KESKUSTELUT > RISTIKOT > PLUSSAA

4684. PLUSSAA

Ryyti20.3.2009 klo 12:27
Olen laittanut merkille tällä foorumilla vallitsevan kaunan kateuden ja muiden laatijoiden mollaamisen.
Nyt on sen verran kevättä rinnassa että eiköhän etsitä jotakin hyvää kanssaihmisistä.
Siis tähän säikeeseen ainoastaan POSITIIVISIA kommentteja muiden laatijoiden töistä.
Ja sitten vielä ei saa kehua oman leirin/lehden/kustantajan laatijoita vaan vain kilpailevan firman/lehden laatijoita!
Siis mitä HYVÄÄ olet havainnut jonkun muun laatijan töissä ja ristikon ulkoasussa?
Kuka uskaltaa aloittaa? ;)
2. -20.3.2009 klo 12:36
Vain laatijat saavat vastata?

Vai mitä tuo "saa kehua vain kilpailevan firman/lehden laatijoita" tarkoittaa?
3. Ryyti20.3.2009 klo 12:45
Tarkoittaa juuri sitä että ei saa kehua oman firman ristikoita Eli kun aikaisemmin on etsitty virheitä huonoja kohtia yms. nyt opetellaan näkemään jotakin hyvää kilpailijassa..
Onko ihan mahdoton ajatus?
4. Lauri Kultti20.3.2009 klo 12:48
Mutta rajataanko tässä nyt mahdolliset kehujen antajat vain niihin, jotka ovat jonkin kustantamon tai firman leivissä? Sitähän kai - yritti kysyä.
5. -20.3.2009 klo 12:48
Ajatus on ok. Tarkoitin vain, että me ratkojat emme kai? voi osallistua? Kun ei oikein tajua, että mikä olisi se "kilpaileva firma".
6. Ryyti20.3.2009 klo 12:54
Freelanseritkin saa vastata kunhan ei kehuta itseä se on se pääasia.Lähinnä laatijoille tämän tarkoitin.
7. -20.3.2009 klo 13:00
Ok, moi!
8. jpq23.3.2009 klo 03:03
Kehutaan oppi-isää (eli ehkäpä hänen tehtävänsä innoittanut eniten ja työmenetelmät ja hän kuitenkin eniten minusta tuntuu alan asioita minulle selittänyt)
siitä että saa hyvin vaikeitakin kryptoja (en ole noita itse ratkonut juurikaan vähän yrittänyt ja ollut apuna,ja ratkaisuja katsellut) tavallisemmilla sanoilla kuin eräät muut et ehkä vähemmän samoja sanoja jatkuvasti tilannetta. Ja tämä laatija on tietysti Erkki Vuokila. Eli osoittaa hyvin ei krypton vaikeus tule pakosti erikoisista sanoista vaan jotain muuta sanoilta vaaditaan ettei krypto ole liian helppo. Myöskin erään krypton lähtösana oli oivallus. vihje oli jotain tälläistä: mikä tämä on ? vastaus oli kysymys. En vielä tiedä mitä mutta toivotaan että laatija urani aikana selviää uskoisin yleisen kirjain suhteen sotkevia sanoja eli kirjaiten yleisyyttä ei voi välttämättä kriteerinä arvelussa käyttää on tärkeä osuus. Ja onni kustannuksen ja grawikon ristikot on mukavan selkeitä ulkoisesti vaikka ovatkin vain nämä näkemäni käytännössä mustavalkoisia. eipä toisaalta muissakaan valittamista ole mutta jotenkin tuntuu että mustavalkoisuus kasvattaa haastetta. ja siinä kyllä myös eroja miten selkeällä kirjasinlajilla krypton numerot on tässä nämä onnistuvat hyvin kuten myös muutama muu mutta sitten koska tässä ei haukuta en voi sanoa kenellä ollut numerot jotka oli tuskaa lukea. ja näiden onni kustannuksen ja grawikon paperista ehkä pidän hieman enempi kuin joidenkin ristikkolehtien tuntuu että lähteenee kynä paremmin eikä repeä yhtä helpolla.
ps. freelancerina pidän vaikka tähän menessä ilmestyneissä lukeekin firmankin nimi jolle olen ne laatinut. Nyt on voin kait sanoa toinenkin asiakas joka osti tehtäviä jo. Ja Auriferaa en komentoi koska sille olen noi ilmestyneet toimittanut ja toisesta en sano mitään. En tiedä edes ketkä muut laatii siinne.
9. jpq23.3.2009 klo 03:09
Noista huonoista numeroista niin en totta puhuen edes muista kuka se oli. Ja sekavasti kåsin tekstatut vihjeet ristikoissa ärsyttää kun olen katsellut hieman vaikea lukea jonkun verran ristkonkin ratkontaakin kokeilleena.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *