KESKUSTELUT > RISTIKOT > AAMULEHDEN RUUDUKKO 4.4.

4751. Aamulehden ruudukko 4.4.

Ritu15.4.2009 klo 12:05
Ekille kysymys. Laatimassasi Aamulehden ruudukoosa oli vihje "KISKO SIINÄ NYT!". Ilmestyneessä oikeassa ratkaisussa vastaussanaksi tuli SALO. Minulla ei vaan sytyttänyt, miten tuo SALO liittyi vihjeeseen.

Vihjeestä "KIIVETTAVIA! ", johon tuli vastaussana MAET, en pitänyt, vaikka kyseessä kolmipalloinen tehtävä olikin.

Vihje ISMAIL oli ovela, kun vastaussanaksi ei tullutkaan se perinteinen ATIK vaan NIMI. Vähän nauratti itseänikin, että näin meitä ratkojia viedään harhaan, kun tarpeeksi helpolta tuntuva vihje ei olekaan se, mitä luulee varmaksi.

Joskus kauan sitten minulla jäi eräästä ristikosta vuosien arvoitukseksi vihje TOHTORI LAUREL, jonka vastaussanaksi tuli TRISTAN, kunnes se jostain putkahti esiin ja oivalsin yhteyden.
Nyt tuo tapaus tuli niin elävänä mieleen kun ratkoin tätä ristikkoa ja vihjeenä oli TOHTORI WIRTANEN johon ratkaisuksi muodostui TRITONI.

Aamulehden ruudukot ovat minusta mukavia ratkottavia, sopivassa suhteessa mietittävää ja pienten ja vähän suurempienkin ahaa-elämysten kautta pääsee eteenpäin ilman että jumittuu päiväkausiksi samaan paikkaan.
2. Korkea C15.4.2009 klo 12:35
Jos salo ei liittynyt vihjeeseen, niin kenties kisko liittyi saloon!
3. Haloo15.4.2009 klo 12:37
"KISKO SIINÄ NYT!". --> SALO

(Tarkistamatta kuntaliitosuutisia) Uskoisin Kiskon kunnan liittyneen Salon kuntaan vuodenvaihteen kuntaliitoshuumassa, joten eiköhán siitá tássá vihjeessá ole kysymys.
4. Ritu15.4.2009 klo 12:38
No niin tietysti!
Minä se vaan olin kiskoa verbissä ja junaradoilla. Nyt kiskon itseni nurkkaan häpeämään.
5. Haloo15.4.2009 klo 12:39
Korkea C ehti ensin... Náköjáán samat oli aatokset.
6. Eki15.4.2009 klo 12:48
Aamulehden ristikot vaihtelevat yhdestä kolmeen tähteen, mutta kolmosetkin ovat kohtuullisen lempeitä.
7. Ritu15.4.2009 klo 12:49
Tiedoksi kiinnostuneille ja lehden vielä tallessa pitäneille.
Aamulehden Su-liitteessä, joka ilmestyi pääsiäisen aikaan, oli aukeama Aamulehden graafikko Hannu Mänttärin tekemiä kuva-arvoituksia, joista pitää selvittää 90 Suomen kuntaa.
Vastausaikaa on vielä 24.4. saakka.
8. Eki15.4.2009 klo 12:53
Löytyy myös Aamulehden nettisivuilta!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *