568. HH

Timppa12.12.2003 klo 23:25
Ilmeisesti nimim. Henry Haapalaisen mielipiteet ja käyttäytymistavat pohdituttavat monia näillä sivuilla kuljeksivia. Onneksi on avoin keskustelupalsta, voimme kaikki kantaa kortemme kekoon. Minun korteni on tämä uuden aiheen aloitus... Ei kaikki mielenkiintoinen sitten hukkuisi sinne muiden aiheiden alle...

HH, olethan minunkin henkilöllisyyteni varmasti tarkistanut. Jos et vielä, niin sieltä chat-sivuilta se löytyy.
2. Henry Haapalainen13.12.2003 klo 00:08
Minusta tuo chat on hyvä, vähän kuin keskustelu olisi siirretty neljän seinän sisälle. Ainakaan minua ei kiinnosta tietää, miten paljon lokaa tuommoisessa vuoropuhelussa heitetään. Timppa voi olla rauhassa, enempää nimimerkkien henkilöllisyyksiä en aio paljastaa.
3. Tatti13.12.2003 klo 00:11
Niinku et tunne meit kaikkii...paha paljastaa
4. Timppa13.12.2003 klo 00:22
Kiitos Henry mielipiteestäsi! Itse olen ymmärtänyt sekä keskustelu- että chat-palstan palvelevan kaikkia sananvääntäjiä. Seinien lukumäärästä en osaa sanoa mitään, koska pienessä yksiössänikin niiden lukumääräksi voi laskea n. 15. Jos siihen lisätään vaatimattoman kylpyhuoneeni seinät, niin lukumäärä kasvaa vielä neljällä...

Loan heitosta voimme toki keskustella enemmänkin, mikäli se sinusta tuntuu aiheelliselta. Mielestäni kuitenkin tuntui mukavammalta vierailla näillä sivuilla ennen kuin tänne ilmaantui ns. "riidankylväjää". No niin, se olikin lainaus Asterixista...
5. jupejus13.12.2003 klo 00:33
Kun kerran otsake on sinuun nimisi yllekirjoitettu, niin samahan se jos tässä jotain sinulta kysyykin.
Katsoin tuota musiikkiluetteloa, missä tekijänä on ollut Henry Haapalainen.
Lauluja on ansiokas rivi (lienet sama henkilö?) - mutta en löytänyt yhtään sellaista, josta olisin tunnistanut äänesi. Se voi johtuia siitä, suuri osa levyttämistäsi lauluista oli lastenlauluja. Se hyvä, että lapsiakin muistetaan.

Iskelmälaulajista tunnetuin ja todella hyvä laulaja oli Tapio Heinonen, joka oli levyttänyt laulujasi. Taipaleella taisi olla muutama kappale ja Arto Vilkolla jokunen kuin Markku Suomisellakin.
Kuinka suuri osuus musiikilla on elämässäsi ja vieläkö teet lauluja vai ovatko sanaristikot kahmaiseet suuremman osan.

Muistaakseni kerran totesit, että et vastaa "nimimerkeille", mutta ei sinun tarvitse juuri minulle vastatakaan, voithan kommentoida musiikillista aihetta muuten.
6. Ratkoja n. III13.12.2003 klo 00:55
Kävinpä hakukoneella katsomassa HH-historiaa, kun se nyt tässä esiinotettiin.
Löytyi paljon mielenkiintoista, mm. Kirppu-sivuja.
7. Henry Haapalainen13.12.2003 klo 01:24
Hei Jupejus
Kyllähän minä noin asialliseen kysymykseen vastaan nimimerkillekin. 70-luvun alussa perustin levy-yhtiö Fonovoxin, joka toimi noin 10 vuoden ajan. Fonovoxin artisteja olivat Reijo Taipale, Tapio Heinonen, Markku Suominen, The Delta Rhythm Boys, Salomon, Trio Saludo, Eero Aven ym. Aika suuri paino oli ns. vanhalla tanssimusiikilla, jonka suurin tuottaja Fonovox oli 70-luvun loppupuolella. Sekä ammatillisesti että harrastajana musiikki on nyt minulta taakse jäänyttä.
Mutta tässä vielä mielenkiintoisempaa: Fonovoxin lopettamisen jälkeen olen tehnyt julkaistuja levytyksiä yhteistyössä mm. Juhani Heinon ja Erkki Vuokilan kanssa.
8. Öinen harhailija13.12.2003 klo 03:33
Siinä sitä ollaan niin mielin kielin ja tillin tallin, kun on kumminkin tullut varastettua nimimerkkejä, tämäkin. Mikä kumma oli syynä? Onnittelut nimimerkkikirjoituksista, joissa kiinnitetään hämäävästi huomio omaan lehteen, Kirppuun, siis hei, Kirppuun, kuulivatko kaikki jo, Kirppuun. Vaikka et silti varmasti nimimerkkiäni vakavasti ota, silti kysyn, oletko kaikkien muiden lisäksi nimimerkki Kaitsu? Harkitse tarkkaan, tunnustatko, koska tunnustus tekee sinusta kaikkien aikojen egopellen. Muista, että olet vaatinut muitakin tunnustamaan. Olet minut nimennyt Antti Viitamäeksi ja kaikkivoipa viisautesi meni siinäkin jo karille. Ilmeisesti "viisastuneena" siitä aloit varastella muitakin nimimerkkejä ja aiheutit tahallista sekaannusta. Lupaan sinun tavallasi nyt häipyä ikuisiksi ajoiksi tältä sivulta, mutta yhtä varmasti kuin sinä palaan tänne jonain yönä tilannetta tulkitsemaan. Sinä näytät seuraavan tätä sivua yöt ja päivät. Toivottavasti unikin joskus maistuu, koska ihminen tarvitsee sitä. Itse harhailen nyt petiin. Kauniita unia!
9. J Paarlahti13.12.2003 klo 04:59
Täällä aletaan keskustella tyypistä, jonka kaikki haluaa pois. Ei oo totta! Vähän rajaa joustavuuteen.
10. Henry Haapalainen13.12.2003 klo 09:57
Öiselle harhailijalle
Kaitsu oli minulle epävarma, mutta ei enää. Kiitos tunnustuksestasi, Antti.
11. Antti Viitamäki13.12.2003 klo 15:13
Olen kuulevinani jotain surinaa. Kärpäsiä varmaankin.

Niille, jotka vasta nyt ovat löytäneet nämä sivut, tiedoksi: meillä on täällä toisenlainen loisongelma:

http://www.winternet.com/~mikelr/flame29.html

OIKEASTI paras tapa suhtautua on jättää tyystin vastaamatta, tulipa sieltä mitä tahansa. Kun kala ei syö, onkimies vaihtaa rantaa.

Tätä ei voi voittaa järkevyydellä tai puhumalla totta. Paranoia toimii toisella tavalla, tutkikaa vaikka kirjoista.

Minusta olisi mukava nähdä vaikka tähän alle muodostuvan listaa niistä, jotka haluavat jatkossa olla vastaamatta.
12. J Takala13.12.2003 klo 16:27
Antti, olen kanssasi samaa mieltä.

Jätän tästä lähtien vastaamatta onkimiehen viesteihin ja kyseisen kalamiehen edustamat lehdetkin jätän tästedes protestiksi kaupan hyllyyn.

Niin, ja loanheitonhan voi hoitaa neljän seinän sisällä chatissa. Sitä en ollut aiemmin keksinytkään. Onneksi Henry muistutti.
13. Heppu13.12.2003 klo 19:10
Heppu liittyy vastaamattomien puolueeseen...en vastaa
14. J Takala13.12.2003 klo 19:32
Tarkennanpa sen verran, että jätän vastaamatta provoiluihin. Henry varmaan kykenee halutessaan asialliseenkin keskusteluun ja siihen minäkin voin osallistua.
15. Ekku13.12.2003 klo 20:03
Olen Antin kanssa yhtä mieltä paranoidisista piirteistä. Kyllä niitä löytyy. Toivottavasti on hoidossa, itse kullakin! ;)

Aika vaikea on jättää vastaamatta onkimiehen viesteihin, sillä hän saattaa lymyillä minkä varastamansa nimimerkin takana tahansa. Merkillistä sekin, jos samaan aikaan toisesta suupielestä rähisee muille nimimerkin käyttämisestä. :?)

No, yritän jatkaa hiljaiseloani täällä saitilla ja lähetän samantien peruutuksen lasteni Kirppu-lehden tilauksesta. (Saas nähdä menikö tätä kautta perille!!!) :-p
16. Jouni13.12.2003 klo 20:44
Älkäähän nyt! Jos Henry tekee hyviä ristikoita, niin tietysti ostelemme niitä. Näin yksinkertainen on tämä asia.
17. jupejus13.12.2003 klo 21:18
Olisin kyllä Jounin kanssa samaa mieltä, ettei mitään boikotteja kannata mietiskellä.

Eiköhän nuo kysymyksessä olleet hiukan huomiota herättäneen kirjoitukset ole vain kahden tapahtumarikkaan ja toimeliaan henkilön elämänvarrelle syntyneitä ohdakkeita, jotka he vielä sulassa sovussa joskus kitkevät polujensa laitamilta pois.
Ajalla on taipumus parantaa haavat ja tietystikin sovinnon kättä olisi hyvä lyödä, kun aurinkoinen vielä taivahalla paistaa.

Mutta tuskinpa tuo meitä muita keskustelijoita tällä palstalla paljon liikuttaa - luulisin, ei ainakaan pitäisi.
18. tapsa13.12.2003 klo 21:35
puolesta tai vastaan, mutta HH:n omien kirjoitusten
johdosta jätän kioskin lehtihyllylle kyseiset painotuotteet
muiden ostettaviksi. Kuten tuolla jossain totesin, ei kelpaa
pyyhittäväksi.
19. Maiju13.12.2003 klo 22:03
Minunkaan rannallani ei onkimiehen kannata kärkkyä.
20. Kaitsu14.12.2003 klo 05:11
Henry Haapalaiselle, Ekille, Öiselle harhailijalle,ym. nimille ja nimimerkeille

Minulla ei taatusti ole mitään kytköksiä kehenkään teistä. En ole minkään "alaan" liittyvän piirin jäsen, eikä minulla ole vanhoja kaunoja kenenkään kanssa. Aikani kuluksi olen seikkaillut näillä sivuilla ja joskus olen jotain kommentoinutkin ja nyt haluan kommentoida tätä muutaman viikon kestänyttä eripuraanne.

Sivistyneiden ihmisten käytökseen kuullu selvittää henkilökohtaiset erimielisyydet yksityisesti. Tunnutte kaikki tuntevan toisenne, joten yksityisen yhteydenoton esteenä ei liene mitään.

Mikäli kyseessä on joku oikeudellinen luokkaus, josta on merkittävää haittaa jollekkin osapuolista, niin painukaa käräjille. Siellähän se selviää.

Mikäli kyseessä on jonkun osapuolen herkkähipiäisyys, niin kehotan kasvamaan aikuiseksi.

Tässä epätäydellisessä maailmassa, jossa sattuman oikusta ihmiseksi kutsuttu eliölaji elää dominoivassa asemassa pientä hetkistään, joudumme alati erilaisten "vääryyksien" kohteiksi. Jos suureen ääneen yritämme vaatia jokaista vääryttä oikaistavaksi saamme ainoastaan tulehtuneen kurkun.

Muistuipa mieleeni minulle tuntemattoman ajattelijan kirjoittamasta elämänohjeesta pätkä:

"Kulje tyynenä maailman kiireen ja melun keskellä ja muista mikä rauha vallitsee hiljaisuudessa. Pyri tulemaan toimeen kaikkien kanssa niinkauan kun se alistumatta on mahdollista."

Tunteepikohan kuka tuon lainauksen. Olen sen kuullut joskus muinaisuudessa enkä muista sitä enää kokonaisuudessaan.

Varmemmaksi vakuudeksi uskoisin ettei teistä kukaan tunne minua ainakaan ristikkomaailmasta
Terveisin: Kai Pesonen
21. iso S14.12.2003 klo 17:35
Pyrin jatkossa entistä pontevammin olemaan provosoitumatta, jos provosoidaan (miuta tai muita, noin lappeenrantalaittain murtaen).

Asialliseen keskusteluun ja leikkimieliseen herjanheittoon (sanan ei-raastupaan johtavassa merkityksessä) osallistun.

Toimintasuunnitelman kumpikin haara on luonteeltaan yleinen, vaikka asian esille nostattanut taho on yksittäinen.
22. Sensuroitu15.12.2003 klo 01:52
Sensuroitu
23. Henry Haapalainen15.12.2003 klo 01:54
Tätä en ehtinyt nähdä. Voi harmi. Valvonta näyttää toimivan.
24. Hui hai15.12.2003 klo 08:35
Taidanpas liittyä iso S:n kuppikuntaan. (vrt iso S:n kirjoitus edellä.)



Lähettäjä: iso S 14.12.2003 klo 17:35


"Pyrin jatkossa entistä pontevammin olemaan provosoitumatta, jos provosoidaan" (mua noin oululaisittain murtaen).

"Asialliseen keskusteluun ja leikkimieliseen herjanheittoon (sanan ei-raastupaan johtavassa merkityksessä) osallistun.

Toimintasuunnitelman kumpikin haara on luonteeltaan yleinen, vaikka asian esille nostattanut taho on yksittäinen. "
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *