KESKUSTELUT > RISTIKOT > HELPOT RISTIKOT SANOMAM ILARI LINDHOLM

5366. helpot ristikot sanomaM Ilari lindholm

puutunutkäsi19.2.2010 klo 10:00
Auttakaa minua! Mikä voi olla otsikon mukaisen lehden krypton aloitus sana kuvassa on siis pilvi joka sataa ja sen alla kaksi salamaa. Ei aukea millään! neljä kirjainta joista toinen ja neljäs samoja. Pyry sopisi mutta se ei vaikuta oikealta vastaukselta.
2. Jaska19.2.2010 klo 10:49
Onko se palkintoristikko? Milloin lähetysaika päättyy?
3. kjk19.2.2010 klo 17:29
Kuuluuko ääntä?
4. on juu!20.2.2010 klo 08:32
Kai siinä joku 10 tai 20 palkinto olisi mutta täytän ihan muuten vaan sitä en ole lähettämässä mutta siihen ei kukaan keksinyt vastausta joten olisi kiva tietää onko sitä kukaan saanu täytettyä vai onko siinä oikeesti joku virhe! Jonkin verran ääniä kuuluu aina sillontällöin!
5. ääniä20.2.2010 klo 08:39
Kuvassa ei siis kuulu ääntä! Kumu ei istu, sumu ei istu ja pyry ei istu (ainakaan minun mielestä)!!! Lisäksi vielä ensimmäistä kirjainta on kokonaiset 2kpl koko ristikossa tai toistakin hyvin vähän. kolmetta onkin sitten jo enemmän!
6. jee!20.2.2010 klo 08:40
Heti kun tulee lehtipisteessä vastaan "helpot ristikot sanomaM Ilari lindholm"-niminen ristikkolehti, niin lupaan ostaa sen ja perehtyä tähän asiaan.
7. Jaska20.2.2010 klo 10:25
Kuuluuhan siinä ääntä kohta salaman jälkeen. - - - - rannalla käy, rae lyö, sota soi. Kuss´on Sandelsin vartiovyö?
8. kjk20.2.2010 klo 10:41
Ristikkoa näkemättä mieleen tulee jyly tai jokin vastaava ukkoseen viittaava.
9. iso S20.2.2010 klo 14:48
Kainosti muistutan ja uusille kävijöille tiedotan: täällä toivotaan että palkintoristikoiden ratkaisusanoja ei paljasteta kun ratkaisuaikaa on vielä jäljellä. Kyseinen lehti on Helpot Ristikot 2/2010 ja sen vastaukset on postitettava 9.3.2010 mennessä.

Tarkoitus on että ne ketkä haluavat pähkiä itse tai tutussa joukossa eivät menettäisi keksimisen iloa kun valmis ratkaisu ponnahtaa silmille. Jonkinlaista oikeudenmukaisuuttakin saavutetaan kun palkinnoista eivät pääse kilpailemaan toisen hevosella ratsastavat. Tämä on eri asia kuin kateellisuus.

Silloin kun puhutaan periaatteesta, ei ole eroa sillä onko palkinto 10 vai 1000 euroa. Sekään ei kelpaa selitykseksi (vaikka sitä on tarjottu) että kysyjä ja vastaaja ratkovat omaksi ilokseen eivätkä koskaan lähetä vastauksia. Tämä on kaikille avoin sivusto ja noiden kuvitteellisten viattomien keskustelun näkevät myös sellaiset ketkä lähettävät.

Erikseen korostan vielä sitä että kaverilta saa kysyä neuvoa eikä porukkaratkonnassa ole mitään pahaa, kunhan tämä ei tapahdu "julkisissa tiloissa". Ratkaisuajan umpeuduttua saa täälläkin keskustella palkintoristikoista vapaasti ja ristikoiden ongelmakohtien osalta se on jopa suotavaa. Sitä kautta ratkojat saattavat oppia jotain ja laatijat saavat palautetta siitä mitkä kohdat ristikossa tuottivat vaikeuksia.

Tämä on minun mielipiteeni ja käsittääkseni pääosin ylläpidon linjan mukainen.
10. RA20.2.2010 klo 15:23
iso S kirjoittaa asiaa. Jälleen kerran.

Tarkennetaan nyt kuitenkin, että täällä avattuja HS-säikeitä/-ristikoitahan tuo paljastuskielto ei koske; Siellä saa "vihjailla" vapaammin, paljastaa jipot ja sanat vaikka heti ristikon ilmestymisen jälkeen. Tai ei ehkä sielläkään saisi sananmukaisesti suoraan paljastaa, mutta niinhän siellä nyt kuitenkin tapahtuu viikko viikon perään.

* Uuden kävijän on varmasti hyvin vaikea hahmottaa tätä ja pitempäänkin käyneellä saattaa mennä sekaisin, että missä on sopivuuden rajat. Milloinkin.
11. VOi teidän elämää!20.2.2010 klo 19:42
Anteeksi mutta eihän näitä vastauksia ole pakko lukea jos kerran haluaa itse yrittää! Itse en ristikkoa ole lähettämässä koska jo lähettämisen vaivaa ei kata 10e... mutta ymmärrän pointin mutta kyse on nyt kuitenkin vaan yhdestä sanasta.
12. Kiitos!20.2.2010 klo 20:55
JYLYllä pääsis alkuun, kiitos sinulle :) Katsotaan nyt toimiiko sana mutta pääsin nyt kuitenkin ekaa sanaa pidemmälle. KIITOS!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *