KESKUSTELUT > RISTIKOT > MONINIMIMERKKISET

504. Moninimimerkkiset

Jouni20.11.2003 klo 13:09
Täytyyhän meidänkin keskustella tästä aina päivänpolttavasta asiasta!

Onko kukaan kirjoittanut tälle palstalle useammalla nimimerkillä tai onko edes käynyt pienessä mielessä niin tehdä? Entä epäilettekö joidenkin nimimerkkien taakse kätkeytyvän yksi ja sama henkilö? Tunnettuja tapauksia eli jupejussia ja isoa S:ää ei oteta huomioon.
2. Pena20.11.2003 klo 13:14
Kyllä! Mulla on ollut tähän mennessä viisi:

Pena Porvoosta
Pena-"vanhus"
Pnea
d:)
Pena
3. iso S20.11.2003 klo 14:38
Siinä se oli elämäni tarina Jouninkuoressa: minua ei oteta huomioon! En ole katkera, mutta kuitenkin...

Pena, ettei vain säikeen 436 (aihe: Pena) avaaja, nimimerkki Vekuttamista, katsoisi sinua peilistä!
4. Pena20.11.2003 klo 14:43
Aivan oikein, kiitos muistutuksesta. Niitä on siis (vähintään) kuusi!

d:)

Älä huolestu, iso S, kyllä sut otetaan huomioon, niinkuin jupejussikin!
5. Rafflesia20.11.2003 klo 14:48
Täällä aina vain pelkkä Rafflesia.
Muissa ryhmissä on joskus tullut käytettyä tai ainakin harkittua muun nimimerkin käyttämistä hetkellisesti. Mutta vain, jos on tahtonut ilmaista jotain sellaista, mitä Rafflesia ei sanoisi. =) Jotkut tutut ihmiset saattavat 'liian helposti' tunnistaa Rafflesian minuksi.
Mutta yleensä kuitenkin kaikkialla Rafflesia.
6. Titta20.11.2003 klo 14:49
Joskus palstan alkuaikoina lähetin ihan kertaluonteisesti ja kokeilumielessä jonkun viestin toisella nimellä. Sen jälkeen olen ollut ihan vaan Titta. Paitsi etten minä ole mikään vaan, minä olen Titta.

:)
7. Jouni20.11.2003 klo 15:15
Älä iso S turhaan vedä ohranjyvää nenääsi! Sanoinhan sinua sentään 'tunnetuksi'.
8. iso S20.11.2003 klo 15:44
Jouni, en voi vetää ohranjyvää nenääni, koska
- se on ennestään täynnä herneitä
- jyvä voisi käydä kaljaksi, ja minun pitää ajaa
- ei ollut mitään aihetta,

paitsi leukailla nenäkkäästi samalla kun muistutin Penan vitsikkäästä nimen ja aiheen sotkemisesta, mikä puolestaan oli parodia jonkun muun tahallaan tai vahingossa tekemästä vastaavasta lipsauksesta.

Kainosti vihjasin myös siihen mahdollisuuteen, että minulla ja/tai jupejussilla voisi olla ei-tunnettuja sivupersoonia. Omasta puolestani, jota ei siis tunnettuna oteta huomioon, olen pysynyt tunnistettavissa nimimerkeissä. Joskus nakkisormet ovat kirjoittaneet vahingossa isoS ja kerran jäi ässä pois. Joskus ässä on voinut jäädä pieneksi. Kerran kirjoitin omalla nimelläni.

Edellisen elämäni ja nykyisen elämöinnin välissä käytin ainakin kerran peitenimeä OSuin tuuraaja.
9. Pena20.11.2003 klo 19:09
Taisi siellä olla myös hänen taustapiru ja ExOSui.

Joku 'poliisikin' kirjoitti 6.5.

d)
10. iso S21.11.2003 klo 08:05
Poliisi ei tunnu tutulta. Päivämäärän perusteella on hankala hakea, kun ei näyttäisi olevan aiheen aloituspäivästä kyse. Mikä mahtoi olla säikeen nimi ja numero tai aloituspäivä?
11. Heljä-Maija21.11.2003 klo 08:23
Kurkistapas, iso S, 6.5. numerolla 75. alkanutta Minä-turinointia. Sitäköhän Pena tarkoittaa?
12. iso S21.11.2003 klo 09:09
Aah, joo, mää myönnän kaiken. Sitaattipoliisi hämäsi, nimimerkki oli I.SUSIKOSKI ja kyseessä oli pyyntö esitellä itsensä anagrammina. Poliisiviittaus johtui tuosta anagrammi-nimestä ja siitä, että vuosien varrella minua on ehditty arvailla milloin minkäkin ammatin harjoittajaksi, muistaakseni myös poliisiksi. Sariolan Susikosken etunimen alkukirjain ei tainnut olla I, niin että olen ihan eri henkilö!
13. Jouni21.11.2003 klo 10:01
Haluanpa loistaa tiedollani. Sariolan Susikosken nimi oli aluksi Leo, myöhemmin Olavi.
Täysi nimi oli siis Leo Olavi Susikoski.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *