KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > MITÄ ISÄ SAI?

470. Mitä isä sai?

Kravattimies9.11.2003 klo 07:35
Mitä isä sai?

Eräs nuori neito osti isälleen langattoman hiiren ja halusi samaan pakettiin myös hiirenloukon ja juustoa - Kaleva
2. Pena9.11.2003 klo 09:40
YLEN KOULUPORTTI:

"Isänpäivä

Isänpäivä on ehtinyt jo miehen ikään. Ajatus isänpäivän viettämisestä äitienpäivän tavoin on tullut meille viitisenkymmentä vuotta sitten Yhdysvalloista. Ruotsalaiset kauppiaat esittivät vuonna 1949 isänpäivän viettämistä kaikissa Pohjoismaissa. Isänpäivää vietetään meillä marraskuun toisena sunnuntaina. Vähitellen isänpäivä on vakiintunut meille myös liputuspäiväksi.

Isänpäivällä ei ole yhtä selkeitä perinteitä kuin äitienpäivällä. Kritiikkiäkin isänpäivän vietosta kauppiaiden markkinoimana kulutusjuhlana voidaan esittää. Paidat ja partavedet voivat olla paikallaan isän muistamisessa joissakin perheissä. Voisiko isälle kuitenkin antaa jotakin, mitä kaupasta ei saa?

Tunteitakin voisi näyttää. Vilkaisu kauppojen isänpäiväkortteihin osoittaa, että isää lähestytään perinteisin ruusukortein tai humoristisesti. Tämänvuotisten onnittelukorttien isän prototyyppi näyttää olevan arkena ahkera remonttireiska ja isänpäivänä kaukosäätimen kuningas. Isiä on kuitenkin yhtä monenlaisia kuin äitejäkin."
3. Sopuli11.11.2003 klo 14:51
Aikoinaan meille tuli töihin näyttöpäätteet sillä aikaa, kun olin jollain pitkällä vapaalla. Palasin, opin konettakin käyttämään. Tuli sisäistä postia, jossa ilmoitettiin uusista hiirimatoista, jos joku sellaista tarvitsee. Mielessäni ihmettelin, minkä takia täällä mattoja kaupataan ja minkä takia juuri sellaisia, missä on hiiren kuva. Kynnysmattoja varmaan? Tai lastenhuoneisiin? Meni kuukausia ennen kuin totuus minulle valkeni. Jos olisivat käskeneet hankkimaan hiiren, olisin kaiketi mennyt eläinkauppaan ja vienyt laskun pomolle.
4. Pena13.11.2005 klo 10:35
Hyvää isänpäivää!

Mitä annatte isälle lahjaksi? Mä annoin uuden kännykän.
5. Matti13.11.2005 klo 11:34
Mä sain lastenlapsilta lumityörukkaset.
6. marjaana13.11.2005 klo 12:00
Meidän isä sai Irinan cd:n (ja lapset olivat paketoineet omia lelujaan myös, mutta vaativat niitä sitten heti kohta avaamisen jälkeen takaisin itselleen ;o)
7. ile13.11.2005 klo 17:47
Niinpä niin.

Tänään on taas se päivä vuodesta, kun vaimo ja lapset hymyilevät isälle ja tarjoilevat aamukahvin vuoteeseen.

Pitäisi varmaan itsekin opetella hymyilemään useammin.

Tähän päätelmään tulin lukiessani isänpäiväkorttia, jonka pikkulikkani on tarhassa askarrellut.

Korttiin on kirjoitettu suurilla kirjaimilla ONEA ISÄ!
8. Juhani Heino13.11.2005 klo 17:54
No, joskus vuosien kuluttua sulla on varmaan vävy joka onnittelee APEA ;-)
9. Huono isä13.11.2005 klo 20:23
Ilmeisesti olen huono isä koska keittelin aamukahvit itse, hain lehden postilaatikosta (satoi vettä!) ja tein ruoan. Poissa kotoa asuvat pojat ei muistaneet millään lailla. Tytär sentään lähetti tekstarin Ranskasta, jossa opiskelee!!
10. bluff13.11.2005 klo 20:27
Tarvitsin atulasetin.Isä sai sen isänpäivälahjaksi.Nyt on atuloita.
11. Eki13.11.2005 klo 20:30
Kai ne on käyty valitsemassa ilen lanseeraamilta atulamessuilta?
12. Tsööts13.11.2005 klo 20:36
Miten on, isät, saitteko aamukahvin sänkyyn vai saitteko juoda kupista? (Itse olen pitänyt kännykkää kiinni koko päivän välttyäkseni järkytyksiltä - eihän sitä hurjien nuoruusvuosiensa jälkeen tiedä mitä on jälkeensä jättänyt.)

:-)
13. Tsööts13.11.2005 klo 20:45
(Itseasiassa aiheeseen liittyvä on pahin painajaisenikin: Ravitsemusliikkeessä niskastani nappaa kiinni ladonoven kokoinen moottoripyöräkerhotunnuksiin verhoutunut tatuoitu, nuori kaljupää, joka mörähtää korvaani: "Hei, isi! Sulla on jäänyt elatusmaksut maksamatta!")
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *