KESKUSTELUT > RISTIKOT > AAMULEHTI 15.8.

5022. Aamulehti 15.8.

heikki16.8.2009 klo 15:09
Pystyisikö kukaan antamaan lisävihjeitä Aamulehdessä julkaistuun Teemu Pallosen ristikkoon? Minua mietityttää keskellä alaosassa oleva kohta, jossa on pystyyn vihjeet apusta ja -paikka sekä vaakaan vihjeet koristeena ja oneilla.
2. heikki16.8.2009 klo 15:44
Kun ei vastausta näy, vastaan itse. Ongelmakohta selvisi jo, joten peruutan äskeisen pyyntöni.
3. EJlo17.8.2009 klo 11:06
heikki
Harmittaa kun ei ole Aamulehteä. Kun se satunnaisesti olen saanut niin pyrin kyllä ratkomaan ja lähettämään.
Ensi lauantain (22.8.) Aamulehti pitää pyrkiäkin hankkimaan jo pelkästään sen pääkuvan vuoksi, mutta jääköön se aikanaan nähtäväksi.
4. heikki17.8.2009 klo 21:46
Kyllä kaikissa kirjastoissa on Aamulehti. Varmaan saapi myös valokopion ristikosta eurolla. Ja vielä ehtii keskiviikkona lähettää ristikon. Tuo viimeviikkoinen oli varsin viehättävä, vaikeusastekin 2,5/3 ja ratkesi yhdessä päivässä! Tuo vihje 'oneilla' selvisi viimeisenä.
5. Ritu19.8.2009 klo 19:38
Pallosen Teemu oli tosiaan laatinut mukavan ratkottavan lauantaiseen Aamulehteen. Voi kun tykkäsin ratkoa sitä!
Ristikko oli vaikeudeltaan sellaista keskitasoa, ratkesi pienin sykäyksin mutta tasaiseen tahtiin.
Minä kyllä nostan hattua tällaisille laatijoille, jotka laatii ristikot hyvillä suomen kielen sanoilla saaden vaikeuden ainoastaan hienosti hiotuilla vihjeillä. Aputeoksia eikä vastaussanojen tarkistuksia googlesta tarvita.
Oli siellä tosin yksi vihje joka jäi mietityttämään.
Pisimpään kesti tajuta vihjeen KOHOKAS(4) yhteys vastaussanaan.
Ristikko piti lähettää huomiseen mennessä. Sitten kun uskaltaa, niin tuon vihjeen osalta olisin ollut halukas kuulemaan, onko kohokas oikea muoto tuosta sanasta? Itse olisin kuvitellut -nen päätteistä sanaa.
6. Teemu Pallonen20.8.2009 klo 13:46
Kiitos kehuista, ne lämmittävät aina.

Eihän tuo KOHOKAS ihan parhaalla tavalla ole muodostettu, mutta harhautteena on sen verran kiva, että sitä on tullut käytettyä aiemminkin. Sopii tuollaisiin kaksijapuolitähtisiin kivasti.
7. Ritu22.8.2009 klo 21:09
Juu, hetken tosiaan jouduin miettimään, että miten vihje KOHOKAS liittyi muodostuneeseen ONKI vastaussanaan. Olin niin vain kohokkaan myötä jossain ruokapuolella.
Mutta mietiskelin myöhemmin, että olisiko siinä kuulunut olla muoto kohollinen. Oikeasti minun kielikorvani ei sano, onko tuo oikein vai väärin.

Sinulta EJlo olisin kysynyt, onnistuitko saamaan tämän lauantain 22.8 Aamulehden käsiisi?
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *