KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > KOLMETOISTA

5480. Kolmetoista

Kravattimies13.4.2010 klo 07:57
Kylttiin piti maalata bisneksen nimeksi "ERJA JA JARI".

Työn tehtyään maalari sai nuhteita, koska oli jättänyt liikaa tyhjää henkilöiden nimien keskikohtaan ja joku irvileuka saattoi lukea kyltin piloillaan näin: "ER JA JA JA RI".

Toruessaan maalaria omistaja lausui sanan "JA" kolmetoista kertaa peräkkäin:

- Et jättänyt oikeata leveyttä tyhjää seuraaviin väleihin: "Er" JA "JA" JA "JA" JA "JA" JA "JA" JA "JA" JA "JA" JA "ri".
2. Kravattimies2.1.2011 klo 01:34
Katsoin livenä Keski-Euroopan mäkiviikon hyppyjä maapallon toiselta puolelta.

Ville Larinto hyppäsi erittäin pitkälle, mutta valitettavasti kaatuessaan loukkaantui niin, että kausi on pilalla.

Hänen numeronsa oli 13.
3. PP2.1.2011 klo 09:16
Olin jo nuorena täysin uuno matikassa ja siksi olin valinnut lyhyen matikan. Mutta sekin oli tentittävä. Ensimmäinen tentti päättyi katastrofiin. Sain vain yhden tehtävän melkein oikein viidestä pakollisesta. Kun kerran minulle oli sanottu, että minulla on huono laskupää, niin uskottavahan se oli. En edes viitsinyt yrittää. Tentin jälkeen matikan opettajani Jallu otti minut puhutteluun ja sanoi, että minun on nyt ihan pakko avata kirja ja lukea edes teoriaa, muuten ei kunnian kukko laula. Luin ja huomasin, ettei se ollutkaan niin vaikeaa. Ennen en ollut vaivautunut yrittämäänkään.

Uusintatentti oli elämäni ihme. Olin ainoa yrittäjä, kun kaikki muut olivat läpäisseet eka yrittämällä. Sain kaikki viisi oikein yhtä vaivaista desimaalipilkkua lukuunottamatta. Siinä ratkesivat niin integraali- kuin derivaattatehtävätkin, mitä en ymmärrä vielä tänä päivänäkään. "Neiti PP:hän suorastaan ylitti itsensä. Olen aina tiennyt, että hän osaa, jos hän vaan vähänkään yrittää", rehtori Jallu kiitteli. Päästötodistuksessa sitten komeili arvosanana välttävä kuusi. Se oli aina ennen ollut välttävä viisi.

Tuo tenttipäivä oli perjantai 13. päivä huhtikuuta 1956!
4. Kravattimies18.2.2011 klo 05:12
Tunnettu espanjalainen mestarikokki Santi Santamaria on kuollut sen jälkeen, kun hän vaipui luultavasti sydänkohtauksen saaneena lattialle uuden ravintolansa suuressa avajaistilaisuudessa Singaporessa.


Hän oli ensimmäinen espanjalainen keittiömestari, joka keräsi ravintoloistaan seitsemän Michelin-tähteä samana vuonna.


Aiemmin samana päivänä, Santamaria, 53, oli osallistunut kansainväliseen lehdistötilaisuuteen, jossa olivat mukana myös kuuluisat kokit Mario Batali, Guy Savoy, Daniel Boulud, Wolfgang Puck ja Australian Tetsuya Wakuda.

Wakuda sanoi: "Tämä on erittäin surullista. Olen tuntenut hänet 13 vuotta."

Huolimatta elvytysyrityksistä Santi Santamaria kuoli noin klo 13 Espanjan aikaa.
5. Antti18.2.2011 klo 10:40
Esterin kirjan Haaman sai juonitellen aikaan ensimmäisen kuukauden 13.päivänä päivätyn määräyksen, jonka nojalla valtakunnana kaikki juutalaiset sai hävittää kahdennentoista kuukauden 13. päivänä. Juoni tuotti juonittelijan tuhon.
6. iso S18.2.2011 klo 18:07
Omakohtaisesti mieleenpainuvin kokemus perjantai 13. päivästä on viime vuoden elokuussa iskenyt myyräkuume. Lämpöä oli aamulla tasan 3 * 13 astetta, myöhemmin sairaalassa vähän lisää. Sairastumispäivän lisäksi olin työkunnottomana 2*13 päivää.

13 on tietyllä tavalla omalaatuinen ja itsepintainen luku. Kun sen kertoo itsellään (13*13=169), laskee tuloksen numerot yhteen (1+6+9=16) ja vähentää tästä yhteenlaskettujen numeroiden määrän (16-3=13) saa alkuperäisen luvun. On kaksi muutakin lukua joilla on sama ominaisuus, 5 ja 8. Näiden summa on, yllätys yllätys, 13.

Tanja Poutiainen tähtäsi eilen painovoimahiihdon MM-kisojen suurpujottelussa mitaleille, mutta 13. sija toi niin paljon epäonnea että haaveeksi jäi!
7. Jukkis18.2.2011 klo 19:21
14*14 = 196.
1+9+6 = 16
Tuosta kun vähentää 2 (eli luvun 14 numeroiden määrän), tulee 14. Spektaakkelimaista!

15*15=225
2+2+5=9
Tähän kun lisää 6 (eli1+5), tulee 15. Yliluonnollista!

12*12=144
1+4+4=9
Tähän kun lisää 5 (eli luvun 144 erilaisten numeroiden summan), tulee 12. Käsittämätöntä magiaa!

16*16=256
2+5+6=13, joka tietysti on aivan käsittämättömän hämmästyttävä tulos jo sellaisenaan.

17*17=289
2+8+9=19
Tuosta kun vähentää 6 (eli 7-1), tulee 13. Järki lähtee.

432+857=1313. Siis 1313 !!!!! Ei tuota voi uskoa! Nyt kyllä ollaan jo vähintään jumaluuden äärellä.
8. Jukkis18.2.2011 klo 19:22
Paitsi että 432+857 ei ole 1313, vaan 1289. Tuon luvun numeroiden summa on 20. Tasaluku! Tiu! Tähän ei eläin pysty.
9. Ari18.2.2011 klo 21:12
Numero kolmetoista liittyy myös epäonniseen Aku Ankkaan, joka syntyi 13. maaliskuuta 1934.

Akun auton rekisterinumero on 313. (Amerikkalaiseen tyyliin 13. maaliskuuta kirjoitetaan 3/13 eli ensin kuukausi ja sitten päivämäärä.)

Hän asustaa Paratiisitie 13:ssa.
10. Kravattimies19.2.2011 klo 02:10
"Houston, we have a problem"

Apollo 13 was launched from Pad A, Launch Complex 39, KSC, at 2:13 p.m. EST

Apollo 13 lähti matkalleen alustalta A laukaisupaikalta numero 39 (eli 3x13) Kennedyn avaruuskeskuksesta huhtikuun 11. päivänä 1970 klo 13.13 (onkohan tässä sopivasti käytetty viereisen aikavyöhykkeen aikaa)

Yli kaksi vuorokautta myöhemmin, perjantaina 13. päivänä huhtikuuta, aluksen happisäiliö räjähti avaruudessa. Alkoi kamppailu elämästä ja kuolemasta. Apollo 13 -lennon epäonni kääntyi lopulta onneksi ja aluksen kolme astronauttia laskeutuivat mereen Samoan lähistölle.
11. Kravattimies19.2.2011 klo 02:38
Australiassa käytetään puhelinnumeroissa helposti muistettavia sanoja.

Terveysasioista voi kysellä numerosta 13 HEALTH, dollarihymyä tiedustella numerosta 13 LIMO, takseja tilata numeroista 13 CABS tai 13 TAXI ja kukkia numeroista 13 FLOWER tai 13 FLOWERS jne.

13-alkuiset soitot yhdistetään soittajan lähellä olevaan liikkeeseen. Aikojen alussa saattoi joskus mennä pieleen vaikka siten, että pitsa tuli tilattua tuhansien kilometrien päästä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *