KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > HEI, OLEN EKI JA...

5139. Hei, olen Eki ja...

Eki17.10.2009 klo 12:18
Hei, olen Eki ja hääräilen saitilla seuraavasti.

Ylläpidon ominaisuudessa yritän Saken kanssa pitää järjestystä ja informoida, kun joku on pielessä tai parantunut. Päivityksiäkin yritämme tehdä, mutta loppusyksy näyttää nyt oikeissa töissä kummallakin niin vilkkaalta, että sitä suurta päivitystä tuskin tämän vuoden puolella nähdään.

Ristikkopuolella kirjoittelin ennen paljon alustuksia ja vastailin, mutta nyt olen antanut sen puolen hieman rauhoittua. Vastaan tarvittaessa ja joskus tiedotan, jos päähän pälkähtänyt asia tuntuu tiedottamisen arvoiselta. Minusta ristikkopuoli on tällä hetkellä kohtuullisen vilkas, joten puheet keskustelun kuihtumisesta voi kuitata hymähdyksellä. Tästä iso kiitos lankeaa Aulikselle ja hänen puhuttaville HS-ristikoilleen, joiden keskustelua nykyisin taas seuraan säännöllisesti (välillä ei jaksanut lukea kaikkea).

Hömppäpuolella neljä pääpaikkaani ovat Kirjailijaketju, Roolinimiketju, Bändi/Artisti-Cetju ja Eri kirjaimet lyhenteessä. Lisäksi lisäilen rakkeja, kissoja, enteellisiä ja enteettömiä nimiä, lyhyitä ja pitkiä biisinnimiä, samannimisiä julkkiksia ja melkein täyskaimoja aina, kun sellaisen sattuu jossakin eteen tulemaan ja muistan se ylös kirjata. Joskus tyrkkään jotain yhdyssanaketjuun tai muualle, kun sattuu sopiva kohdalle, mutta en jaksa seurata kaikkia säikeitä. Harmittaa, että kun esim. kasviarvuuttelussa tippuu kärryiltä, on vaikea päästä enää takaisin. Etenkin kahdessa ekassa pääpaikassa on ollut ”pakko” ottaa Google avuksi, vaikka sitä moni halveksuukin. Muutama kirjoittaja taitaa halveksua kuukkelointia ja pari ihan kaikkea ketjuilua, mikä heille suotakoon. Se on mukavaa hömppäpuuhaa töiden lomassa. Muutenkin toivoisin puolin ja toisin joiltakin kirjoittajilta suurempaa suvaitsevaisuutta toisten mielipiteitä kohtaan ja keskittymistä siihen, että tekee ihan mitä huvittaa – tietenkin saitin kirjoittamattomien eettisten sääntöjen puitteissa (ratkaisusanoja ei kerrota suoraan jne.)

Välillä istun päätteellä ristikkotöitäni tekemässä ja saatan samalla seurata saittia tiheästi. Välillä olen laatimassa etäämpänä ruudusta ja reagoin kirjoituksiin viipeellä. Välillä olen katsomassa telkkaria ja joskus jopa uskaltaudun ulkomaailmaan – ulkomaillekin silloin tällöin – ja sinä aikana en yleensä seuraa saittia lainkaan.

Sinullakin lienee jotain tunnustettavaa…
2. ö17.10.2009 klo 20:19
No hei, olen ö ja minutkin aina joskus valtaa halu tunnustaa kaikki.
Onneksi se yleensä menee ohi ennenkuin pahempaa vahinkoa ehtii tapahtua.

Käytän aika paljon aikaani iltaisin erilaisilla keskustelupalstoilla. Melkeinpä kaikilla olen myös ajautunut enempi vähempi riitoihin muiden keskustelijoiden kanssa. En kuitenkaan anna sen masentaa itseäni. Pohjimmiltani olen sävyisä mies.

Sitäpaitsi olen joskus oikeassa niissä väittelyissä, joihin osallistun. Aina ei tarvitse olla oikeassa. Pieni särmä kannanotoissa on kuitenkin aina paikallaan.
3.  Arska17.10.2009 klo 23:43
Hei, olen Arska ja Arskana pysyn. Joskus olen tänne jotain kirjoitellutkin - enimmin akk:hon ja luluketjuihin. Joskus olen vetänyt hernesoppaa nenääni kun olen luullut että minulle ihan aikuisten oikeesti v***uillaan.

Aikani pärskittyäni on herneet poistuneet nenästä ja olen palannut taas "ruotuun".
En ala anteeksi pyytelemään, en aina vaan ymmärrä joidenkin käänteishuumoria, kait noilla vihjeyttäjillä on nuo "kiepit" niin veressä että harrastavat huumorissaankin niitä. :-D :-D :-D

(Kai nuo hymiöt Riittaa?? Oho unohtu ään pisteet :o)
4. Hakro18.10.2009 klo 00:30
Hei, olen Hakro!

Olen eläkeikää lähestyvä ammattimainen tekstintekijä. Vapaa-aikananii nautin ristikoiden ratkomisesta ja kiel(t)en käyttämisestä ylipäänsä. Tämän saitin ohella vierailen usein WordReference-foorumeilla samalla nimimerkillä. Siellä on jatkuvasti tarvetta suomen osaajille.
5. RA18.10.2009 klo 00:55
Hei, olen RA, Riitta.

Roikun ja selostan täällä päivittäin. Vttuilen, vahdin ja märmätän täällä aina kun jostain edes pieni mahku löytyy. Arvostelu ja kiellot ovat lempilajini. Minulla on vain harvoin (ei koskaan) mitään Harkittua Sanottavaa. Käytän useita nimimerkkejä.
6. RA18.10.2009 klo 00:58
... ja huumori on minulle täysin tuntematon käsite. Onko se joku kasvain?
7. marjuko18.10.2009 klo 01:44
Hei, olen marjuko, pienellä, koska pieni on kaunista ja isoja saavat mielellään olla miehet, eläimet ja koneet. Olen lähes päivittäin koneella, mesessä ja mailissa kumminkin ja samalla näillä hauskoilla aktivoivilla saiteilla. Ihan itsestään on syntynyt suosikkiketjut, suunnilleen samat kuin sinulla, Eki, plus vaihtuvat visailuketjut kuten nyt kasvit. Kolmiosaisissakin oli joskus hauskaa. Kirjailijat vievät niin paljon aikaa, että valintoja on täytynyt tehdä.

Tässä on nyt vain se ero, että sinun tekemisesi kiinnostavat kaikkia, mutta rivisaittilaisten tuskin ketään. Tunnustuksiksi voidaan katsoa harmittelut tahattomista mokista, jotka ovat kaltaiseni impulssi-ihmisen rasite. Toimi ensin, ajattele sitten. Joku sanoo jonkun kivan asian ja sen torjuu muka vaatimattomuuttaan ja samalla toivoisi maannielemän tulevan ja vievän mennessään.

Sitten joskus turhautuu, kun on maannut väijyssä jollain saitilla iät ja ajat eikä ketään näy. Ei tarvitse olla kummoinenkaan tutka, kun tulkinta on selvä: get lost! Mutta kuten sanottu, pelin henki on vapaaehtoisuus, eletään ja annetaan toisten elää ja yritetään jos ei nyt ihan sulautua maastoon niin ainakin sopeutua sääntöihin.
8. iso S18.10.2009 klo 16:01
Hei, olen iso S ja saankin olla koska marjuko tuossa edellä antoi luvan. Oikeasti nimimerkki on syntynyt ihan muulla perusteella kuin viittauksena fyysiseen kokoon tai henkiseen suuruuteen.

Aiemmin kirjoittelin tänne paljonkin mutta pitemmän aikaa olen tasaisesti vähentänyt (ettei tulisi vieroitusoireita). Tuntuu että olen sanonut sen mitä on sanottavana ja saman uudelleen sanomisesta tulee vain sanomista. Aika aikaa kutakin, joskus on hyvä antaa tilaa tuoreemmille voimille.

Luen edelleen suurimman osan tänne kirjoitetusta ja ajoittain äidyn kommentoimaan. Jatkakaa hyvää työtä ja ilkeämielisille näkymättömiin ja hyvää yötä!
9. Miimu18.10.2009 klo 18:00
Hei, olen Miimu ja nökötän koneella liiankin kanssa. Sanaristikot.netissä käyn vähintään vilkaisemassa päivittäin - tietyt sivut käyn läpi joka päivä. Enimmäkseen osallistun alkukirjainketjuun, yhtä kirjainta joskus muuttelen ja yhdyssanoja laitan silloin tällöin. Lauluketjuihinkin osallistuin; nyt se on jäänyt vähemmälle.

Ristikkokeskusteluihin en juuri osallistu. Joskus, jos jokin asia tai jonkun kommentti on tarpeeksi ärsyttänyt, olen ottanut kantaa miimumaisen suorasukaisesti ja kärkkäästi. Olen tuon tuostakin joutunut hankauksiin milloin kenenkin kanssa - hernemaissipaprikat on olleet nenulissa useinkin. Väärinkäsityksiä puolin ja toisin ovat olleet suurin osa kähinöistä.

Ristikoita ratkon säännöllisen epäsäännöllisesti - puuskissa. Sanoilla leikkimisestä olen tykännyt aina.

Arskan mainitsemia "luluketjuja" en ole kyllä koskaan tällä saitilla nähnyt... minkähänlaisia ne on... hmmm.. ;o)
10. Maikki19.10.2009 klo 00:52
Hei, olen Maikki isolla kirjaimella, koska mielestäni jokaisen nimimerkin takana on oikea ihminen.

Tunnustettavaa varmaan olisi paljonkin, mutta eihän tämä mikään tuomioistuin ole.

Ristikot kuuluvat päivittäisnautintoihin, niinkuin leipä pöytään. Siis jokapäiväistä ravintoa, aivoille ja vartalolle.

Itse viihdyn parhaiten kirjailijaketjussa sekä lauluketjuissa. Kotoisaksi tunnen oloni myös AKK:ssa. Yhtä kirjainta muutan myös mielelläni. Silloin tällöin vierailen myös muissa ketjuissa.

Ristikkoketjuihin en juuri osallistu, koska Hesaria ei kannata näille piireille tilata ristikon vuoksi. Luen, ainakin joskus HS-säiettä. Sanaseppojen sivut tulevat myös tutkituksi, samoin muut ristikkojutut yleensä luen.

Kaikenkarvaisille häiriköille toivon pitkää ja tuskaista matkaa sanojen hautausmaalle.

Yleisen hauskanpidon vuoksi... Jatketaan ...!
11. jpq19.10.2009 klo 04:06
Hei, JPQ laadinnan sivussa minäkin täällä usein keikun. Seuraalein
montaakin aihetta ja osallistun eräisiin ketjuihin johon kykyä riittää
esim. kirjailija ketjuun tms ei ole varmaan asiaa koska
googlen/ristikkorengin käyttö mielestäni sanaseppolu ketjussa
kielletty (ja kaikki mieleen tulevat on varmaan sanottu aika pian) jos
ei käytetä oikeinkirjoituksen tarkistukseen.
12. jpq19.10.2009 klo 04:09
Just nytkin lopettamassa laadintaa tältä erää. ja tosikot pysykööt
poissa. Näin aloittevana laatijana kryptomaanien hoito lähimpänä
harmaita aivosolujani.
13. Eleth19.10.2009 klo 19:57
Hei, olen Eleth ja aikanaan ihan vahingossa eksynyt näille sivuille. Ratkon ristikoita silloin tällöin, mutten laske itseäni miksikään harrastajaksi. Esim. Hesaria en viitsi edes kokeilla, kun en mitään sinne keksi. Siksi minua ei näy ristikkopuolellakaan.

Sen sijaan rakastan kielellä ja sanoilla leikkimistä, joten useimmiten minua näkee AKK:ssa ja kirjaimenmuuntelussa. Lisäksi seuraan kasvi-, soitin- yms. arvoitteluketjuja ihailevan innon vallassa. Yritän aina kovasti keksiä ratkaisuja, mutten oikeastaan koskaan siihen pysty. Luen kyllä ratkaisut läpi ja yritän kovasti oppia ratkaisutekniikoita. Ehkä joskus minuakin lykästää. :)
14. 21.10.2009 klo 17:40
Tämä säie löytyi vasta kolmannelta sivulta. Tosi surkeaa. Aikaa on kulunut vasta ehkä kolme päivää.
Asiasta toiseen. En halua levitellä mitään intiimiä nyt. Enkä jatkossakaan. Mutta, jos joku vaikka arvaisikin, en ole pahoillani. Siis kuka olen.
15.  Ihana toukokuu25.10.2009 klo 15:13
Nyt oli vasta toisella sivulla. Sivuston ylläpitäjälle: Tällainen roskapostimainen kirjoittelu pitäisi lopettaa, tai anakin sitä pitäisi vähentää. Siitä kärsii ylläpitäjä ja koko ristikkomaailma.
16. QQ25.10.2009 klo 15:27
Ylläpidon sulullako tuo vasta onnistuisi? Itsekontrollisi ei riitä?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *