KESKUSTELUT > RISTIKOT > UUTEEN AAMUUN

572. Uuteen aamuun

Eki14.12.2003 klo 13:00
Kaikki tietänevät, mistä alla puhutaan, valitettavasti.

Mielestäni olen yrittänyt (ja vain pariin otteeseen, muuten vaieten) poistaa ikävän hengen täältä ja pelkästään ystävällisin keinoin. Viime yönä tosissani yritin siirtää eripuran historiaan, mutta siitähän se vain yltyi. Kauna ei ole sana, jota tässä yhteydessä omalta puoleltani sopii tilanteeseen. HH on edelleenkin tervetullut keskustelemaan tänne, kuten kuka tahansa. Mutta jos ei halua keskustelua Kirpusta ja avaa aiheen Kirppu, se ei mene kaaliini. Sen tarkoitus ilmeisesti oli osoittaa, että manipulloin keskusteluja. Muut täällä kävijät tietävät, että en manipuloi. Siksi se loukkaa minua, mutta se siitä.

Mielestäni sivujen ei edelleenkään tarvitse ottaa käyttöön rekisteröitymistä. Eikä meidän tarvitse panna etusivulle viestiä "Älkää herjatko ketään henkilöä tai mitään ristikkolehteä nimimerkin suojista!"

Kirjoitin jo 26.11.
"Anteeksi väliintulo. Kiitos näistä kommenteista, mutta jäädään nyt odottamaan sitä Salovaaran (HH:n kukaan hänen asianajajansa Jorma S., kirjoittajan lisäys) lähestymistä. Minusta olennaisinta on se seikka, että herjaus on toistaiseksi yhden ihmisen käsitys asiasta, Kunnes muuta ilmoitetaan, jatketaan normaalia elämää. Sitähän tässä on yhden ikävän asian ohessa yritettykin. Esimerkiksi chatissa on ollut oikeasti hauskaa!" Siis Uuteen aamuun -kirjoitukseni tärkein viesti: SALOVAARA KEHIIN!

Kaitsu. Pahoitteluni, että nimimerkki epäili Sinua HH:ksi. Pahoillani olen myös erittäin luotettavaksi tietämäni Antti Viitamäen puolesta. Kun hän on useasti sanonut, ettei käytä nimimerkkejä, se pitää varmasti paikkaansa. Vastapuoli aloitti nimimerkeillä, tunnusti sen myöhemmin (mistä plussaa) ja nyt on mahdoton tietää, kuka on kuka. Silti nimimerkkisysteemi toimi tätä ennen täysin tyydyttävästi.

Keskustelualustuksessa Olipa kerran (n:o 522, 25.11.) kerroin sivujen synnystä. Ehkä se pitäisi siirtää tuonne etusivulle. Se tuli sydämestä. Tämä tulee myös, mutta se sydän hakkaa entistä levottomammin. Tähän minulla ei ole enää mitään lisättävää.

Kiitos kaikille ystävällismielisille kävijöille, tutuille ja vieraille, jälkimmäiset enemmistönä. Teille tämän kirjoituksen omistan. (Pyydän silti kauniisti, ettette ala tähän alle kirjata enää kommenttejanne, lopetetaan tämä mieluummin!)

Erkki Vuokila

P.S. On mahdollista, että tämän jälkeen kirjoituksia aletaan poistaa, jolloin jää merkintä Sensuroitu. Sensurointi ei tätä ennen ole tullut mieleenikään varteenotettavana vaihtoehtona kuin yksittäistapauksissa. Hyvä vaihtoehto se ei ole edelleenkään. Toivottavasti siihen ei tarvitse mennä. Sen teemme korkeintaan yhteisen hyvän puolesta. Se ei tarkoita, että HH:n kirjoitukset poistetaan. Aivan yhtä lailla olemme harmistuneita HH:hon (viime aikoina) kohdistuvista tökeröistä tölväisyistä.
2. Henry Haapalainen14.12.2003 klo 15:08
Hyvä Erkki
Pyysit että kukaan ei tähän kommettejaan lisää, ja heti kiltti luokka tottelee. Ilman pyyntöäsi tähän olisi ilmestynyt jo parikymmentä nimimerkkien kirjoittamaa herjaa, joiden kohteesta ei ole epävarmuutta. Ja sinä siis et manipuloi!

Mutta jos manipulointi on sinulle noin helppoa, pyydän sitten seuraavaa: esitä oppilaillesi vetoomus, että kukaan näillä sivuilla ei kirjoita enää sanaakaan minusta tai lehdistäni, ei myöskään viittaamalla "erääseen tiettyyn henkilön" tms.

Olisi sekin minusta riittävä ratkaisu, jos et parempaa keksi.
3. Eki14.12.2003 klo 15:15
Vetoomus: Älköön kukaan näillä sivuilla enää kirjoittako sanaakaan Henry Haapalaisesta tai lehdistään, ei myöskään viittaamalla "erääseen tiettyyn henkilöön" tms.!

Asia hoidettu.

Sinua en valitettavasti pysty manipuloimaan.
4. Jouni14.12.2003 klo 15:19
Vetoa mitä vetoat. HH on piristänyt tätä palstaa kummasti. HH:lle Sanariksen myynninedistämispalkinto!
5. Jouni14.12.2003 klo 15:46
Muuten, Antti Viitamäki oli eräässä keskustelussa turhautunut HH:n kirjoituksiin.
Antti tekee huippuhyviä ristikoita, mutta riitelijäksi hänestä ei selvästikään ole. Sen homman HH hallitsee Anttia paremmin.

Huolestuneena totean, että Antin ristikoita ei ole näkynyt missään pitkään aikaan.
6. Henry Haapalainen14.12.2003 klo 18:28
Ei näköjään auttanut, sinun on keksittävä muu ratkaisu. Ja voiko tuo olla totta, mitä sanot tänään toisen otsikon alla, että sinäkään sivun ylläpitäjänä et tiedä lähettäjien oikeita henkilöllisyyksiä? Kai sinä ainakin näet lähettäjän sähköpostiosoitteen?
7. Jouni14.12.2003 klo 18:48
En minä kumminkaan lähetä viestijäni sähköpostin kautta. Lähetätkö sinä HH?
8. Henry Haapalainen15.12.2003 klo 00:17
Anteeksi tietämättömyyteni. Mutta luulisi että sivun ylläpitäjä näkee ainakin sen, mitkä eri nimimerkit lähettelevät tekstejään samalta tietokoneelta. Keskustelevia henkilöitä ei ole läheskään niin monta kuin kirjoittavia nimimerkkejä on. Ovatko nämä niskaani lähetyt ryöpyt sinulle Erkki niin mieluista luettavaa, että et tuohonkaan halua puuttua?
9. Eki15.12.2003 klo 00:26
Perusta sanakirput.net tai jotain, niin saat tietää.

En tule sinne, sen vannon. Tiedän, miten inhottavaa se olisi. Saatte haukkua Pelikaaneja ja minua niin sydämen pohjasta kuin haluatte, nimimerkillä tai ilman.

En tunne Jounia eikä hän mielestäni edes nälvi sinua vaan minua. En silti pohdi oikeustoimia.

Nyt palaan muihin aiheisiin. Huomasin pitkästä aikaa, miten hauskaa on taas tuntea iloa sanankäytöstä. Suosittelen!
10. Henry Haapalainen15.12.2003 klo 01:02
Pitääkö sitten asiat sanoa ikävästi ja suoraan. Ei puhuta näistä nimimerkerkeistä, puhutaan sinusta. Olet omalla nimelläsi kahteen kertaan mm. kertonut, että sinun mielestäsi Kirput eivät kelpaa edes tietyn paikan pyyhkimiseen. Kyllä tuommoiset sanomiset pitää pystyä myös perustelemaan.
11. Sensuroitu15.12.2003 klo 01:23
Sensuroitu
12. Henry Haapalainen15.12.2003 klo 01:27
Kyllä minä tuon sensuroidunkin ehdin nähdä. Tämä vain tiedoksesi.
13. Kaitsu15.12.2003 klo 01:38
Arvoisa Henry Haapalainen

Minut on jo kerran niputettu lauman jäseneksi. Kerron nyt vielä kerran en ole, en ole ollut, enkä luultavasti tule koskaan olemaan minkään lauman jäsen. Olen pyrkinyt koko elämäni ajattelemaan itsenäisesti, suhtautumaan ilmiöihin kriittisesti unohtamatta optimismia tai huumoria.

Olen vihtynyt tämän palstan parissa lähinnä siksi, että keskustelujen aihepiiri on ollut kiinnostukseni mukaista. Varsinaiset ristikkojutut ei minua niinkään kiinnosta, mutta erilaiset pulmailut yms. ovat mieltäni lähellä. Varsinkin minua on viehätänyt se, ettei palstalla ole esiintynyt mielestäni ala-arvoista juoruilua ennen sanasotaa "Henry vastaan klikki".

Pytäisinkin sinua nyt pysähtymään hetkeksi arvioimaan onko tämä todella kaiken riitelyn arvoista. Fysiikasta tunnetaan voiman ja vastavoiman olemassaolo, jos ei ole toista ei ole toistakaan. Sinun kirjoituksiasi vastustavien joukko vaikuttaa melko laajalta, joten sen kirjoittelun lopettaminen on vaikeaa, vaikka se olisikin ylhäältä johdettua niinkuin väität. Siispä pallo on sinulla.

Olen jo aiemmin kehoittanut siirtämään yksityisten riitojen selvittelyn pois tällaiselta julkiselta foorumilta, vaikka sitten käräjäsaliin jos ei muu auta. Eki on tehnyt aloitteita tähän suuntaan, mutta lauman johtaminen on mahdotonta jos ei edes tunne koko laumaa.

Itse ainakin ilmoitan lopettavani tämän aiheen käsittelyn tähän ja toivon, että muutkin löytäisivät jotain hiukan mielekkäämpää kirjoiteltavaa.

Hyvää joulunalusaikaa ja parempaa uutta vuotta toivotteleepi tasapuolisesti kaikille:

Kai Pesonen
14. Henry Haapalainen15.12.2003 klo 01:52
Kai Pesoselle
Minua vastustavien joukko näyttää laajalta, kun yksi ihminen voi käyttää lukuisia eri nimimerkkejä.
15. Henry Haapalainen15.12.2003 klo 02:17
Pitäisiköhän minun helpottaa etsintääsi sen verran Eki, että pääset nukkumaan. Nämä pyyhintäjutut ovat ihan lähipäivien tuotosta. Olen useampaan kertaan kertonut, että päätoimittajana vastaat nimimerkkikirjoituksesta, kuin olisit sen omalla nimelläsi sanasta sanaan kirjoittanut. Jos joutuisit tuommoisista oikeuteen vastaamaan, mikään vikinä ei siinä paikassa auta. "Enhän minä mutta nuo nimimerkit..."
16. Henry Haapalainen15.12.2003 klo 02:43
Ehdotit Eki minua perustamaan omat vastaavat sivut, jossa nimimerkit voisivat sättiä Pelikaaneja (samoin kuin tässä sätitään muita). Aika huonosti minua sittenkin tunnet.

Raijan sanaristikkosivuilla järjestetään helmikuun alusta alkava äänestys, jossa äänensä antavat osallistuvat palkintojen arvontaan. Kysytään mielipiteitä mm. ristikoiden värillisyydestä, tietokoneteksteistä, lehtien ja laatijoiden paremmuudesta ym. Kun on mietitty korrekteja tapoja, nämä sivut ovat varoittavana esimerkkinä olleet avuksi.
17. Aikku15.12.2003 klo 08:59
Hyvä HH

Eikö tätä voisi jo lopettaa.
Alkaa olla jo aika kiusallista lukea näitä palstoja. Ei tästä kirjoittelun seuraamisesta mitään "hengenravintoa" enää saa.

Valitettavasti.
18. Titta Kivikko Lappeenrannasta15.12.2003 klo 12:02
Ei se lopu, ennen kuin lopetatte niihin vastaamisen. Joka ikinen.
19. Yläne7.4.2009 klo 16:44
Valitettavasti tämä poikkeaa ristikko-aiheista. Oletteko se Henry Haapalainen, joka teki heinoja sävellyksiä Tapio Heinoselle, Salomonille ja Matti Eskolle?
Meksikoon ja Preerian tähtitaivas ovat upeita sävellyksiä. Vieläkö säveltelette iskelmiä?
20. Eki7.4.2009 klo 17:59
Sama mies.
21. Johnny9.4.2009 klo 10:46
Pliis, eikö tätä herjaamista ja ylenpalttista riitelyä voisi jo lopettaa.
22. Ylläpito9.4.2009 klo 10:55
Nuo keskustelut ovat vuodelta 2003.
23. Johnny9.4.2009 klo 11:05
7.4.2009 vuodelta 2003?
Mahdoton yhtälö...
24. Ylläpito9.4.2009 klo 11:09
Hermostuiko Johnny paljastuessaan Onnen ristikoiden säikeessä feikiksi? Onko tuo Yläneen kommentti herjaa/riitelyä? Onko Ekin vastaus siihen herjaa/riitelyä?
25. Johnny9.4.2009 klo 11:42
Oon vaan tämmönen tavallinen taatelintallaaja pöytälaatikkolaatijanretale, mutta ihan kiva kun seikiksi tituleerataan, kiitos.
26. Ylläpito9.4.2009 klo 11:57
Jostain syystä kymmenet eri nimillä lähetetyt Onnen ristikoiden puffit ovat tulleet samasta ip-osoitteesta kuin Johnnyn jutut. Löytyykö sieltä tosiaan myös mm. Tuomo Piirainen ja Tero Keinänen? Tästä alkaa tulla vakava juttu. Olisimme kyllä suonut Onnen Ristikoille ihan reilusti puffitilaa, jos olisitte pyytäneet, mutta omakehu keksityillä nimimerkeillä on halveksuttavaa.
27. Johnny9.4.2009 klo 12:20
? Nyt varmaan sekoitatte minut johonkin muuhun?
"Johnny" alias Pete K. (pEtE8@luukku.com)
28. Ylläpito9.4.2009 klo 12:24
Sinne lähti viestiä. Katsotaan, mihin tässä päädytään.
29. Ylläpito9.4.2009 klo 21:48
Johnny alias Pete kovasti yritti vastausmeilissä selittää, että viestit tulevat vain samalta palvelimelta. Siten viisi minuuttia myöhemmin hän lähetti pääsiäistoivotukset ja kertoi palaavansa sähköpostin ääreen tiistaina.

On se kyllä melkoinen sattuma, että valtava määrä erinimisiä mutta samanhenkisiä puffiviestejä päätyisi satunnaisilta eri koneilta saman palvelun kautta täsmälleen samalla ip-osoitteella tänne (ja tänään varmistui että muillekin ristikkoaiheisille saiteille). Lisäksi on kovin vaikea uskoa, että kyseessä olisi joku muu taho kuin kustantaja. Miten joku "pelkkä asiakas" (tai lukuisia sellaisia) kehuisi uusia lehtiä ja haukkuisi niiden päätoimittajan entistä työnantajaa.

Emme lähde tätä nyt suurentelemaan. Toivottavasti epärehelliset puffit eivät jatku, jos ne sellaisia olivat. Ja etenkin muiden herjaus pois, vaikka kuinka suitsutettaisiin.
30. marjukka9.4.2009 klo 22:38
Olen nyt muutaman kerran käynyt tällä sivustolla - olenhan intomielinen ristikoiden ratkoja - mutta väkisinkin tulee joskus mieleen, että onko pojilla nyt liian pieni hiekkalaatikko! Eikö kaikki mahdu?
31. RA9.4.2009 klo 23:35
Vaikuttaisi mahtuvan päätellen eri firmojen ristikoiden esillä olosta.

Ekin harmistuksen ymmärrän hyvin ja olen samaa mieltä siitä, että kun tiettyjä ristikoita joko kustantajana, laatijana tai ratkojana haluaa täällä puffata, niin olisi yksinkertaisinta ja reiluinta tehdä se omalla yhdellä nimellä tai nimimerkillä.
32. Marco Poloinen9.4.2009 klo 23:49
Onhan täällä välillä vähän ahdasta, mutta eiköhän tänne vielä yksi intomielinen pojittelijatyttö mahdu - muiden pakkomielteistä kärsivien sekaan...
33. 010.4.2009 klo 00:58
"Ek, RA, PP, Marco Poloinen ym. Rauhaisaa pääsiäistä.
Some day! You Know.
34. Marco Poloinen10.4.2009 klo 01:04
Tack, detsamma!
35. 010.4.2009 klo 01:04
po Eki etc.
36. Eki10.4.2009 klo 01:07
Jees thö seim!
37. 010.4.2009 klo 01:08
Kiva Marco, kun olit vastaamassa vielä. Kaikkea hyvää Sinulle.
38. 010.4.2009 klo 01:14
thö Eki. Piti olla pienellä k kirjaimella tämä englanninnos.
Olipa hyvä suomi käännös.
39. 010.4.2009 klo 02:26
On paha olo, eikä voi soittaa kenellekkään!
40. Dementia Senilis10.4.2009 klo 23:24
9.4.2009 klo 21:48


Ylläpidon tauti kehittyy. Sitä hän pelkäsi aikoinaan ja kertoikin syvälle kurkulle peloistaan. Oireet ovat selvät. Tauti kehittyy. Ehdotan kyllä omaisten nopeata puuttumista asiaan. Voitaisiin vielä firma pelastaa.
41. Eki10.4.2009 klo 23:27
Ei se mitään, Markku. Oot hyvä jätkä. Tsemppiä sullekin.
42. sama10.4.2009 klo 23:29
Kuten myös sinulle.
43. Eki10.4.2009 klo 23:42
Sehän toimii. Eki-setä on nyt hyvin hyvin iloinen.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *