KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS KOVIS 19.6.2010

5601. IS kovis 19.6.2010

pirjo19.6.2010 klo 18:40
Kaikki varmaan katselevat televisiota, paitsi minä (tiedoksi lupatarkastajalle, ettei yhtääntarvitse kirjoitella niitä herjauskirjeitä...)? Minä nautiskelin Toni Pitkälän uusimmasta kolmepalloisesta. Oli se taas niin kiva.

Parhaita oivallettavia: pääkuvan lauseet, LYÖNTEJÄ, OTA, LASISSAKIN, EDELTÄVÄLLINEN, SUORISTA. HEILAUTTAMALLA LOPETETTU jne. jne.
2. pölhö-kustaa19.6.2010 klo 19:29
Miten niin oli,onko joku saanut jo täyteen?Kaksi kertaa on jo välillä käyty pyöräilemässä sadepuku päällä,mutta ei ole aivot virkistyneet.Puolessa välissä korkeintaan ollaan.
3. pirjo19.6.2010 klo 19:37
Ei pitäisi pyöräillä niin paljon? ;-D
4. PP19.6.2010 klo 20:13
Piti saada valmiiksi ennen häitä, meni tiukille, mutta varttia ennen ohjelman alkua tuli kuin tulikin täyteen. Katselin alustavasti kauppareissun Zero-tauolla enkä nähnyt oikeastaan mitään. Viereinen helppo ristikko näkyi ihan selvänä, mutta Tonin tummapohjaiset ruudut olivat liian epäselviä rillittömälle. Siitä pienehkö moitteen poikanen.

Tämä oli juuri sellainen ahaa-ristikko, jota olen kaipaillut. Välillä oli tökstöks joka paikassa, mutta kun yhden sanan kekkasi, niin taas mentiin reippaasti eteenpäin. Lauseisiin panin kokeeksi pari sanaa, jotka hahmoittuivat muutamasta kirjaimesta ja sattumalta arvasin oikein.

NAINEN EKA TUPLANAKIN - voi sitä Pitkälän poikaa, kun saa vanhankin ajatukset vinksalleen! Viimeksi selvisi vaakaan lähtevän lauseen toinen sana. Tyrkytin siihen englantiä, eipä kelvannut. PILVESSÄKIN, PENNEILLE 1960, KUOHILAAN AUTO, KULJETTU ON SETÄ NURIN?! etc. Toinen toistaan mukavampia vihjeitä ta oikeastaan ratkaisuthan ne mukavia olivat ja varsinkin niiden keksiminen. Se vasta mukavaa olikin. Ei voi muuta, kun vuodattaa taas kiitoksia Tonille kunnon ristikosta.
5. TAM20.6.2010 klo 11:37
Koko eilinen päivä meni ja puolille päivin tänään. Joku kysyi kuinka sä jaksat tuijottaa sitä samaa ristikkoa koko ajan. Kun jättää häät väliin niin ehtii.
6. Jaska20.6.2010 klo 20:12
Täysaikainen täyskolmonen, jollaisia on siis entistä harvemmin Iltiksessä. Niinpä se maistuikin makealta, vaikka sappea välillä tahtoi pukata sekaan. Nielin sen kuitenkin urhoollisesti takaisin.

Yhdyn pääosin myös PP:n vihjeelogiaan. Oli pari kavalampaakin konnuutta kuin vähän vähemmän hitaasti ratkenneessa Pupen s. 26, jossa olin uumoilevinani virhettä. Sitä ei siinä ollutkaan. Mutta tässäpä on logiikkasellainen. Pakkohan siitä on rokottaa varttipojo, vaikka se taas vähän vihlaisee lempeää sydäntäni.
7. Ripe20.6.2010 klo 20:23
Antakaa nyt pari vihjettä. 1/4 tehty, muuten ihan jumissa.
8. -20.6.2010 klo 20:25
Ei anneta. Ratko vaan.
9. Pena20.6.2010 klo 21:03
Yläosa ratkesi Kolin erämessujen kuuluvuusalueella, alaosa Kilpilahden kemiantehtaiden soihtujen kuumuusalueella! Hyvä ToPi! d=)
10. Juha N21.6.2010 klo 14:41
Peesaan Jaskaa: tervetullut täyskolmonen!

En antanut itseni kirjoittaa kuin vaakasuuntaisia ratkaisusanoja, ja varmoja sellaisia, joten neljän ensimmäisen sanan (SUUSTA K:LLAKIN, "ÄÄNENSAM----NAPPULA", ---M-- KUULLA TÄÄLLÄ TÄTÄKIN, hampaanpesukuva) jälkeen tuli piiiitkä paussi. KITARISTI JUKKAa ei vielä uskaltanut pitää varmana.

Mietintämyssylle oli mukavaa käyttöä :) Kuten näissä: TUMMIA BLONDEJA? KULJETTU ON SETÄ NURIN?! HEILAUTTAMALLA LOPETETTU?! NOUSEVAT V----S-A UINNIN JÄLKEEN? HUOVISTA. TÄÄLLÄ TALVEN VARALLE REHKIVIÄ. LASISSAKIN. TUKKOISUUTTA. KANTAJATON TAPA.
11. JiiTee21.6.2010 klo 19:04
Eikös alaspäin lähtevässä lauseessa ole asiavirhe?
12. Jaska21.6.2010 klo 19:49
Ei ole.
13. JiiTee21.6.2010 klo 20:37
Eipäs tietysti olekaan!!
14. Lauri Kultti21.6.2010 klo 23:22
Kun vieraat lähtivät sunnuntaina, pääsin vihdoin aloittamaan koviksen. Kyllä se tosiaan tuntui normaalia hankalammalta, niin kuin täällä on jo mielipiteiltykin. Minulla vasen alakulma toljotti tyhjyyttään su-illasta ma-iltaan. TUMMIA BLONDEJA? hymyilytti eniten!
15. 021.6.2010 klo 23:36
Olen jotenkin onnistunut saamaan uskomattoman
paljon täytettyä!
Parhaita olivat KULJETTU ON SETÄ NURIN ja LASISSAKIN. Huomenna yritän jatkaa.
Kyllä on ovelia ja vaikeita.
Yrittänyttä ei laiteta ;-)
16. VeiLeh22.6.2010 klo 12:37
Vaikea ristikko. Melkein koko päivä meni täyttämiseen. Vihjeet olivat pääosin erinomaisia. Vain RUOSKA-AINEKSIA hiukan ihmetyttää. "Ruoska" on aika laajasti tulkittu?
17. Jaska22.6.2010 klo 12:56
Ei vaineskaan ollut aineskaan ainaskaan monikossa.
18. VeiLeh26.6.2010 klo 17:21
Palautusajan mentyä umpeen varmistaisin, oliko RUOSKAMATERIAALI paremmin vihdan tai vastan aines.
19. RA26.6.2010 klo 18:34
Palautusaika päättyy poikkeuksellisesti vasta 28.6. (oli).
20. VeiLeh28.6.2010 klo 12:33
Kiitos vahvistuksesta! Pahoittelen huomaamattomuuttani.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *