KESKUSTELUT > RISTIKOT > KOTIVINKKI SAANUT RISTIKON

4956. Kotivinkki saanut ristikon

Ritu9.7.2009 klo 09:08
Maailma on taas yhtä ristikkoa parempi paikka elää. Jos nimittäin tulkitsin Kotivinkin kannessa olleen tekstin oikein:
Uutta! RISTIKKO.....
Ilmeisesti ko. lehdessä ei tuon tekstin mukaan ole aiemmin ristikkoa ollut?

Hiljattain ratkoin ristikkoa, johon tuli koko ristikon levyinen vastaussana VAKIOVEIKKAUSRIVI. Siitä tulikin mieleen, ettei Veikkaaja lehdessä ole vieläkään ristikkoa, vaikka lukiessani sinne lähetettyjä tekstiviestejä, joita julkaistaan ko. lehdessä, siitä on useampikin huomauttanut. Urheiluaiheista ristikkoa voisi olla mukava ratkoa vaihtelun vuoksi.
Samoin veikkauskortin omistajille tulevasta X-asiakaslehdestä puuttuu ristikko. Satikutia siitä!
2. vinkkaaja9.7.2009 klo 09:37
Kotivinkissä on ollut ehkä vuoden-parin tauko, sitä ennen ristikko oli joka lehdessä. Tilalle taisi tulla sudoku.
3. Eki9.7.2009 klo 09:49
Tosi harva lehti uskaltaa lopettaa ristikkoa kokonaan. Kotivinkki ja Veikkaaja ovat olleet tällaisia. Veikkaajassa vastaajamäärätkin olivat 500-1200. Kotiliedessäkin oli käsittääkseni suosittu. Sitä piirsi oikea taiteilija Ursula Niemistö, jonka tyyli sopi ristikoihin hyvin, mutta hänen ristikkouransa hiipui Kotivinkin myötä.

Veikkaaja on muuttunut moneen kertaan . Olen myös ajatellut. että ristikko sopisi siihen. Monessa lehdessä ei kuitenkaan haluta "liikaa" vakiopalstoja, jotka vievät aina tilaa muulta.
4. Aurooran pappa9.7.2009 klo 10:12
On ihme ettei Veikkaaja-lehdes nyt ole ristikkoa. Olen nimittäin 50 luvun alussa aloittanut ristikoiden ratkontaa ko.lehdestä. Siinä oli sellaisia ns."höyryristikoita". Niissä oli usein vihjeenä liigajoukkue. En silloin ymmärtänyt Englannin liigasta mitään, ja ihmettelin sitä liiga sanan g-kirjainta. Yritin siihen sovittaa sellaisia sanoja kuin joukko, porukka, sakki.Taisi johonkin 5 kirjaimiseen paikkaan sopiakin, STOKE ja SAKKI alkoivat ainakin samalla kirjaimella.
5. Tamara9.7.2009 klo 15:47
Myös Pirkka-lehdestä on - tosin jo aikoja sitten - lopetettu palkintoristikoiden julkaiseminen. Mutta tuo ristikon palaaminen Kotivinkkiin on tosi myönteinen ilmiö. Kenties vaikka tilaan taas lehden.
Tämän tiedon saatuaan puhelinmyyjät alkavat kilvan soitella minulle!
6. Eki10.7.2009 klo 14:18
Kotivinkissä lukee oikein kannessa, että UUTUUS! RISTIKKO S. 117! Onhan se toki taas uutuus, vaikka sitä julkaistiinkin muutama vuosi sitten.

Sivulta 117 iskee heti silmään mestari Kari Päivärinnan kädenjälki. Mikä tekee sivun mielenkiintoiseksi on ristikon ulkopuolisen tekstin ainoa sisältö. "Tilaa Sylvin Helpot Ristikot tekstiviestillä!" Sen perässä on pitkä teksti ja jos siinä ei luvattu ristikosta palkintoa, tähän ristikkoon liittyvää tekstiä ei ole kuin otsikko [ristikko].
7. mimma10.7.2009 klo 16:22
Pakko kommentoida, kun ainakin minä ,pitkäaikainen Kotivinkin lukija lopetin tilaukseni ristikon poisjäännin vuoksi. Muistaakseni vielä 2000-luvun puolellq oli tässä lehdessä ristikko? Ristikor olivat jotenkin miellyttäviä, ei vaikeita, mutta mukava tehdä.
8. Tamara10.7.2009 klo 16:33
Lopetin aikoinani myös samasta syystä. Lehden sisältökin alkoi jo toistaa itseään.
9. jpq13.7.2009 klo 02:34
Eki: pääkirjoittajan palstat usein turhimpia.:) ei vaiskaan ristikoita
tai ööh siis kryptoja kiitos lehtiin lisää ei vaiskaan itse ei voi
rajattomasti laatia ettei tule ongelmia.:)
ps. uutuuksista puheenolleen valmis muffini/muffinsitaikina 2-3 kertaa
noin elämäni aikana tullut uutuutena ja sitäkin aikaisemmin
valmistuote on ollut jo markkinoilla ainakin kerran. joten tämä
ristikkojuttu ei ole mitään.
10. Eki6.5.2011 klo 14:17
Uusimmassa Kotivinkissä ristikon on laatinut Rita Siren.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *