KESKUSTELUT > RISTIKOT > SANASEPOT JA SANASEPPO NETISSÄ

4880. Sanasepot ja Sanaseppo netissä

Eki10.6.2009 klo 17:03
Ristikkoseuraan kuulumattomatkin voivat nykyisin nautiskella Sanaseppo-lehden makupalasista netissä. Jokaisesta lehdestä julkaistaan 1-2 artikkelia ja 1-2 ristikkoa kaikkien nähtäväksi seuraavalla sivulla:

_http://www.sanasepot.fi/sanaseppo/

Pitää poimia ihan erilleen yksi herkkupala. Tämä sopisi "Hymy pyllyyn"-ohjelmaan koeristikoksi. Kuka pystyy pitämään pokan?

_http://www.sanasepot.fi/sanaseppo/2008-1/pitkala_ rikkomus.pdf
2. RA10.6.2009 klo 18:05
Kun jokin juttu, kirja, levy tms. on oikein hyvä, sen kaivaa esille ja haluaa kokea uudelleen. Siitäkin huolimatta, että sen jo muistaa liki ulkoa. Ristikot ovat useimmiten (minulle) kertakäyttökamaa; Vain aniharva jää mieleen kokonaisuutena niin, että siihen enää tuntee haluaa palata ratkomisen jälkeen. - Eikä tämä ole moite. Näin se vain on.

Minulle tämä Pitkälän Tonin Rikkomus on poikkeus. Kaivan sen silloin tällöin esille ja naureskelen uudestaan läpi.

Vähän taustaa:
- Prrrrrr!
- Toni Pitkälä
- Hei Toni, tekisitkö Sanaseppoon ristikon, jossa olisi tahallaan rikottu joitakin laadintasuosituksia?
- En... ei kuulosta hyvältä idealta...
- Ei vai? Miksi? Kyllä ratkojat sen huomaisivat, että olet tehnyt ne tahallasi...? Ei kai siitä olisi pelkoa?
- Huomaisihan ne varmaan, mutta... tylsä idea...
- No voi harmi...
- ... mutta semmoisen voisin tehdä, missä on rikottu ne kaikki!
3. Henry11.6.2009 klo 00:44
En ole ko. tuotosta nähnyt, mutta säännöistä poikkeavat ristikot ovat laatijalle paljon haasteellisempia kuin ns. tavalliset. Ja olen ennenkin kertonut, että ratkojat niistä pitävät.
4. Timppa11.6.2009 klo 00:49
Henry, yllä on linkki jolla pääset tutustumaan teokseen, mikäli vanha Sanaseppo-lehtesi on päässyt katoamaan.
5. MIU11.6.2009 klo 14:57
Selittäkää joku mitä tarkoittaa matkaan lehdessä ITALIA - reikäleipä
6. Pertsa12.6.2009 klo 06:59
MIU
En ole nähnyt ko. lehteä, mutta annan pienen esimerkin,
jonka arvelisin auttavan. Täällä pohjoisessa oli ennen yhdis-
tymistä sekä Rovaniemi, että Rovaniemen Maalaiskunta.
Rovaniemen kaupunki oli maalaiskunnan "sisällä", joten Ro-
vaniemen Maalaiskuntaa nimitettiin reikäleipäkunnaksi.
Olisiko tässä tapauksessa kyseessä samanlaisesta asias-
ta, tosin isommassa mittakaavassa.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *