KESKUSTELUT > RISTIKOT > HIRVEÄT OMAT SAIRAUDET KETJU

5489. Hirveät omat sairaudet ketju

qwertsu16.4.2010 klo 19:13
Olen joskus yrittänyt tällä nimellä avauksen jälkeen pyydellä meidän intiimissä seurassa että kertoisitte taudeistanne ja sairauksistanne.
Säikeet ovat jo olleet jo niin kauan olemassa, että jotakin tautia voisi löytyä. Aloitan.
Huimaus. (Ei diagnosoitu)
2. matts16.4.2010 klo 19:22
Pöllöys (ei diagnoosia mutta täällä olijat kyllä vahvistavat oman epäilyni)
3. Miimu16.4.2010 klo 23:35
Lorvikatarri (omalla diagnoosilla)
4. hah16.4.2010 klo 23:45
yösyöpöttelyyökkäily
5. kvretsun holhooja17.4.2010 klo 00:45
Minulla on Kilkerin tauti. Oireet ovat hirveä syötätys ja naitatus.
6. ei enää homofobi17.4.2010 klo 02:03
Mulla ei ole persereikää..
7. sama17.4.2010 klo 02:07
Eräälle PP:lle tiedoksi.
8. -17.4.2010 klo 08:58
Vaikuttaa hirmuisen tasokkaalta säikeeltä mutta taidanpa jättää qwertsun jutut väliin tällä(kin) kerralla.
9. jpq17.4.2010 klo 13:30
Kirjoittaisin jotain mutta koska tämä peleilleyksi vedetty enpäs viitsi. Jos oikeasti tosissaan tarkoitus oli olla.
10. Marco Poloinen17.4.2010 klo 13:40
Ainakin tämän tautisen säikeen voisi siirtää pois ristikkopuolta infektoimasta.
11. qpj17.4.2010 klo 13:54
jpq, eikö juuri peleilley-ketju olisi omiaan omille kirjoituksillesi?
12. Säikeen avaaja17.4.2010 klo 15:08
Helpotan tätä säikeen avaajan statuksella. Saa myös kertoa omaisten, sukulaisten, naapureiden ja ystävien taudeista. Tietysti anonyyminä. Onhan tämä hieman groteskia tekstiä. Kukahan meistä ei olisi viaton.
Nyt pitäisi olla kirjoituskynnys riittävän matalalla.
13. Säikeen avaaja17.4.2010 klo 15:16
Älä jpq ota nokkiisi. Meitä on 99 eri sorttia sanoi hemppa Kinnnulasta ruotsiin mennessään.
Jokainen ihminen on laulun arvoinen, kirjoitti ja lauloi Veikko Lavi.

-http://www.youtube.com/watch?v=bHTnzFq-PPA
14. ?17.4.2010 klo 15:17
Onko säikeen avaajalla vittuilun aiheet näin lopussa, että oikein omana säikeenä on kerättävä lisämateriaalia?
15. -17.4.2010 klo 15:20
...mikä MUU sairaus herra qwertsulla on...
16. jpq17.4.2010 klo 15:21
Säikeen avaaja: en ota en vaan alunperin viitsinyt pellejen sekaan osallistua mitenkään.
qpj: mtien niin? nyt en ymmärrä.
ps. jos tosissaan oli tarkoitus puhua vakavista sairauksista niin itseltä leikattiin päänahasta just tyvisolusyöpä alustavasti oli siinä mutta silti ei mikään kiva juttu,
17. DG17.4.2010 klo 15:36
Äidillä oli rintasyöpä. Isällä lonkissa ja polvissa keinonivelet. Mummolla oli verenpainetta ja diabetes. Naapurin miehellä dementia. Naapurin rouvalla myös rintasyöpä. Ystävällä psoriasis ja anoreksia nervosa. Toisella ystävällä kilpirauhasen vajaatoiminta. Anopilla Renaudin tauti: Liian paksu veri ohuisiin verisuoniin. Leikattiin 1/4 kerrallaan laajennettiin ja oiottiin verisuonia. Söi verenohennuslääkkeitä vuosikaudet. Jos tuli haava, ei meinannut verenvuoto millään loppua. Siskolla vaivaisenluu molemmissa jaloissa. Toinen on nyt leikattu. Naapurin lapsella allergioita, pienempänä ei voinut syödä kuin apteekista ostettua maitoa. Maalaisserkulla lapamato. Laihtui mahdottomasti, mutta onneksi löydettiin syy. Sedällä haimasyöpä. Toisella sedällä kihti. Kolmannella synnynnäinen sydänvika. Tuttavalla diabetes. Piikittää itse ja pärjäilee hyvin. Naapurissa nuori mies, jolla kaksisuuntainen mielialahäiriö. Naapurissa myös vanhempi mies, jolla depressio. Tuttavalla kynsisieni.
18. --17.4.2010 klo 15:37
Alkoholismin, peräaukottomuuden sekä vaikean käyttäytymishäiriön hän on ainakin jo täällä auliisti itse paljastanut...sekä kyvyttömyyden käyttää WC-pönttöä. No, silloinpa oiski 2 pönttöä päällekkäin ja sehän olisi vallan sopimatonta...
19. DG17.4.2010 klo 15:46
Voiko laittaa tuttavan tuttaviakin?

Yksi tutun tuttu on sokea ja toinen kuuro. Yhdellä on ns. putkinäkö. Näkee kyllä, mutta vain pienen alueen kerrallaan. Koulukaverilla oli vaikea migreeni. Joutui olemaan poissa koulusta joskus monta päivää sen vuoksi. Tutun tutun tutulla oli tuberkuloosi. Naapurin tytön kaverilla paniikkihäiriö. Tutun naapurissa asuu mongoloidi.
20. DG17.4.2010 klo 16:00
Naapurissa yhdellä vanhemmalla miehellä dyshidroottinen nuha.
21. DG17.4.2010 klo 16:01
Tuttavan ystävällä laktoosi-intoleranssi.
22. DG17.4.2010 klo 16:09
Isän siskolla harmaakaihi.
23. TB17.4.2010 klo 16:10
Siis oikeasti, mitä tämä tarkoittaa ?? Tämähän on ristikkopalsta, minulle nyt ei ainakaan aukene tämän ketjun vitsi....
24. DG17.4.2010 klo 16:20
Veljen vaimollakin epäilty, että olisi laktoosi-intoleranssi. Ei ole vielä diagnosoitu.
25. Kertoja17.4.2010 klo 16:39
Lainaus nimimerkki jpq:lta:

"alustavasti oli siinä mutta silti ei mikään kiva juttu"

Basaliooma on paikallaan hitaasti kasvava ja erittäin harvoin etäispesäkkeitä lähettävä. Tuo alustavasti kiinnitti tuossa vain huomiotani. Luullakseni jpq:lla on nyt kaikki hyvin, kun tuo basaliooma ei ollut hankalimmassa paikassakaan poistamista ajatellen.

Ei tarvinnut arvatenkaan ainakaan päiväkirurgiaa pitempää sairaalassaoloakaan. Jonkinlaista jälkikontrollia kuitenkin aina näissä harjoitetaan.

Arvatenkin ollut siinä vuosia hiljalleen laajentuen.
Tyvisolusyöpää montaa laatua, jos päällisinkin puolin tarkastellaan värinkin vaihdellessa kohouman muodosta puhumattakaan. Sitten se voi vielä kasvaa huomaamatta ihon allakin. Tämän vuoksi terveyskeskuslääkäritkin ovat
vaikeuksissa tunnistamisessa ja heidän tulisikin lähettää potilaat eteenpäin jos vähänkin epäilevät vaikka nyt sitten basalioomaa muista syöpäsairauksista puhumattakaan.
Mitkään voiteet eivät näihin näppylöihin tai miltä ne nyt näyttävätkään itse kustakin auta.

Kokenut spesialisti silmä- ja korvatautien klinikalla antaa suurella todennäköisyydella jo ensi katsomisella oikean diagnoosin.

Kyllä se syöpä- sana aina säikäyttää, kun kohdalle sattuu varmaan itsekutakin. Basaliooman tapauksessa tuntuu olevan vielä niin, että kaikki eivät pidä sitä edes syöpänä kun taas toineen ääripää sotkee okasolusyöpään tai sitten jopa melanoomaan. Basaliooma on niin yleinen, että sitä löytyy lähemmin tarkastellen aika monelta vanhemmalta ihmiseltä. Siitä ei vain ole ollut haittaa, jos ei nyt aivan keskellä kasvoja jökötä. Pää onkin sen yksi mielialueista, joihin luetaan eniten auringonsäteilylle altistuvat paikat.

Auringonvaloa pitää välttää. Kuulu ruotsalainen lääkäri-kirjailija Axel Munthe (Huvila merenrannalla) jo aikoinaan totesi tämän.
26. säikeen avaaja17.4.2010 klo 16:50
Lisää tämmösiä tarinoita. Terveet pitää näitä tauteja makaabereina. Terveenä leikkauksen jälkeen olen pärjännyt.
Tosi on kuitenkin se, että säikeen avaajan persereikä on lopullisesti siirretty navan puolelle. Keksikää tauti.
Sekopuoli on ihan oma säie. Pitänee ymmärtää heitäkin.
27. CD17.4.2010 klo 16:51
Tuttavan kaima kertoi netissä törmänneensä ristikkokeskustelufoorumiin, jota ylläpitää narsistista persoonallisuushäiriötä poteva henkilö. Suuri lauma Abilenen paradoksin riivaamia keskustelijoita tunnettu psykologisuttura etunenässä pitävät huolen, ettei potilas vahingossakaan saisi ammattitaitoista apua psyykkiseen häiriötilaansa.
28. DG17.4.2010 klo 17:00
Yhdellä tutulla on se vilja-aineallergia. Keliakia.
29. compact disc17.4.2010 klo 17:08
Voitko CD lähettää osoitteen
30. Säikeen avaaja17.4.2010 klo 17:18

DG Heh. tervetuloa empaattisten joukkoon. Kukan ei usko minua, ei edes PP
31. jpq17.4.2010 klo 18:50
Viljat ei sovi täälläkään eikä edes oikein riisi eikä peruna eikä maissikaan. Ei vaan viitsi ihan pienimmästä valittaa.
ps. näillä näkymin hyvin ja terkkari lääkäri sai itse tuon pois ja lähetti tutkittavaksi poisti lisää kun sai ohjeistuksen kun tuli tulos siitä mitä oli. Ikävää silti kun päänahkaa joutuu venytyksen kohteeksi ja nyt on 9 tikkiä päässä.
ja sitä paitsi minun erikoisuus on asiassa ikä olen vasta 31 reilun kuukaudne päästä 32....
32. jpq17.4.2010 klo 19:21
Minulla sikäli outoa että nykyisin aika tuuheat hiukset joiden keskellä oleskeli. ps. ihan yksityis kohtiin en tässä mene.
33. Kertoja17.4.2010 klo 19:56
Hyvä, että lääkäri otti ohjeistukset. Pitää ottaa myös leikkauksessa marginaalit huomioon, että varmasti koko kasvannainen lähtee pois. Patologi tutkii leikkausnäytteet. Selvisit jpq kuitenkin suhteellisen vähällä, kun basaliooma ei ollut esim. nenävarressa tai silmän lähellä, jolloin olisi vaatinut ehkä nukutuksen ja useita päiviä osastolla. Siinä olisi silloin voinut tulla turvotuksen lisäksi muitakin ei ohimeneviä haittoja. Nuokin ovat basaliooman mielipaikkoja.
34. DG17.4.2010 klo 20:14
Kertoja, mitä neuvoja antaisit veljen vaimolle, jolla epäilty, että olisi laktoosi-intoleranssi?
35. DG17.4.2010 klo 21:39
Työkaverilla on jalkasilsa.
36. Kertoja17.4.2010 klo 22:54
Laktoosirasituskoe voisi olla paikallaan, mutta voisi myös itsenäisesti kokeilla maitotuotteiden poisjättämistä ja katsoa, että miten vaikuttaa oireisiin, jotka voivat olla aika hankalia. Otetaan verikoe ennen litkun juontia ja pari sen jälkeen. Ei tarvitse mitään letkuja nieleskellä. Nykyään ei myöskään keliakiatesteissä eikä edes helikobakteeritutkimuksessa, joka voidaan testata jopa uloshengitysilmasta verikokeen asemasta.
Terveyskeskuksissa saattavat vaatia, että on ollut närästysoireita sillä hetkellä, mutta isommalla rahalla voi teettää halutessaan yksityisellä puolella.

Monet kestävät jonkun verran maitotuotteita joten voisi asteittain kokeilla ja ostaa sitten tarvittaessa kokonaan tai vähälaktoosisia tuotteita. Juustot sopivat. Apteekista saa entsyymivalmisteita, joita voi tiputella maitotuotteiden sekaan tai sitten nauttia ennen syöntiä.

Nykyään saa jo paljon paremmin kuin sanotaan kaksikymmentä vuotta sitten laktoosittomia tuotteita. Ennen esim. melkein kaikissa makkaroissa oli maitojauhetta ja piti lukea tuoteselosteet tosi tarkkaan. Valiolla on esim. vähälaktoosisia HYLA- tuotteita ja monia muitakin on pilvin
pimein.

Tänä päivänä asiaan osataan suhtautua hyvin eri tavalla kuin ennen esim. tapahtumissa ja juhlissa on erityistuotteita tarjolla niin laktoosi-intolerantikoille kuin myös keliaakikoille. Eikä tarvitse enää niin paljon selitellä. Ennen täytyi kertoa, että miksi on omat eväät, ettei vain emäntä tykkäisi huonoa.
Nämä molemmat vaivat saattavat olla samalla henkilöllä.

Maitoallergia on sitten oma lukunsa, mutta aikaisemmin se sekoitettiin usein laktoosi-intoleranssiin.
37. -17.4.2010 klo 23:14
Mistä tässä koottavaa tohtori qwerin lääkärikirjaa saa tilata? Eikö se yleensä ole halvempi näin ennakkotilauksena?
38. jpq18.4.2010 klo 00:09
Kertoja: Totta siis pieni juttu silti sanoisin isoin missä olen ollut osallisena paitsi
yksi juttu sairaalassa jossa väkeä oli tekemässä enempi.(5 kait eli sydäntä valvonut,hengitystä valvonut,apukädet ja itse kädet eli leikkaaja). Miellyttävämpi operaatio se helpotti oloa saman tien. se ei ollut epämukavuudeltaan lainkaan samaa tasoa. väkeä oli varmuuden vuoksi noin paljon. ja hyvä lekuri hän onkin sanotaan harvinainen poikkeus
minusta täällä päin missä vaikutan ollut erittäin hyvät terveyskeskuslääkärit. Ikävä vaan vain yksi siitä joukosta josta puhun jäljellä eli kahden tilalle tulleista ei omaa kokemusta (lisäksi nuoret/nuorehkot lääkärit hieman pelottaa) ja sitten nuo kaksi missä he nykyisin vaikuttavat en tiedä. Lisäksi näillä jokaisella ollut oma erikoisalansa eli eivät ihan perusterkkari lääkäreitä kait kuitenkaan eli voin varmasti sanoa yksi oli lukenut kirurgiaa jne. Muutenkaan ei oikein ole koskaan ollut tunnetta nyt lääkäri ei osaa eräät sijaiset onkin taas olleet oiekastikin osaamattomia ja sitten hammaslääkärit (yhtä poikkeusta laskematta nykyisin yksityinen) eivät kovin mukavia eikä mieleeni muutenkaan. En viitsi heitä haukkua koska ihmisiä hekin ovat.
-: löytyy varmaan linkistä.:)
39. Keliakillitön18.4.2010 klo 16:13
Katsokaa teemalta Ilkkuva Poliisi.
40. Alivaltiosihteeri18.4.2010 klo 16:35
Ilkkuva Poliisi oli meidän sketsissä tänään.
41. -18.4.2010 klo 17:09
Kauankohan tämä ketju on tarkoitus pitää Ristikot-otsikon alla?
42. ( . ) ( . )18.4.2010 klo 17:17
Siinäpähän on ( - ) sinulle askartelun aihe ja pohdintaa. Näyttää olevan kuten rintasyöpäpotilas operaation jälkeen
43. Olavi Kivalo22.4.2010 klo 14:12
Kyllä hirveät omat sairaudet kuuluu ehdottomasti ristikkopuolelle. Olen jo alkanut suunnitella hekumallista teemaristikkoa tästä aiheesta. Voin kuvitella kuinka ratkaisija saa orgastisen elämyksen, kun ratkaisusanaksi tulee, tulee kuin tuleekin VISVASYYLÄ tai PAISERUTTO aaaaargh.
44. Ari22.4.2010 klo 17:09
Miksei vaikka SAMMAS, Olavi Kivalo?
45. Matti23.4.2010 klo 00:12
Hammas, lammas, sammas, onko muita? Mulla olis tarjolla vielä yksi.
46. RA23.4.2010 klo 02:35
Millaisia ovat lampaan oireet ja miten vaivaa? Liittyykö jotenkin PÄÄhän?
47. mateo23.4.2010 klo 07:21
RA, Matti taisi vähän piruilla tuossa edellä, huomaat kun haet jatkon siihen luetteloon ;-)
48. jpq23.4.2010 klo 13:46
RA: Lammas esiintyy usein valkoisena villamaisen karvoituksena ja lempeytenä ja hyvä uskoisuutena näin olen ymmärtänyt.
ps. lisätietoja katso viisauden lampaat
49. Matti23.4.2010 klo 17:15
Ajoin takaa vammas-sanaa. Vammalan läpi kohisee Vammaskoski, ja jokunen vuosi sitten Hesarin toimittaja tiesi kertoa, että se tarkoittaa joen tai virran matalaa kahluukelpoista ylityspaikkaa. Ja liittyyhän tämä otsikkoonkin, kun sanaa oikein vääntää.
50. jpq25.4.2010 klo 00:49
Ruoka vaivoista itselle viljat tekee ilmeisesti ja ei auta
gluteenittomuus joka saa monet ymmälle. Ja sikäli harmi että osa
ruuista nykyään aika tylsiä ilman maitojauhetta no tiedän että maito
osalle ongelma. mutta silti vaihtoehtoja sais olla eikä muuteta
kaikkea joidenkin vähemistöjen? (viittaan siihen että kuinka monen
allergiat yms tiedetään tarkasti) takia.
ps. alivalitosihteerille terveisiä ilkkuvapoliisi ja valelääkäri jutut
ovat parhaimmistoanne pitkästä aikaa kun voin kuunella sitä viikon
ajan joka viikko.. (radio rikki joten täytyy ylen palttisen hienoon
yle areenaan turvautua).
51. jpq25.4.2010 klo 00:54
Asianvierestä jatkan vielä tuo valelääkäri juttu siksikun kun suomessa
sanotaan ettei sitä sun tätä täällä voi tapahtua ja nykyään tapahtuu
sitä täälläkin...
52. mateo25.4.2010 klo 07:57
Matti, sitä vammasta tarkoitin kun RA:ta pyysin etsimään jatkoa listaan. Piruiluaspektin voi jokainen ajatelle itsekseen, ehkä vähän säikeen 1. vastausviestin tapaisesti?
53. Matti25.4.2010 klo 08:44
mateo, sorry että en tajunnut.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *