KESKUSTELUT > RISTIKOT > ÄSÄMMÄT

534. äsämmät

mats27.11.2003 klo 15:41
löytyisikö kannastusta piilosanojen sm-kisojen järjestämiseksi sm-ristikonratkonnan välivuosina???
2. mats27.11.2003 klo 15:46
siis kannatusta - taitaa olla ässävika
3. Pena27.11.2003 klo 19:25
Ei se ole ässävika koska se suhisee noin hyvin.

d;=S
4. Heljä-Maija28.11.2003 klo 10:16
Löytyy, löytyy!
5. J Takala28.11.2003 klo 10:42
Tavallisissa SM-ratkoinnoissa olisi muuten joskus kiva nähdä mukana koko Team Katalin vahvistettuna Skytän Antilla. Luulisin, että tuolla porukalla olisi jotain sanomista kärkikahinoissa.
6. J Takala28.11.2003 klo 10:45
Niin ja tietenkin myös Liisa Ritari.
7. mats28.11.2003 klo 10:54
siis - paannaanpa edellisen äsämmän 3 parasta laatimaan seuraavaa sm-kisaa!! niin pääsevät katalat, antti ja liisa mukaan.
8. Eki28.11.2003 klo 11:19
Totta on että Seppo Rosenberg laatii ja Juha Neitolakin on laatinut kaksi ristikkoa. Toinen löytyy arkistosta, suosittelen!
9. iso S28.11.2003 klo 12:00
Eikös Liisa ole joskus ollutkin mukana? Teemu Pallonen ainakin oli ennen katalaksi muuttumistaan. Leinonen, Luukkala ja Viitamäki (aakkosjärjestyksessä) voisivat olla varakatalat, mutta joukkoon pitäisi saada lisäksi joku armeliaampi tekemään ne helpommat. LLV-kolmikon (Lienee Luvassa Vaikeuksia) kynsissä peruskatalat ja ylituomari saisivat maistaa omaa lääkettään. Kosto on suloinen ja vahingonilo ilman viinaa parasta teeskentelyä!

Piilosanakisan järjestäjäehdokkaita ei ole ilmoittautunut, mikä ei ole yllätys. Sen sijaan lievästi hämmästyttää, ettei järjestämisen kannatustakaan ole näkynyt. Itse en toki sitä sure, kuten en kryptokisojenkaan puutettakaan enkä ihmeemmin kaipaa edes eri tehtävätyyppien 10-ottelukisaa.
10. Eki28.11.2003 klo 12:03
Luulisin, että Viitamäki ja Hyvönen eivät haluaisi lähteä kisaamaan nopeudesta, siinä olisi jo ainakin kaksi umpikieroa jäsentä laatijatiimiin, mutta osaavat tehdä helpompiakin. Muut ollaan tarpeeksi hulluja lähtemään, ja kyllä Liisa saadaan mukaan kans.
11. iso S28.11.2003 klo 13:21
Jos nyt kuitenkin annettaisiin SM-kisan olla nykyisessä hyvässä mallissaan, mutta järjestettäisiin välivuoden ratoksi haasteottelu tuomaristo vastaan tuomitut? Jälkimmäisiä voisi edustaa vaikka neljän R:n kopla: Rustari, Ritari, Rosenberg ja Ravattimies.

Ilta-Sanomat voisi tehdä jutun ja vastata ystävällisesti kustannuksista. Jos ystävällisyyttä ei löydy, niin haistakoot pitkän piimän ja Sanasepot voisivat järjestää homman itse ja kertoa tulokset jäsenlehdessä.

Hyvönen on näyttämällä osoittanut, että tyylikäs helppo syntyy, jos tarve vaatii. Viitamäen rima laskeutuu ilmeisesti vastahakoisemmin, mutta tuolle porukalle ei sitä 15 minuutin verryttelyä tarvitsisi tehdäkään. Suoraan asiaan vain.

Säännöt voisi muokata SM-kisojen pohjalta. Välierätyyliin: puolen tunnin ja 45 minuutin tehtäviä 1+1, 2+1 tai 1+2. Loppukisatyyliin: Yksi tehtävä, mutta vaikeusaste 2. tai 3. välierän mukainen.

Olisi tosiaan kiva tietää, miten kovia koneita on istunut pöydän toisella puolella.
12. Marianna28.11.2003 klo 23:02
Eikös kesäpäivillä (Hämeenlinnassa?) ollut kerran pienimuotoinen laatijoille ratkottavaksi laadittu ratkontakisa? Kuka muistaa, ken oli laatinut, ketkä olivat mukana ja kuka sen lopulta voitti?
13. Eki28.11.2003 klo 23:15
Hyvösen Juha teki, Joutsin Pekka voitti, allekirjoittanut kakkonen ja Skytän Antti uunimuurin kuumentamana kolmas. Ei ollut etukäteistietoa, joten tankkaukset olivat joko onnistuneita tai sitten eivät.

Oli kiperä mutta hemmetin hyvä ristikko.
14. Marianna29.11.2003 klo 09:24
Arkistojen kätköistä löytyi Sanasepot 3/1999: Ilkka Uusimaan kalevalasäkeiden mukaan kolmas oli Teemu Pallonen. Oliko kilpailijoita kaikkiaan kuusi? Jokin semmonen hämärä muistikuva jäi siitä saunatuvasta.

Voi niiitä, jotka jättävät kesäpäivät väliin - eivät tiedä, mitä menettävät.
15. Eki29.11.2003 klo 10:16
Ainakin me kolme olimme, jotka edellä mainitsin. Kyllä minä ainakin muistaisin, jos olisin voittanut Teemun :) Ei ole taidettu Teemun kanssa koskaan kilpailla. Saatte kyllä minun puolestani järjestää joskus. Eikä ole häpeä hävitä Teemulle. Jos häviän.
16. Tapsa29.11.2003 klo 11:30
Piilosanaäsämmään ilmottaudun heti!
17. Teemu Pallonen29.11.2003 klo 11:39
Johtuuko siitä tankkauksesta vai jostain muusta Ekin unohdus, mutta me olemme kilpailleet Ekin kanssa ja juuri tuossa kisassa. Minäkin muistelen, että meitä olis kuusi ollut siinä mukana eli vanhat parrat ja nuoret nousukkaat. Eli Pekka, Eki, Antti, mä, Juha Kukkonen ja Erkko Lehtonen.

Ja tosiaan Pekka voitti, Eki kakkonen ja mä kolmas. Muita sijoja en muista. Mutta sen muistan, että Pekka sai tehtävän melkein valmiiksi siinä vaiheessa, kun mä vielä teroittelin kynää ja ratkoin ensimmäisiä sanoja. Silloin masensi. Tehtävä oli hyvä vaikea Juhalta, eikös se Sanasepoissakin sen jälkeen julkaistu?
18. Eki29.11.2003 klo 11:45
Vai niin se meni. Mulla oli kyllä tankkaus kohdallaan. Peni siinä Pekallakin muistaakseni yli 20 minuuttia, että ei tuollaisilla teroitusajoilla pärjätäkään. Vai sekö on se tekosyy, ettei pärjännyt ;)

Teemu voisi laulaa biisiä Ana, Eki, Peku ja mä. Ja tunne oli tähän malliin:
"Peku tempas kivellä päähän!"

Ana, Eki ja Peku kun ottelevat helpon ristikon kanssa, on tulos hyvin tasainen. Vaikeassa on osaksi onnestakin kiinni ja todelliset taidot toisaalta tulevat esiin.
19. Eki29.11.2003 klo 11:46
Pekalla ei ole Peniä eikä muutakaan koiraa. Meni siinä...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *