KESKUSTELUT > RISTIKOT > PALJON SAMAA HARVINAISTA KIRJAINTA

5513. Paljon samaa harvinaista kirjainta

Eki29.4.2010 klo 10:39
Enpä ole saksalaista yytä nähnyt ennen tällaista määrää yhdessä nimessä.

Tuba Büyüküstün
2. Matti29.4.2010 klo 12:51
Onkohan hän turkkilainen?
3. Funny29.4.2010 klo 14:25
Jos hän osallistuisi hiihtokilpailuihin, niin tulosluettelossa lukisi Bueyuekuestuen, eikö vain?
4. jpq5.5.2010 klo 04:27
Eki: kiitos... etsin just mielessäni sanoja jossa tämä ü kirjain.
5. jpq5.5.2010 klo 04:36
Myös ylläri mikä kirjain oli aika makea no sikäli luulin sentäs että tavallisempi.
ps. noita oikeasti miettii miten ihmeessä noita löytäis lisää kun renkikään ei taida kirjainta tukea ja sanon tässäkin kun tuki vestannut mäkillä å,ö kirjainten syöttö ei suju ainakaan tällä Applelle tehdyllä Logitech DiNovo? näppiksellä.
onneksi edellinen seuraava kirjain valinta toimii.
ps. aika moinen torvi etunimenä...
6. Sami6.5.2010 klo 14:32
Ei ihan yhtä montaa üütä ole tässä kaverissa, mutta tiheähkösti. Pelasin 1980-luvun lopulla Arnhemissa shakkipelin, jossa vastustajani oli Sencer Güllülü.
7. jpq7.5.2010 klo 01:16
todellakin ainoa vaan ei liene tarpeeksi tunnettu.
ps. tosi edellinen nimimerkki tietää sen onko...
8. jh7.5.2010 klo 12:23
Otetaan klassinen oikeinkirjoituspulma: Hitchcock.

Giovanni Boccaccio
9. Matti7.5.2010 klo 18:45
Ex autotehdaspomo jenkkilästä Lee Iacocca.
10. jpq8.5.2010 klo 00:32
c ei ole niin kovin harvinainen mutta tuo Iacocca ei ollut tuttu eikä muuten nyt kun luen tarkemmin tuo Boccaccio nimikään.
11. Matti8.5.2010 klo 01:03
No mutta jpq, kaikkihan me olemme Decameronemme lukeneet, jo teini-iässä.
12. jpq8.5.2010 klo 01:59
Matti: emmehän. ps. en ole koskaan romaani tyyppisistä kirjoista hirveän innoissani ollut varsinkaan nuorena.
13. Maikki8.5.2010 klo 02:11
Decamerone on tarinakokoelma. Kymmenen ihmistä eristäytyy ruton (mustan surman) keskeltä. Kukin kertoo vuorollaan yhden tarinan. Sitäpaitsi, missä olit, kun kirjallisuuden historiaa opetettiin.
14. jpq9.5.2010 klo 21:07
Maikki: ei sitä peruskoulussa taida olla juuri? sitä paitsi itse olen erityisopetuksen uhri. Sikäli uhri että itsellä olisi riittänyt kapasiteettia ja kiinnostusta pidemmälle kuin herätetään mielenkiinto tasoiseen lisäksi kun yläasteen matikan kirjat vaikka oli e systeemissä noin sitä tasoa että tais 7 kirjassa olla asioita jotka normaali puolella kait 3-4 kirjassa vai miten olis en tarkkaan osaa sanoa. (eli lukiotakaan en ole käynyt)
15. jpq9.5.2010 klo 21:10
ja en kyllä koskaan lintsannut koulusta opiskelin jopa sen ajan kun muu luokka oli uimahallissa syynä kloori allergia ja uimahalli kammo sen jälkeen kun joku työnsi pääni veden alle (ilmeisesti koska tuskin sentään vaikka lääketieteellä selitettäviä vikoja onkin itsessä olisin vajonnut itse...) kun olin pienempi.
ps. me muutennkin mitä luettiin koulussa joskus oli kyllä jotain ärsyttävän lapsellisia nuorten kirjoja ei edes niitä hyviä mitä on tehty. Joista olen yhden ainakin aikuisena lukenut.
16. Maikki9.5.2010 klo 21:15
jpq, tarkoitukseni ei ollut loukata. Anteeksi, jos niin tein.
17. jpq9.5.2010 klo 21:59
Maikki: minua todellakin loukattu monta kertaa nyt ei onnistunut. Sinä vain oletit etkä tehnyt pilkkaa. ja sitä paitsi 80-90luvun koululaitos eroaa paljon esim. siitä mitä 40-50 luvulla kouluja käyneiden. Eri ajat on painottaa eri asioita. Luulihan opettajani että multa pitää jättää englanti ja historia pois kun ruotsia äiti ehdotti (joka jäi pois). Opettaja piti ruotsia tärkeämpänä kuin englantia (joka just toisin omilla aloillani kuten säveltäminen (kun ruvetaan puhumaan soittimista ja soittajista rajoituksineen),ohjelmointi (jälkimäinen lähinnä nuorena nykyään lähinnä taas ensimmäinen) jne).
ps. katsoo äidin vanhaa kotitalous kirjaa siinä paljon enemmän reseptejä joiden valmistus ei ole mitään siistiä sisätyötä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *