KESKUSTELUT > RISTIKOT > HS 12.12.03/SUURRISTIKKO 2253

567. HS 12.12.03/Suurristikko 2253

Ratkoja n. III12.12.2003 klo 23:05
Aulis teki sen taas!
Joka 3. rivi lauseita!
Pelkistetyt, mielenkiintoiset avainvihjeet!

Mahtavan näköinen rakennelma. Pakko ratkoa!
2. Jouni12.12.2003 klo 23:16
Olen Aamulehden tilaaja. Tänne periferiaan ei Helsingin Sanomia tule tilattua, vaikka olisi kuinka hyvät ristikot. Olen ratkonut yhden Auliksen Visaisessa Iisakissa eikä se saanut loveen lankeamaan.
Aamulehden ristikoista näyttää vastaavan Ekin tiimi. Parantamisen varaa on kyllä jäänyt. Liian helppoja. Ei täällä Pirkanmaalla tyhmiä sentään olla.
3. Ratkoja n. III12.12.2003 klo 23:35
Tämä ratkoja asuu vielä syvemmällä periferiassa, mutta perjantaisin Kusti polkee Auliksen tekeleen ja sunnuntaisin Kirstin ja Torstin. Aamulehtikin on tuttu.
4. Eki12.12.2003 klo 23:46
Se on tuo vaikeusasteen vaihtelu kerran viikossa ilmestyvässä ristikossa aika hankala optimoida. Jouninkin mielipide on yksi satojen tuhansien joukossa, mutta otan sen huomioon, vaikken miestä nimimerkin takaa tunne/tiedä. Kiitooos!
5. iso S14.12.2003 klo 17:02
Jouni: Aulis on kuin piikki lihassa: siihen pitää tottua, vasta sitten alkaa nauttia! Poikkeaa massasta, ei aina hyvään suuntaan, mutta usein kyllä.

Tuo tiheälauseisuus on temppu, mistä ei kuka tahansa selviäisi edes Taavin ja Taalin avulla. Hyvönen on kyllä näyttämällä osoittanut, että onnistuu se muiltakin - ja järkevästi kommentoinut, ettei tuollaisen erikoisuuden tavoittelu ole välttämättä erityisen mielekästä.

Älkää yrittäkö sitä kotona!
6. Jouni14.12.2003 klo 17:15
Yritän olla avarakatseinen ratkoja enkä pidä kiinni näistä muutamista idoleistani. Tekisi mieli kokeilla sinunkin yritelmiäsi, iso S, mutta eipä ole eteeni sattunut.
7. Eki14.12.2003 klo 17:24
Ei ne tuu eteen, jos ei niistä kysymysmerkeistä maksa erikseen ;-)
8. Kravattimies14.12.2003 klo 21:45
Tiedoksi, iso S, olemme ratkaisseet tehtäviäsi vanhasta lehdestä, Sanahaarakkaan ja Käännetyt lämmittäjät. Jälkimmäisen olit laatinut vaimosi kanssa. Kahden ja kolmen kynän tehtäviä. Tykättiin.
9. iso S15.12.2003 klo 08:39
Jouni, minun tuotantoni on niin vähäistä (määrällisesti absoluuttinen totuus, laadullisesti makuasia), että kysymysmerkeistä maksaminenkaan ei ole varma tie tuotokseni löytämiseen. Lisäksi tuotanto kuuluu pääasiassa ns. kevyempään päähän, joten vaativien ystävät eivät niihin helpolla törmää. Varmin lehti tässä suhteessa on Heikin Helpot Ristikot (mainos). Ei sitä kertaa ettei...

Kravattimies: kiitos kannustuksesta. Oikaisu: vaimoni kanssa en ole laatinut mitään. Lämmittäjien täytyy olla se ainokainen kerta, kun toimitus oli mokannut kuvittajan nimen. Sen piti olla Saarai Saukko (jota en ole koskaan tavannut, toisin kuin vaimoani). Saarain sukunimi on kyllä huomattavasti lähempänä omaani kuin vaimoni sukunimi.

Sanahaarakas on lähes keräilyharvinaisuus, niitä olen (toistaiseksi) laatinut kolme kappaletta. Kuvaristikko on minun lajini, niin ratkojana kuin laatijana.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *