KESKUSTELUT > RISTIKOT > SK-RISTIKKO 11

5429. SK-ristikko 11

Pauli20.3.2010 klo 17:24
Kaksitähtiseksi merkitty, mutta minulle perin vaikea. Liian yleisiä vihjeitä. En edes saa pääkuvan teemasta kiinni kunnolla. Taikakeinoin? Tulivat Aasiasta? Vaarin ase?
2. Aksu20.3.2010 klo 17:35
Pauli,
täällä on ihan sama juttu: tiukkaa tekee. Lisäksi jotkut pienet vihjetekstit piti lukea valaistun suurennuslasin avulla.
3. PP20.3.2010 klo 19:34
Näyttää olevan yks lysti, montako tähteä Mirjan ristikon laidassa töpöttää. Nyt oli kaksi ja silti aiheutti paljon päänvaivaa. Tummennetuille riveille alkoi ilmestyä sanoja, jotka eivät mitenkään liittyneet tapettiin, vaikka sen piti mielestäni olla yhdyssanan toinen osa. Kahdelle ei ollutkaan ajoneuvo, namuihin ei pantukaan sitä, mitä minä meinasin ja siat olivatkin vähemmän sikamaisia jne. Puoli ristikkoa oli täytetty, kun vasta äkkäsin, mistä oli kyse. JALATTOMIA oli hauska vihje, samoin SÄRKEE.

Moitin pientä pränttiä. Ilman luuppia en pärjännyt ja silti luin
vihjeen TAHTOO KAASUA > kaasoa. Pidän näistä Mirjan ristikoista todella. Onneksi hän on aika tuottelias.
4. ratkoja20.3.2010 klo 22:17
En ole vuosiin tilanut Suomen Kuvalehteä. Kuinka monta laatijaa lehdessä on tällä hetkellä?
5. Eki20.3.2010 klo 22:21
Sanaris on toimittanut palstaa yli 20 vuotta. Tällä hetkellä päälaatijat Vuokila, Joutsi, Pihlajamäki, Pallonen ja Pitkälä sekä piilosanoissa Nenonen ja Oskala. Vierailevia tähtiä silloin tällöin.
6. matts21.3.2010 klo 08:06
PP; mielestäni pääkuvasta vaakaan tuleva nuolella osoitettu sana selitti, ettei yhdysssanan 1. sana ole tapetti. Tietenkin, jos sitä ei saanut siihen heti alkuvaiheessa saattoi muut tuntua omituisilta, varsinkin AU.
7. matts21.3.2010 klo 09:01
Vaikka säi on ristikolle niin kommentoin piilosanaa. Kaksi valkoista ruutua näyttää jäävän väkisin ilman kirjaimia. En pysty millään päättelemään mitä niihin voisi tulla ;-)
8. Eki21.3.2010 klo 09:08
Vain ne hyväksymällä saatoitte saada pari plussaa.
9. matts21.3.2010 klo 09:44
Nyt tuli Ekiltä niin korkealentoinen kommentti etten pääse siitä jyvälle.
10. Eki21.3.2010 klo 09:46
Täytä ne turhat valkoiset alueet, niin kuviosta katoaa kaksi plussaa!
11. PP21.3.2010 klo 10:48
matts, noin minulle juuri taisi käydä. Aloitin ratkonnan alapäästä. Lopussa tuli se nuolisana vasta vastaan. AU kummastutti, samoin Salo ja varsinkin se kompiainen sekä satku. Olisipa lenheetiä, jos seinälläni olisi satkutapetti ja makeeta, jos siinä olisikin Omarin kuvia.
12. matts21.3.2010 klo 10:58
Jaa, että semmonen piirustustehtävä, jo valkeni!
13. Jaska21.3.2010 klo 11:01
Ne kaksi plussaa ovat ansaitut. Se oli kaikkien aikojen paras SK:n piilosana. Ratkoin sen nimittäin nopeammin kuin PP!
14. RA21.3.2010 klo 11:51
Anna nyt ihmeessä PP tuolle Jaskalle useammin noita kaikkien aikojen parhaita.
15. ,-viilari21.3.2010 klo 18:29
Tuollaisiahan nämä Pihlajamäen ristikot ovat - yleensä melko lyhytsanaisia, sokkeloisia, vihjeet hyvin viitteellisiä - mutta aina niin mukavia ratkoa!
Tällä kertaa pidän paria vihjettä hiukan harhaanjohtavina:
JALATTOMIA , toinen ratkaisusana kuvaa erään eliölajin varhaisastetta. Minulla on sellainen käsitys, että nimitys säilyy senkin jälkeen, kun ensimmäinen raajapari on puhjennut. Lienenkö ihan hakoteillä.
Toinen hiukan kiistanalainen on PUIKOIN. Aina, kun olen ollut syömässä kiinalaisravintolassa, tuo iso peruselintarviketta sisältävä astia on ollut varustettu lusikalla. Puikoin sitten syödään kupista, joskus myös kalastellaan tarjoilukulhoista herkkupaloja.
16. [PP]21.3.2010 klo 19:10
[RA, kaikki parhaat ristikot, piilosanat ym. herkut ovat samat meillä molemmilla. Suursotahan siinä muuten syttyisi... nyt vain joskus pientä sanasotaa.]
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *