KESKUSTELUT > RISTIKOT > TITTELIT

562. Tittelit

Aikku9.12.2003 klo 17:55
Toisessa säikeessä olevasta "virasto-rovastista" tuli mieleeni ystävättäreni lapsen ristiäiset 20 vuoden takaa. Kastetodistuksessa toimituksen suorittaneen papin virkanimike oli 'ylimääräinen apulainen'.
Mahtoikohan ko. pappi tuntea olevansa liikaa tai turha.
2. Pekka Pietari11.12.2003 klo 10:16
Jotkut papit ovat toimineet virallisina apulaisina, mikä titteli näin joulun aikaan tuo mieleen ennemminkin joulupukin apulaiset.
3. Tapsa11.12.2003 klo 21:50
Itse olen ollut tilapäinen asemamies, joka titteli tuntui
huomattavasti vakaammalta kuin postissa käytössä
ollut (oleva?) satunnainen postimies.
4. Johtaja11.12.2003 klo 22:16
Valmistuttuani ensimmäinen virkanimikkeeni oli ylim ap tstoins.
Siis ylimääräinen alemman palkkaluokan toimistoinsinööri.
Hauska itsestänikin, joskin hieman halveerava.

Muihin titteleihin sitten maailma vei.
5. Kravattimies12.12.2003 klo 01:58
Minkä solmun teen tänään? Krakalla on taipumus ryppyillä.

Johtajiin kuului myös Aurinkokuningas.

Tällainen titteli kuului Ranskan kuninkaalle Ludvig XIV:lle, joka mm. rakennutti Versailles'n linnan Pariisin lähistölle.

Hänen ansiostaan kroatialaisilta kopioitu solmion käyttö tuli muotiin Pariisissa. Kravatin yleistämisen ansiosta hänen toinen tittelinsä voisi hyvinkin olla Kravattimies.
6. Henry Haapalainen12.12.2003 klo 02:34
Kravattimiehelle
Lämpimät terveiset Pertille Australiaan. Miksi et näyttäisi hyvää esimerkkiä muille ja ryhtyisi käyttämään oma nimeäsi.
7. Kravattimies12.12.2003 klo 03:41
Kun voitin Raijan anagrammisivuilta lehden vuosikerran ja kiitin Sinua, Henry, sähköpostitse saatuani ensimmäisen lehden, en vielä tiennyt Sinusta tarkemmin.

Toivon, että et kerro kaikelle maailmalle Kirpun tilaajarekisteristä löytyviä henkilökohtaisia asioita, sukunimeä tai postilokeron numeroa tai katuosoitetta.
8. Henry Haapalainen12.12.2003 klo 04:03
Kravattimiehelle
Ehdotin oman nimesi käyttämistä nettikirjoittelussasi. Minusta vastauksesi on loukkaava.
9. Kravattimies12.12.2003 klo 04:21
Henry, pyydän julkisesti anteeksi, jos olen loukannut Sinua. Toivon, että tyydyt tähän etkä ryhdy oikeudellisiin toimenpiteisiin minua vastaan. Myönnä, että kirjoituksestani saattoi saada negatiivisen kuvan Sinusta.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *