KESKUSTELUT > RISTIKOT > SELITYKSET

493. Selitykset

Titta17.11.2003 klo 13:47
Ristikon pääkuvasta poimittu:

En ota koskaan kuin yhden paukun ja sen jälkeen olen kuin toinen mies ja se toinen mies ottaa kaikki ne loput...

Lisää selityksiä!!!
2. Eki17.11.2003 klo 14:14
Pätevät kädet -ristikossa pääkuvan henkilöt olivat jo toinen nainen ja toinen mies.
3. Titta17.11.2003 klo 14:22
Taidat olla oikeassa, Eki...
4. Titta17.11.2003 klo 15:27
... siinä vain ei ollut mitään selittämistä kenellekään.

No, luulisi tältä porukalta selityksiä irtoavan! Ei tarvitse olla omasta elämästä...
5. Tane17.11.2003 klo 15:37
Tosikertomuksia vahinkoilmoituslomakkeista:

Tullessani kotiin ajoin väärään taloon ja törmäsin puuhun jota minulla ei ole.

Toinen auto törmäsi minun autooni antamatta varoitusta
aikomuksistaan.

Luulin että ikkuna oli alhaalla, mutta huomasin että se oli
ylhäällä kun pistin pääni sen läpi.

Törmäsin pysähtyneeseen kuorma-autoon, joka tuli toisesta
suunnasta.

Kuorma-auto peruutti läpi tuulilasini vaimoni kasvoihin.

Jalankulkija osui minuun ja meni autoni alle.

Kaveri oli joka paikassa kadulla. Minun täytyi kurvata monta kertaa ennenkuin osuin häneen.

Lähdin tien reunasta, vilkaisin anoppiani ja ajoin padon yli.

Yrityksessä tappaa kärpästä, ajoin puhelinpylvääseen.

Olin ostanut taimia koko päivän ja olin matkalla kotiin. Tulin
risteykseen, ja yksi pensas hyppäsi eteen estäen näkökenttäni ja en nähnyt toista autoa.

Olin ajanut 40 vuotta kun nukahdin rattiin ja jouduin
onnettomuuteen.

Olin matkalla lääkäriin peräpään vaikeuksieni kanssa, kun kuningas pulttini antoi periksi ja aiheutti minulle onnettomuuden.

Kun lähestyin risteystä, niin yhtäkkiä eräs merkki ilmestyi
paikassa, missä koskaan ennen ei
pysähtymismerkkiä ole ilmestynyt. En voinut pysähtyä ajoissa.
estääkseni onnettomuutta

Lensin autostani kun se jätti tien. Myöhemmin minut löysi
ojasta pari eksynyttä lehmää.

Välttääkseni osumasta edessäni olevan auton puskuriin osuin jalankulkijaan.

Autoni oli laillisesti pysäköity kun se peruutti toiseen autoon.

Näkymätön auto ilmestyi tyhjästä, osui autooni ja katosi.

Kerroin poliisille, että en ollut loukkaantunut, mutta kun otin
hatun päästäni totesin että minulla oli kallonmurtuma.

Olin vakuuttunut, että vanha herra ehtisi kadun yli, kun osuin häneen.

Jalankulkijalla ei ollut tietoakaan minne mennä, joten
ajoin hänen ylitseen.

Puhelinpylväs lähestyi. Tarkoitukseni oli kurvata, kun
osuin toiseen autoon.
6. Pena17.11.2003 klo 19:06

Hyvä Tane!

Näitä ja muutakin mukavaa löytyy täältä:

http://www.jounipaakkinen.fi/
7. Titta17.11.2003 klo 22:20
Tänään kylässä käydessä kuulin harjoittelijasta, joka ei ilmestynyt harjoittelupaikalle. Oli jäänyt kotiin lukkojen taakse, kun äiti oli lähtenyt Tallinnaan. Tyyppi kertoi kuitenkin käyneensä pizzalla sinä päivänä...
8. Timppa17.11.2003 klo 22:52
Selitykset selityksinä, mutta Pätevät kädet -ristikkoonhan oli kätketty toinenkin toinen nainen. Vai olisiko ollut ensimmäinen, enpä tiedä kuvanottoajankohtaa...

Vanhoja kouluaikaisia selityksiä myöhästymisestä:

Polkupyörästä puhkesi rengas.
Moposta loppui bensa.
9. Just17.11.2003 klo 23:47
Komppanian vääpeli havaitsi, että 20 varusmiestä ei ollut palannut lomalta määräajassa.
Ensimmäinen saapui vartin myöhässä ja selitys oli:
-Kiiruhdin hevosellani asemalle, mutta se kuoli kilometri ennen asemaa.
Toinen tuli puoli tuntia myöhässä ja selitys oli sama kuten myös kolmannella jne.
No, viimein saapui se 20. ja vääpeli kysyi:
-Kuoliko teidänkin hevosenne matkalla asemalle?
-Ei, vaan tiellä oli 19 kuollutta hevosta enkä päässyt autollani ohitse.
10. Pena18.11.2003 klo 07:10
Timppa ei vissiin oo kulkenu junalla koulussa?

Junasta puhkesi rengas!
11. Titta18.11.2003 klo 12:48
Minulla oli kerran ihan oikeasti kumi puhki, kun olin lähdössä tekemään jotain taloushallinnon koetta.
12. iso S18.11.2003 klo 13:13
Meille matikan opettajatar sanoi aikoinaan, että luokasta ei saa poistua, vaikka hän ei ilmestyisikään paikalle päivän ensimmäisen tunnin alussa. Joko hän ei ole vielä päässyt sängystä tai kumi on mennyt puhki.
13. Noonis18.11.2003 klo 14:45
Sylvin helpot ristikot, pääkuvasta. Kuvassa opettaja oppilas sekä taulu missä varis ja harakka. Opettaja kysyy: kumpi linnuista on harakka? oppilas vastaa, se joka istuu variksen vieressä.
14. Tane18.11.2003 klo 14:48
Minulla oli yhdessä työpaikassa päällikkö, joka joka ikinen perjantai lähti asiakaskäynnille puoliltapäivin..
15. Marianna18.11.2003 klo 15:10
Runsaasti päteviä selityksiä aiheesta "Miksi en ole tehnyt kotitehtäviäni" on luettavissa Bel Kaufmanin mainiossa kirjassa "Opin sauna eli neiti Barrettin seikkailut peruskoulussa" - sopisi myös "Mikä kirja nauratti" -säikeeseen. Kirjan 24. luku on aikoinaan julkaistu ainakin Valituissa Paloissa ja jaeltu opettajainhuoneissa. Näyttäisi olevan 2323 merkkiä Word-tiedostona, joten en viitsi tänne kopioida. Kirja on julkaistu jo 1964, mutta mitäpä uutta auringon alla. Eka kerran lukiessani kauhistelin mainitun koulun byrokratiaa, mutta tuntuu, että nyt neljännesvuosisata myöhemmin on hyvin kiritty ja kohta lie jo ohitetaan.
16. Helge19.11.2003 klo 13:17
Paras kuulemani töistä poissaolon syy oli, että parranajokoneesta olivat hiilet kuluneet loppuun.
Todellinen herrasmies!

Joskus totuus voi olla myös selityksenomainen.
Erään henkilön tyyny oli yöllä pudonnut lattialla olevan herätyskellon nupin päälle painaen nupin alas. Kello ei soinut ja henkilö myöhästyi töistä. Selitys oli aiheuttanut työpaikalla hymyilyä, vaikka hänen tapauksessaan siihen kyllä uskottiin.
17. Matti19.11.2003 klo 14:41
Mietittiin intissä pätevintä iltalomasyytä. Seuraavaan päädyttiin: Meteori putosi taloon, isä jäi flyygelin alle, ja äiti ei yksin jaksa nostaa flyygeliä.
18. Marianna19.12.2003 klo 22:40
Pitkät selitykset voivat joskus olla aivan paikallaan. Löytyi papereista, julkaisijana Tampereen sotaveteraanien joulu 1998. Kirjoittaja suokoon anteeksi mahdollisen tekijänoikeusrikkomuksen.

?Anon kunnioittaen?

Tämä on kertomus eräästä rakennustyömiehestä.

Miehen tehtävä oli tiilien siirtäminen kaksi
kerroksisen talon katolta alas. Tunti työn aloittamisen jälkeen tapahtui onnettomuus ja mies joutui sairaalaan. Työnantaja vaati miestä kirjoittamaan selonteon tapahtumasta. Se kuului näin:

?Ajan säästämiseksi kiinnitin katolle parrun, jossa oli väkipyörä. Pyörän yli vedin köyden ja köyden toiseen päähän sidoin tynnyrin. Vedin tynnyrin ylös ja kiinnitin köyden toisen pään läheiseen puuhun. Kiipesin katolle ja täytin tynnyrin tiilillä.

Tämän jälkeen laskeuduin alas ja irrotin köyden puusta laskeakseni tynnyrin alas. Valitettavasti tynnyri oli minua painavampi ja yllättäen vetäisi minut ylös.

Pidin kiinni köydestä ja puolivälissä rakennuksen seinää törmäsin alas tulevaan tynnyriin, joka iski rajusti vasempaan olkapäähäni.

Matka jatkui ylös huipulle, jossa iskin pääni parruun ja sormeni joutuivat väkipyörän ja köyden väliin. Kun tynnyri iskeytyi maahan, sen pohja irtosi. Tiilet levisivät maahan ja koska nyt olin painavampi kuin tynnyri, putosin lujaa maahan.

Putouksen puolivälissä törmäsin ylös tulevaan tyhjään tynnyriin, joka aiheutti useita ruhjevammoja.

Pudottuani maahan asti, loukkasin itseni teräviin tiilensärmiin ja menetin ilmeisesti tällöin malttini, koska irrotin otteeni köydestä. Otteen irrottua ylös noussut tynnyri putosi päähäni ja heräsin sairaalassa.

Anon kunnioittaen sairaslomaa.?

Myönnettiinköhän?
19. Aikku20.12.2003 klo 00:02
Kun Mariannen tarinaa vähän vielä visualisoi, ei naurusta meinaa loppua tulla.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *