimerkiksi Puhveleita, Pesukarhuja, Sopuleita tai Jäniksiä(ristiturpa/ristisana)?
14. Antti Viitamäki16.12.2003 klo 15:02
PELIkaani...? :-)
15. Titta16.12.2003 klo 15:08
Tänään se tuli, oi siihen kolahdukseen oli kiva herätä!

:)
16. Sopuli16.12.2003 klo 15:21
Pelikani ois kiva. Kani tarvitsee aina jotakin jyrsittävää, ja ristikoitsija ratkottavaa. Vaikka ei sitä jotenkin miellä pelaamiseksi. Ei oikein tiedä mitä se on ja mihin voisi verrata?

Koukkuun tietysti voi jäädä niin kuin pelaamisessa, mutta halvalla ja terveellisesti. Voiton tavoittelun makuakin on, mutta voittona oivallus ja tehtävän ratkaiseminen eikä raha.
Jos sitä nyt haittapuoleksi voi sanoa, niin lukeminen on jonkin verran vähentynyt sen jälkeen kun löysin ristikot.

Ekiköhän se oli, joka vertasi tätä meidän harrastusta vuorikiipeilyyn. Ihminen haluaa haastetta elämään, ja kuka mistäkin sitä hakee.
17. tjn16.12.2003 klo 15:48
Titta,kun toivut kolahduksesta, laita pari arvioivaa sanaa Punaisesta tänne päin, -tos.

Vaikka en ole varma, tarvitaanko enää. Niin paljon on aiheesta ollut juttua että kaipa se tulee ihan puoliväkisin hankittua koemaistiaisia varten muutenkin :)
18. Titta16.12.2003 klo 15:52
Täytän Paksun ensin, sitten vasta Punaista...
19. Urpo16.12.2003 klo 15:53
Taidat Titta olla aamu-uninen? Vai tuleeko Pelikaani varhaisjakelussa?
20. Eki16.12.2003 klo 15:59
Chatin historiasta näkee, missä Titta yönsä viettää.
21. Titta16.12.2003 klo 16:04
Eki taitaa olla oikeassa... ei ihme, jos aamulla nukuttaa!

:)
22. Titta16.12.2003 klo 16:07
Mistäs Eki sen muuten tietää? Ettei vaan itsekin kukkuisi siellä myöhään yöhön...! Hmm...
23. Eki16.12.2003 klo 16:10
Kuten sanottua, historiaa voi lukea aamullakin, kun kukkuvat nukkuvat.
24. Timppa17.12.2003 klo 21:51
Vaikka nyt onkin jo toinen poski/käsi/jalka/kylki petissä, niin helpottuneena voin todeta Punaisen tulleen tänään paikalliseen K-Marketiinkin...
25. Jouni18.12.2003 klo 11:53
Erääseen tämän PP:n ristikkoon viitaten kysyisin, tarkoittaako mielestänne Iltis Iltalehteä (IL) vai Iltasanomia (IS) vai molempia?
26. Sopuli18.12.2003 klo 12:09
Meillä sanotaan Iltikseksi Ilta-Sanomia, ja siinä käsityksessä olen ollut, että kaikki muutkin tekevät niin. Juontaisiko
käytäntö niiltä ajoilta, kun Iltalehteä ei vielä ollut.
27. iso S18.12.2003 klo 12:12
Ehdottomasti Ilta-Sanomia. Sitä on nimitetty Iltikseksi jo ennen IL:n syntymää. Ei ole mitään järkeä käyttää kahdesta kilpailevasta tuotteesta samaa nimitystä.

Monikossa voisi nippanappa kuvitella, mutta pienellä alkukirjaimella: iltiksissä (=iltapäivälehdissä) kerrottiin...

Iltapäivälehdistä puhuminen on kyllä nykyään huumoria, kun aamulla ennen seitsemää radiossa siteerataan PÄIVÄN Iltistä. Kerrankin seitsemän maissa E. Rehn kommentoi jotain "iltapäiväjuttua", mitä ei ollut itse lukenut lehdestä. Avustaja oli ehtinyt a) hankkia lehden b) lukea sen c) faksata jutun Rehnille.
28. Timppa18.12.2003 klo 12:46
Kyllä minäkin olen Iltiksen aina mieltänyt Ilta-Sanomiksi. Sitten on olemassa se toinen iltapäivälehti, jossa on myös hyvät sarjakuvat, melko mukavat ristikot ja iltatyttö. Ja vaihtelevan tasoiset 25 kysymystä. Jututhan on jokseenkin samoja molemmissa lehdissä.
29. Wexi20.9.2012 klo 22:58
Täytyypä nyt yhesti laittaa palautetta myös ristikkopuolelle.

Kymmenisen vuotta sitten täyttelin Iisakin Ristikoita (joista kyllä pidin), kunnes iski leipääntyminen (ristikoihin, ei Iisakkiin).

Näppäsen vuoden, melko verkkaiseen tahtiin, olen täytellyt Punaista Pelikaania.Alkuun PuPe hiukan oudoksutti, mutta kun olin tilannut, niin olihan niitä täytettävä. Pikkuhiljaa alkanut mukavoitumaan, ja joidenkin laatijoitten tyyli tullut tutummaksi.

Vuokilan kyydissä tuntee olonsa melko kotoisaksi, kikkailua ei ole viety itsetarkoitukselliseksi (lienee kokemuksella osuutta). Tässä viimeisessä (30-31), "pienen hyräilyn" myötä valmista tuli juuri sopivalla tynnäämisellä (Palkintosumman innoittamana).

Pihlajamäen ristikoista olen matkan varrella oppinut oikein tykkäämään. Mukavia pieniä rupeamia, joissa on tunne, että kyllä se sieltä...

Yhden laatijan käyttämä kirjainfontti, sekä usein vihjekuvan turpoaminen ratkaisuruutuihin haittaavat siinä määrin, että en yleensä niihin ryhdy. Se ei ole varsinaisesti laatijan vika, vaan mun silmät ei "rauhoitu" ristikkoon, hahmottaminen vaikeaa (tekstaus käy mun silmille paremmin).

Asikaisen ja Lähteenmäen tavuristikot oli alkuunsa aivan mahdottomia, mutta jotain näkemystä saanut niihinkin. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että saisin ne aina täyteen, ei sinne päinkään. Tavuristikosta saa halutessaan melko konstikkaan, ja onhan siellä joskus sellaisia "no jopas nytte".

Sitten yleensä ja erikseen (syy minkä takia lähdin ylipäätään antamaan palautetta).

Tuo Toni Pitkälä. Olisiko ollut viime talvena, kun sattui hyppysiin "Passeli", niin siellä loppupäässä lehteä oli Pitkälän laatima ristikko. Juuri sopivan kiverä, josta kuitenkin heti näkee, että se saattaa hyvinkin valmistua. Sama viimeisen PuPen keskiaukeamassa.
Näissä Pitkälän sanasto, rytmi, tyyli ovat mieleeni. Jo viime talvena havaitsin, että nuori mies suhtautuu pieteetillä ammattiinsa, ja pitää taitoaan yllä.
Uskaltaisin väittää, että nämä Pitkälän keskivaikeat, vaikeahkot, ovat useimpien ratkojien, tässä tapauksessa asiakkaiden, lempiristikoita.

Tietennii pitää olla himokkaille oma hiekkalaatikkonsa, ja sellainen löytyy. Hyvä näin.

[Ps. Rehellisenä en osaa sanoa kumpi on parempi, Iisakki vai Pelikaani]
30. Vanhus23.9.2012 klo 09:22
Sivun 29 tavuristikko on todella toimiva, kuten myyräkarkotin!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *