KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-VIIKONLOPPU 4.9.

5735. IS-viikonloppu 4.9.

Jaska4.9.2010 klo 22:02
Aika lailla tyypillistä Vuokilaa, vaikka eräs toinenkin laatija tuli jossain vaiheessa mieleen. Alkukangertelu enteili jopa täyskolmosta, mutta kyllä kyyti sitten tasaisesti kiihtyi loppua kohti kohti keskisrajaa. Sen ali ei sentään yltänyt, joten 2½ kutakuinkin kohdallaan.

Yhden näpsän uutuuden reksteröin, tai sitten muisti petti. No kyllä se mahd. uusinnankin kestää. Koko lailla kuitenkin tässä keskiksen ja koviksen välityössä on sen makuakin, joten väliarvosana 8½ täydentää kokonaisuutta sopivasti.
2. Marco Poloinen4.9.2010 klo 22:11
[Jäin lehden suhteen paitsioon, joten muilla on vastaavasti enemmän tilaa henskeleiden paukutteluun.]
3. Marco Poloinen4.9.2010 klo 22:34
[Eo. kommentti on laadittu nimimerkki Ripen edellisessä IS-säikeessä antamasta lausunnosta vaikuttuneena. Ja ainakin puoli klapia otsikossa.]
4. toinen taata4.9.2010 klo 22:47
Lähes 1.5 tuntia tuijottelua, sitten vasta alkoi täyttyä. Kokonaisaika nelisen tuntia. Tiukimmalle otti "kassollin" nurkkaus.
Minun mittapuuni mukaan hyvinkin 3- teos Vuokilalta.
5. JiiTee5.9.2010 klo 00:57
Minusta taas tämä ei oikein "Koviksen" leimaa ansainnut. Olikohan minulla tavallista parempi päivä? Ehkäpä 2- olisi mielestäni ollut sopiva rankkaus tälle ristikolle.
Vihjeen "eimo" ratkaisusana on mielestäni tämän ristikon heikoin. Ei kovin yleinen...
Ja jos ratkaisuajasta halutaan puhua, niin reilusti alle puolen tunninhan tuo meni, siitä tuo pallosten pudottaminen.
6. Mörri5.9.2010 klo 11:22
Kesälomallani löysin hesarin ja iltiksen ristikot, joita olin ennen silmäillyt epäuskoisesti tyyliin "kuka neropatti näitä osaa laatia, ratkomisesta puhumattakaan". Ensimmäinen täytetty lakana antoi uskoa, mutta hieman häiritsi etten olisi ikinä saanut sitä valmiiksi ilman googlea. Toisaalta g:n avittamana eksyin sivuille, joiden en tiennyt olevan olemassakaan ja ahmin kaikenlaista nippelisnappelista vaakunoista, olympialaisista, alkuaineista ym. Tämä viimeisin oli minusta aivan mainio ratkaistava, koska g sai jäädä (edes hetkeksi) lepotilaan. En itse katso kellonaikaa enkä jaa pisteitä ristikoille, mutta olen hemmetin iloinen kun hoksaan. On mahdollista että liioittelen, mutta saatoin melkein tuntea synapsien rätisevän pyöritellessäni vaihtoehtoja tyhjiin ruutuihin!
7. Marco Poloinen5.9.2010 klo 15:47
Oikein mukava lukea tuollaisia Mörrin viestin kaltaisia aatoksia. Kirjoituksen perusteella voi päätellä, että täällä usein vitsinä heitetty "ristikot ovat iloinen asia" -muistutus ei ole vain joutava fraasi, vaan monen aloittelevan tai jo vakiintuneen ratkojan elämässä toteutuva fakta. Hemmetinmoista hoksaamisen iloa vain eteenkinpäin!
8. iso S6.9.2010 klo 11:02
Todella, on mukavaa sekin kun jollakin toisella on kivaa. Siinä on vakka kantensa valinnut eli harrastaja löytänyt harrastuksen joka istuu kuin hansikas jalkaan! Luulenpa että kyseisen ristikon laatija hyrisee tyytyväisenä kuin kissa ja tuntee sellaista iloa mitä pelkkä rahallinen korvaus laatimisesta ei anna. Muutkin laatijat saattavat saada uskonvahvistusta: ehkäpä minunkin laatimukseni tuottavat aitoa mielihyvää siellä jossakin...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *