KESKUSTELUT > RISTIKOT > VALLAN MAHDOTONTA - NAURETAAN VALLANPITÄJILLE

502. Vallan mahdotonta - nauretaan vallanpitäjille

Kravattimies20.11.2003 klo 05:31
"Vallan mahdotonta - nauretaan vallanpitäjille"

Avaan uuden säikeen, johon toivon hauskoja juttuja poliitikoista.

Otsikon mukaisesti tämä ensimmäinen juttu on vallan mahdoton, siis täysin tuulesta temmattu, kuten moni vaaleista ääniä toivovan lupaus.


Aseellisten turvallisuusmiesten ympäröimä presidentti Bush kysyi koulussa pitämänsä puheen jälkeen pieniltä oppilailta, olisiko näillä mitään kysyttävää. Pikku Kalle ainoana viittasi ja vaikka hänellä oli lippis takaperin, hän sai luvan esittää kysymyksensä.

- Herra presidentti, kysymyksiä minulla on kolme (hän nosti kolme oikeaa sormea) ja toivoisin niihin rehellistä vastausta. Esitän ne käänteisessä tärkeysjärjestyksessä. Missä on Saddam Hussein? Missä on Osama bin Laden? Missä ovat Irakin joukkotuhoaseet?

Presidentti Bush hämmentyi hetkeksi, mutta hänen onnekseen kello soi juuri sopivasti ruokatunnin alkamisen merkiksi. Hän lupasi kuitenkin vastata lasten esittämiin asiallisiin kysymyksiin heti ruokailun jälkeen.

Kun oltiin syöty, niin toinen oppilas, pikku Ville ainoana viittasi ja vaikka hänellä oli housut puolitangossa, hän sai luvan esittää kysymyksensä.

- Herra presidentti, kysymyksiä minulla on viisi (hän nosti viisi vasenta sormea) ja toivoisin niihin rehellistä vastausta. Esitän ne käänteisessä tärkeysjärjestyksessä. Missä on Saddam Hussein? Missä on Osama bin Laden? Missä ovat Irakin joukkotuhoaseet? Miksi kello soi kaksikymmentä minuuttia liian aikaisin ruokatunnin alkamisen merkiksi? Ja kaikista tärkein kysymys: missä kummassa on pikku Kalle?

Epilogi.

Se riitti aseellisille turvallisuusmiehille, mutta luokasta lähtiessään presidentti Bush ehti kuitenkin antaa esimerkillisen rehellisen vastauksen ala-asteen oppilaille nostamalla keskisormensa.
2. Tane20.11.2003 klo 06:56
Al Gore Latinalaisessa Amerikassa: harmi etten osaa latinaa. Näitä kuulemma löytyy koko litannia joltain nettisivulta, kuka tietää osoitteen?
3. iso S20.11.2003 klo 09:31
Osoitteita löytää, kun antaa Googlelle hakusanoiksi vaikka
presidential jokes
tai
presidentti vitsit
(ei yhteenkirjoitettuna). Esimerkkejä:

www.jokesandhumor.com/Presidential_Humor/
www.jokesandhumor.com/jokes/541.html
www.fourjokers.co.uk/president/
www.clevercomedy.com/joke/j2035j12.html
www.gotjokes.net/president_clinton/
www.phnet.fi/public/www-vitsit/

politiikka_koivistomauno.html
www.phnet.fi/public/www-vitsit/ politiikka_halonentarja.html

Toivotan onnea valitsemallanne tiellä. Erityisesti toivon, että virussuojaus on kunnossa. Ainakin mainospöpöjä on varmasti monessa kylkiäisenä.

Erityisesti Penaa ajatellen höyräytän pari esimerkkiä Halos-vitseistä. Ensimmäinen on vanhentunut, mutta silti:

- Ruotsalaisten tulkinnan mukaan Pentti Arajärveä ei voi kutsua makeksi, koska sanaa voidaan käyttää vain naimisissa olevasta mieshenkilöstä. Mitä suomalaiset ajattelevat asiasta?
- Ovat ihan samaa mieltä. Ei Penttiä voi sanoa Makeksi. Häntä pitää sanoa Penaksi.

Bush ja Putin pitivät kriisikokousta Suomessa, ja Tarja Halonen toimi heidän isäntänään. Oli kaunis kesäpäivä, ja he istuivat Kultarannan terassilla. Yhtäkkiä heille ilmestyi hyvä haltija, joka sanoi:
- Kuulkaas nyt! Olen kuunnellut jo tovin tappeluanne ja toivon että vihdoinkin rauhoittuisitte. Saatte jokainen esittää yhden toiveen, ja lupaan täyttää ne!
Vaikka kyseessä oli hyvä haltija, Bushin huulet kiristyivät ja hän totesi:
- Jos kerran olet oikea haltija ja lupaat toteuttaa pyyntömme, toivon että arabimaat, Kiina ja Venäjä tyhjenevät väestöstä, mutta luonnonrikkaudet jäävät.
Hyvä haltija kurtisti kulmiaan, mutta kääntyi sitten Putinin puoleen.
- Toivon että teet saman Yhdysvalloille, totesi Putin yhtä tuiman näköisenä.
Jäljellä oli vielä Halonen, ja hyvä haltija katsoi häntä kysyvästi.
- No minulla ei oikeastaan ole enää mitään kiirettä toiveideni kanssa... Tai oikeastaan voisit tuoda minulle yhden tuopillisen olutta, jota voin siemailla sillä välin, kun täytät noiden kahden höyrypään toiveet.
4. Pena20.11.2003 klo 12:29
Aijai, kyllä siinä on ihmettelemistä, kun höyrypäät pääsevät suurten kansojen johtajiksi. Pientähän tämmöisen taviksen höyryäminen ristikkosivuilla on.

Lauantaina tulee joulupukki Porvooseen. Höyryjunalla!

d:-D
5. Kravattimies28.11.2003 klo 09:05
Pena, kävitkö katsomassa, kun pukki tuli Porvooseen höyryjunalla? Vai olitko Sinä itse pukkina? Minä olin kerran huoltoasemalla.

Täällä kesäksi lasketaan joulukuu, tammikuu ja helmikuu eikä joulunaika siis ole helppoa kuumuuden takia joulupukille eikä porolle. Silti muutaman kerran olen nähnyt joulupukin mukana poron kauppakeskuksessa. Silloin yksi kaista erotettiin muusta liikenteestä siksi ajaksi, kun he kulkivat. Matka alkoi pikkukadulta, kääntyi vasemmalle ja jatkui liikekadulla noin kolmesataa metriä. Sieltä se kääntyi taas vasempaan ja noin sadan metrin päästä ilmastoituun ostoskeskukseen. Kuinkahan kuumaa poro kestää ennen kuin se tulkitaan eläinrääkkäykseksi? Suomalainen saunamittarimme on pihalle jätettynä enimmillään näyttänyt tasan 70°C auringonporotuksessa.
6. Pena28.11.2003 klo 14:27
Elääkö siellä poroja vai onko ne raukat raahattu täältä sinne? Semmoinen turkkikin päällä. Mutta raha ratkaisee, ei siinä eläinten tuntemuksia kysellä.

En jaksanut käydä joulupukkia katsomassa. Mutta Lili-veturilla hän saapui. Tästä pääsemmekin mieliaiheeseeni eli misseihin! Lili-veturin vihkimisen suoritti Miss Suomi 1999.

http://www.kolumbus.fi/silli1/historia.html
7. Timppa28.11.2003 klo 14:34
En ole ihan varma, mutta tuon Tk 3 veturin kutsumanimi saattaa olla "Kana". Kertokoon joku, jos tietää...
8. Tapsa29.11.2003 klo 11:41
Oikeassa olet, Timppa. Ei ole koulutus mennyt hukkaan.
9. Pena29.11.2003 klo 11:56
Mistäs moinen nimitys lie tullut?
10. maape29.11.2003 klo 13:39
olen aika uusi tietokoneen käyttäjä.
Kaikkea mukavaa tietoa ja kuvaa löytyy kun vain osaa etsiä oikeasta osoitteesta. Täältä niitä löytyy aina kun jaksaa vain seurata jutustelua.
11. Pena29.11.2003 klo 13:47
Aivan totta, maape!

Että "nokkivan kulkutavan johdosta":

http://www.arte.fi/salo/gr2/kana1.htm
12. Timppa29.11.2003 klo 14:44
Ahaa, Pena löysi selityksen Kanan nimitykseen. Oikein hyvää toimintaa höyryvet...eikun höyrypäältä. Kiitos!

Tapsa, ei sitä muistaakseni ropistossa opetettu, nimi on tullut esiin työkokemuksen kautta. t. nimim. nykyinen Kake
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *