KESKUSTELUT > RISTIKOT > KESÄKUUN IISAKKI

4865. Kesäkuun Iisakki

Lauri Kultti4.6.2009 klo 14:38
Onkos tämä kesäkuun Iisakki muualle päin maailmaa jo ilmestynyt? Minulle tuli tänään lasku, mutta itse lehteä ei ole näkynyt. (Huoli on melkoinen, kun ei minulla nyt ole muuta ratkottavaa kuin "ikivanhat" Sanasepot, joista on aikoinaan jäänyt vaikeita ratkomatta!)
2. mor4.6.2009 klo 15:00
Eipä ole näkynyt täälläkään. Aika merkillistä sikäli, että normaalisti se on aina tullut kuun viimeisenä päivänä. Odotellaan.
3. Seppo4.6.2009 klo 15:09
Epäilin myös tilaukseni päättymistä ja soitin Ouluun ja sieltä kerrottiin, että lähettämisessä on käynyt jokin viivästys. Lehtipisteessä näkyi olevan jo eilen kesäkuinen Iisakki.
4. Lauri Kultti4.6.2009 klo 16:04
Kiitoksia näistä tiedoista. Eipä tarvitse minun vaivautua Ouluun soittelemaan.
5. Henry5.6.2009 klo 01:16
Ei ole Iisakki tullut Kolhoonkaan. Hyvä tietää että se on ilmeisesti tulossa.
6. PP5.6.2009 klo 11:19
Nyt tuli!
7. qwer5.6.2009 klo 15:55
Tänään viikonlopun ruokaostoksilla ollessamme, siirtyi kesäkuun Iisakki ostoskärryymme. Kassalla sitten jonotettaessa huomasimme, että edessä olevalla vanhalla rouvalla oli sama lehti liukuhihnalla. Sattumaako, vai onko Iisakki niin hyvä lehti?
8. -5.6.2009 klo 16:09
qwer, kai muistit missiosi ja kerroit rouvalle Käsityksesi Pelikaanilehdistä?
9. rewq5.6.2009 klo 16:19
Hyvä tietää että Alkossakin myydään ristikkolehtiä
10. qwer5.6.2009 klo 16:19
Dear ( - ). Välimerkkisi on sulkeissa. Näyttää kyllä nyt ihan nänniltä. Tähän osoitteeseen tulee kaksi Pelikaanilehteä kestotilattuna. Paksu ja punainen. Tulevat rouvan nimellä.
11. Lauri Kultti6.6.2009 klo 04:10
Ennen kuin keskustelu karkaa aivan aavikolle, niin kysäisenpä jotain säikeen aiheeseen liittyvää (tiedä, vaikka vahingossa koko keskustelu palaisi uomilleen?). Sivun 5 Suomenkorven ristikossa jäi ihmetyttämään pääkuvasta alas lähtevä lause. Miten muilla?
12. PP6.6.2009 klo 09:25
Suomenkorven ristikon lause on mielestäni aika erikoinen ratkaisu. Kuva on kaksiosainen, toinen osa alanurkassa, mutta ylhäällä ei ole mitään lauseeseen viittaavaa. Jos taas katsoo alakuvaa, siitä tuleva lauseen lopussa oleva partikkeli ei pidä paikkaansa.
13. Lauri Kultti6.6.2009 klo 10:46
Tosiaan. En ollenkaan rekisteröinyt alakuvan osuutta lauseeseen. Sama pää kesät talvet. Jotkut asiat maailmassa hioutuu ja paranee käytössä, toiset hioutuu ja menettää teränsä. Huokaus!
14. Jaska6.6.2009 klo 13:05
Lavoniuksen kovikseksi määritetty tosiaan oli sitä. Siis minulle. Ei kuitenkaan ihan IS:n täyskolmosta vastaava. Mutta ovelia knoppeja on, ja vähän tietoakin tarvitaan. Auttoikohan vireeseen tämänpäiväistä IS-kovista varten?
15. Jukkis13.6.2009 klo 14:50
Minua ihmetyttää, että mistä tätä kesäkuun Iisakkia saa? Olen kuluneen viikona aikana etsinyt useasta kaupasta ja tavaratalosta sekä pääkaupunkiseudulla että Turun seudulla. Missään ei ole. Albumia löytyy, samoin Iisakin helpot -nimistä, mutta ei varsinaista Iisakkia. Puhumattakaan kaikenlaisista muun nimisistä. Outoa.
16. Taata13.6.2009 klo 15:36
Oulussa näyttää olevan markettien lehtipisteissä.
17. mor13.6.2009 klo 16:36
Kyllä Turussakin, ainakin Länsikeskuksen marketeissa, näkyi olevan hyllyssä. Jukkiksella on käynyt huono tuuri kaupanvalinnan suhteen.
18. kp13.6.2009 klo 17:37
kaikilla lehtipisteillä ei välttämättä kaikkia lehtiä.
19. Jukkis13.6.2009 klo 18:11
Vissiiin sitten vaan huonoa tuuria. Muistelen ainakin Kampin Suomalaisessa käyneeni, parissa K-marketissa, parissa Alepassa, Turussa keskustan S-marketissa. Ei missään. Kaikissa on kyllä ollut ainakin tuo Iisakin kesäalbumi. No, ehkä vielä löytyy semmoinenkin jossa on. Ei muuten, mutta totesin, että kyllä Paksun Pelikaanin katoaminen pitää ainakin näin kesällä jotenkin kompensoida, siksi olisin tuon halunnut ostaa.

(En minä kyllä noita kauppoja ole Iisakin takia kierrellyt, vaan aina muistaessani olen mennyt muiden asioiden ohella lehtihyllylle katselemaan.)
20. Eki13.6.2009 klo 19:14
Tapaninvainion R-kioskilla oli vielä kolme Iisakkia. Kuten kp fiksusti totesi, kaikkiin pisteisiin ei tule tiettyjä lehtiä ollenkaan. Käsittääkseni Rautakirjan leikkuri voi poistaa myyntipisteen, jos sieltä tulee liikaa palautuksia.
21. Henry14.6.2009 klo 01:33
Suomeksi sanottuna Rautakirjan systeemit ovat nyt täysin sekaisin. Ainakin minä sain tarpeekseni, ja ensi viikon tiistaina ilmestyvä Kirppu on viimeinen irtonumerona ilmestyvä. Levikki varmaan pienenee mutta tuskin kannattavuus.
22. Jukkis16.6.2009 klo 15:38
Nyt osuin vihdoin kauppaan, josta kesäkuun Iisakin olisi voinut ostaa. Jätin ostamatta, kun ratkaisujen palautusaikaa oli vain heinäkuun 8. päivään asti. Lehti on vissiin suunnattu eläkeläisille ja muille, joilla ei ole muuta kuin aikaa. Jos heinäkuun lehti löytyy suunnilleen kuun alussa jostain, niin ehkäpä sitten heinäkuussa on aikaa saada lehden vaikeatkin ristikot täytettyä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *