KESKUSTELUT > RISTIKOT > KEHITYSKESKUSTELU

5502. Kehityskeskustelu

Jyrs Kuur23.4.2010 klo 12:18
Olen aikaisemmin ehdottanut tälle keskustelupalstalle jotain sellaista softaa, joka paremmin mahdollistaisi esim. kirjoittajien rekisteröitymisen. Ylläpito on todennut, että paukut ei nyt softanvaihtoon riitä ja sillä sipuli. Vaan voisiko tässä nykyisessä (käsittääkseni "kotitekoisessa"?) alustassa olla kehittämisvaraa? Minulla olisi ehdotus.

Nythän on niin, että meillä on kaksi aihealuetta, Ristikot ja Muut aiheet. Itsekin vastikään rikoin erästä nettikeskustelun kultaista sääntöä ("kirjoitukset oikeille alueille!") ja postasin aloittamani "Armoa ei Siperiaan" -säikeen ristikkopuolelle, vaikka se olisi kuulunut muihin aiheisiin. Teko oli harkittu ja syynä oli se, että Muut aiheet on täynnä erilaisia ketjuja, jotka lisäksi päivittyvät niin tiuhaan tahtiin, että uusi säie painuu pois etusivulta ja siten unholan yöhön yhdessä hujauksessa.

Ehdotan, että luotaisiin uusia keskustelualueita esim. seuraavasti:

1. Ristikot yleensä.
2. Ristikoiden ratkonta. Vihjeet ja "kimpparatkonta" tänne, lukeminen omalla vastuulla!
3. Ketjut.
4. Muut aiheet.

Siis mikäli tämä teknisesti on mahdollista.

Muuten olen sitä mieltä, että kirjoittajien rekisteröitymispakko pitäisi ottaa käyttöön.
2. Ylläpito23.4.2010 klo 14:04
Kiitos, Jyrs, näitä asioita harkitaan tarkkaan, kunhan siihen uudistukseen päästään käsiksi.
3. Thea23.4.2010 klo 14:58
Miksi rekisteröitymispakko ??
4. kari kämäräinen23.4.2010 klo 16:56
Rekisteröiminen estäisi saman henkilön kirjoittamisen useammalla nimimerkillä ja näin ollen vääristämään/provosoimaan keskustelua itselleen edullisempaan suuntaan? No, tämä nyt on vain minun vaatimaton mielipiteeni.
5. qwertsu23.4.2010 klo 16:56
Rekisteröinti ei ole mikään autuuden avain multinimmareita vastaan.
Kirjoittaja voi rekisteröityä vaikka millä käyttäjätunnuksilla tahansa. Ja useasti. Hyvänä esimerkkinä pidän tämän säikeen chattia. Olen sinne kirjautunut monesti useita profiileita luoneiena. Salasana on tietysti tärkeä. Sitä pitäisi vaihtaa tietyin välein.
6. qwertsu23.4.2010 klo 17:02
Hyvä Kämy! Voitit lähetyskisan sadasosaminuutilla :)
7. kari kämäräinen23.4.2010 klo 17:06
Minkä takia pitää vaihtaa usein profiilia chattiin? Eikö voi chattailla ihan oman ihtenään?
8. qwertsu23.4.2010 klo 17:13
Kämy. Joskus kun sontaa alkaa lentää päälleni, haluaisin vajota maan alle. Uuden nikin käyttäminen on kuin uusi elämä. Vanhat asiat painetaan unholaan. Olen saanut tosi paljon negatiivistä palautetta näillä sivustoilla. Täysin tuntemattomia kohtaan en ole antanut mitään palautetta. Tällainen kuiva huumori on minua itseäni.
9. kari kämäräinen23.4.2010 klo 17:15
eli vika ei voi olla sinussa vaan muissa?
10. qwertsu23.4.2010 klo 17:24
Ratio 1:100
Lisäisinkö tuohon nollan? Lue Kämy entiset. Kuka tässä on viaton tai viallinen. Olen ensimmäinen - tosin maanantaikappale.

Millainen sinulla oli jakokulma aikoinaan?
11. Jukkis24.4.2010 klo 15:05
En kannata Jyrs Kuurin ehdotusta neljästä alueesta. Nykysysteemi on hyvä. Etenkään ratkaisusanojen paljastelulle ("vihjeille") ei missään nimessä mitään erikseennimettyä paikkaa.
12. ö24.4.2010 klo 20:02
Nykysysteemi ei ole mitenkään hyvä. Ketjut ovat vallanneet "Muut aiheet" täysin. Niille pitäisi perustaa oma keskusteluosio. Suosiota varmaan riittäisi.

Itse seurailen vain ristikkoaiheisia keskusteluja, mutta monet vihjekeskustelut kuten Hesarin ristikot ovat minulle turhia kun ei tule Hesaria.

Minusta Jyrs Kuurin ehdotus on pohdinnan arvoinen.

Varmaan vaikea päätös, kun tätä palstaa ei ole alunperin tarkoitettu lisävihjekeskusteluille. Kumminkin sitäkin periaatetta voisi ehkä harkita vielä uudestaan. Maailma kun muuttuu ja muutoksen tahdin sanotaan koko ajan kiihtyvän.

Voin myös kertoa, että parhaat naurut olen saanut tällä palstalla joistakin sattuvista sutkautuksista, joita muilta keskustelupalstoilta ei löydy.
13. tonimikael24.4.2010 klo 22:36
Ja ehdottomasti muutettavien listalle tuo linkkien kankea käyttömahdollisuus. Ja minä olen kanssa rekisteröintipakon kannalla. En kylläkään tiedä miksi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *