KESKUSTELUT > RISTIKOT > SENSUROITU

4679. Sensuroitu

Sensuroitu19.3.2009 klo 10:35
Sensuroitu
2. jpq19.3.2009 klo 00:52
Minusta jokaiselle jotakin on oikein. Vaikka en käytännössä ratko niin laatijana jokaiseen makuun olevia tehtäviä hyvä olla tarjolla myös niihin marginaali ryhmiin äärihelppoja hakeviin ja sitten äärivaikeita vaikka molempia ratkojista hakee ehkä 5-20% prosenttia uskosin. Se tosin ei ole hyvä että joskus ainakin sudokujen vaikeus aste merkinnät eivät kuulemma pidä paikkaansa ollenkaan.
3. tonimikael19.3.2009 klo 01:07
Henkkahenkka.

Kyllä kai näissä on ratkojien mielipiteitä kuunneltu, kun visaisia tällä nykymeiningillä tehdään. Nimittäin fanaattisimmat ja orgastisimpia kokemuksia saavat ratkojat tuntuvat olevan juuri näitä tosivisaisten ystäviä.

Sehän on tosi, että ei heitä (minäkin sellainen, ainakin ratkon kaikki erään JKL:n miehen ristikot, vaikka sillä ei ymmärrettävistä syistä ja minun toiveista huolimatta ole vara kiristää enää visaisuutta) kauhean paljoa ole, varmaan muutam(i)a sat(oj)a.

Suotakoon se meille (jotka tykkäämme), että saamme välillä vaivata päätämme oikein kunnolla (vaikka ei ne JKL:n miehen ristikot sitä oikein enää teetä :-P). Ja kun maastamme löytyy vielä sellaisia bisnestä ymmärtämättömiä tahoja kuin Sanaris, Sanasepot ja Iisakin tekijät, niin eikö ole mukava juttu! :) Iltiskin pitäis mainita tässä tapauksessa, mutta eri virkkeessä, se käsittääkseni ymmärtää tuota talouspuoltakin. ;)

Ja kun näitä ratkojia, jotka haluavat helppoja ristikoita eteensä, ruokitaan erittäin runsaalla määrällä ristikkolehtiä ja muiden lehtien ristikkosivuja, niin kellään ei liene valittamista, eihän Henkka?

Ystävällisin terveisin,
Toni Pitkälä
puolueeton ristikonlaatijaplanttu (näinkö se piti kirjoittaa Eki?)
4. Henry19.3.2009 klo 01:23
Tonimikael. Taidamme nyt puhua ihan eri asioista. Ylivaikeat ja helpot eivät olleet minulla vaihtoehtoja. Tottakai vaikeille on kysyntää.
5. -19.3.2009 klo 01:40
Ei IS-kisan / SM-kisan kolmonen ole ylivaikea. Monta sataa ihmistä ratkoo sen.
6. RA19.3.2009 klo 01:56
Aika vähän laatijat taitavat kilpailla poskettomasta vaikeudesta. Siitähän ei yleensä seuraa kuin negatiivista palautetta ratkojilta.

Vuosien varrelta itse muistan vain aniharvoja ristikoita, joissa laatijan ajatuksenjuoksu ja vihjeitystyyli ei auennut edes ratkaisun nähtyäni eikä vielä oikein sittenkään, kun joku selitti vihje vihjeeltä, mistä oli kysymys.

Taitolaji on tehdä tosi vaikea ristikko, joka on ratkojien "helposti-vaikeasti" oivallettavissa. Vieläpä ahain.
7. tonimikael19.3.2009 klo 03:27
Henry, suotakoon sekin meille, että puhutaan välillä ihan eri asioista. Mitäpä tuosta. Onpahan edes jonkinlaista sivuvirkistystoimintaa tässä visaista punaiseen pelikaaniin laatiessani. Hauskaa, joskin hitaahkoa hommaa. :)
8. jpq19.3.2009 klo 04:20
tonimikael: niitähän minäkin mieluiten palvelisin jotka oikeasti harrastaa asiaa siis sillain että ovat valmiina oppimaan uutta.:)
ps. noh sanotaan jos voi määritellä oma laadinta tahtinsa mikäs siinä. ja oikeastaan olen määritellyt sen itse no tarpeeksi pitkälti.
9. Lauri Kultti19.3.2009 klo 07:29
Tämä vaikeiden (ylivaikeiden) julkaisu on aihe, joka jaksaa yhä uudestaan nousta esiin näillä keskustelupalstoilla. Muistaakseni kun viimeksi tätä pohdittiin, esitin analogian, jonka esitän nytkin.

Ristikot eivät kai ole olemukseltaan jotenkin täysin muun kulttuurin ulkopuolinen juttu. Olisiko hyvä, jos kaikilla muillakin aloilla keskityttäisiin yksinomaan helppoihin ja keskivaikeisiin? Mietitään nyt vaikka ruoanlaittoa, kirjallisuutta, musiikkia ja shakkitehtäviä. Hans Välimäen kokkikirjaa ei olisi julkaistu. Eikä James Joycen Odysseusta. Eikä suurinta osaa 1900-luvun orkesterimusiikista. Ja luulisin shakkitehtävien harrastajienkin tykkäävän juuri niistä vaikeimmista. Tietysti edellä mainitut esimerkit ovat juuri sellaisia, että valtaosa antaa niille piutpaut. Mutta kai niille sijansa kuitenkin on, koska kuitenkin aika monet niistä tykkäävät?
10. Ylläpito19.3.2009 klo 10:37
Valitettavasti aiheen nimikin muuttui sensuroinnin yhteydessä tekniikasta - tai sen puutteesta - johtuen, mutta avausviesti jouduttiin sensuroimaan paljastetun SM-kisasanan takia.

Alla kuitenkin teksti muilta osin:

Vaikeimmat ristikot

Lähettäjä: Henry Haapalainen 19.3.2009 klo 00:48

Mikä ihme laatijoihin on mennyt, että poskettomasta vaikeudesta kilpaillaan. Ei tämmöistä ollut 10 vuotta sitten. Joskus juutun ratkomaan ylivaikeaa, kuten nyt IS-kisan kolmosta, mutta ei se positiivisia elämyksiä antanut. Varmaan xxxxxxxx vihje olisi tuntunut hauskalta, jos en olisi sitä vuosia sitten Kirpussa käyttänyt.

Kirppuun on tullut mielipiteitä, joissa ylivaikeat tuomitaan, ja tietysti palautteeseen on reagoitu. Ratkojien mielipiteitä pitäisi kuunnella enemmän.
11. RA19.3.2009 klo 10:38
Laurin analogia on osuva. Analogiaa jatkamalla avautuu turhaksi ihmetellä, miksi jotkut laativat / ratkovat helppoja, miksi jotkut laativat / ratkovat keskitasoisia tai vaikeita. Jopa joskus ns. ylivaikeita. Ja miksi suurin osa laatijoista / ratkojista liikkuu mielellään koko skaalalla.

Harva varmaan vetäisee sapuskaa laittaessaan joka päivä reseptin Välimäen Hansin kirjasta. Mutta silloin kun on sopiva aika, se on mitä suurin nautinto. Jonain päivänä yhtä suuri nautinto on kaurapuuro paketin kyljestä otetulla perusohjeella.
12. RA19.3.2009 klo 13:07
Henry: "Kirppuun on tullut mielipiteitä, joissa ylivaikeat tuomitaan, ja tietysti palautteeseen on reagoitu."

Olisi kiinnostavaa tietää, onko tuo tuomitseva palaute tullut ratkojilta, jotka ovat yrittäneet ratkoa, mutta turhautuneet mielestään ylivoimaisen tehtävän kanssa. Vai onko tuo palaute tullut "periaatteessa vastustan" -ratkojilta?

Jos ratkomista yrittäneiltä, niin siihen kannattaakin reagoida. Jos muuten vain vastustavilta, niin ei. - Jatkaakseni edelleen Laurin vertauskuvaa: Jos minä osaan tehdä ja pidän kaurapuurosta (minä pidän! :-) jopa niin, että voisin syödä sitä vaikka joka päivä, olisi hölmöä lähteä kampanjoimaan sen puolesta, ettei kukaan muukaan saisi syödä muuta.

Ristikkopiireissäkin näitä (mielestäni) hölmöjä 'kampanjoita' on ajoittain.
13. Taata19.3.2009 klo 14:51
Onkos täällä keittokoulu menossa? Lähden matkaan antamalla oheisen vinkin kaurapuuron keittämisestä.

Minä keitän kaurapuuroa puurokattilassa, jolloin ei tarvitse pelätä, että puuro palaa pohjaan. Kokki ei koskaan mittaa vesi- ja suolamäärää millään mitalla eikä myöskään hiutale-
määrää vaan kaikki tapahtuu silmämääräisesti.

Jos tulee liikaa vettä, niin kantta pidetään auki ja haihdutetaan liika vesi pois kunnes puuro on sopivaa. Jos taas hiutaleita tulee liikaa, niin lisätään vettä ja sekoitetaan samalla. Jos ei ole huolellinen, niin voi jäädä paakkuja, joista kaikki eivät tykkää.

Jos on vieraita kylässä, niin on huomioitava lisäksi, että kaikki eivät tykkää samanpaksuisesta puurosta, jolloin kannattaa keittää keskipaksua tai kysellä vierailta etukäteen hieman heidän mieltymyksistään, ettei tule sanomista ja jälkipuheita.

Pikakaurahiutaleet ovat nopeita ja helppoja käyttää. Perinteinen kaurapuuro ei tarvitse välttämättä mitään lisukkeita, mutta monet ovat tottuneet pistämään voisilmän sekä juomaan maitoa päälle varsinkin entisinä aikoina, kun ei tiedetty mitään laktoosi-intoleransseista ja itse tanssittiin, kun ei ollut TV:ssä tanssikilpailuja, joita katsoa eikä toisaalta edes TV:täkään, joka tuli vasta niihin aikoihin, kun Kennedy ammuttiin, jos nyt ammuttiinkaan, kun tutkimukset ovat kesken. WTC-torneja ei ollut kuitenkaan muistaakseni vielä rakennettu eikä tuleva presidentti näin ollen ollut vielä varmaankaan ehtinyt alkaa suunnitella niiden tuhoamista.
Taata taata!

Ja nyt sitten vain keittön puolelle kokkaamaan ja syömään, että jaksaa taas ratkoa tai laatia. Kunnon ruokalepoa ei tietenkään kahvi korvaa, mutta näinä hektisinä aikoina ei monikaan malta lepohetkistä nauttia vaan aina painetaan nasta laudassa. Valitettavasti!
14. Taata19.3.2009 klo 15:32
Kerrankin ollaan oikeassa säikeessä näköjään, kun on setsuuri päällä jo heti valmiiksi. Jatkan heti, kun olen toimittanut joukon muita asioita. Minut hälytettiin tälle pistokeikalla kesken työpäivän, kun täältä meinasivat kirjoittajat loppua kesken. Valitettavasti en osaa kirjoittaa niin lyhyesti kuin KP, jota minun pitäisi myös tuurata, kun hänellä on nyt niin runsaasti työtehtäviä, että ei millään ehdi tänne enää mitään kirjoittaa. Mutta kuten sanottua palaan astialle heti, kun taas ehdin.
15. Taata19.3.2009 klo 16:16
Minun täytyy tunnustaa, että ehdin nähdä Henryn antaman salasanan, mutta en kerro sitä kenellekään, vaikka se löytyy niin kovista kuin pehmeistä kansista. Sen sijaan annan tässä nyt esimerkin suorasta vihjeestä, jota ansioitunut pitkänlinjan laatijaveteraani on täällä mainostanut ja josta ns. Akaa-ristikossa saatiin esimerkki. Minä olen opiskellut italiankieltä muuten, että tulkoon sekin tässä mainituksi.
Siis muutakin osaan sanoa kuin si si kyseisellä kielellä.

Kaikkihan tietävät liikennemerkit? Ai ai ai eivätkö kaikki siis tiedäkään? No, kerron kuitenkin tämän italialaisperäisen suoran vihjeen, jonka tässä juuri olen aikeessa sijoittaa ristikkoon. Tämä ei ole muuten SM-ristikko joten voinen kai vapaasti kertoa. Eli minulla on tässä kahdeksankulmainen liikennemerkki ja siinä teksti, mutta mitä siinä oikein lukee?
Monesti olen sutannut tekstin yli, mutta nyt KP:n innostamana päätin olla suttaamatta yli säästäen täten lakkaa, liimaa tai paperia. Sori köpit! Siis nyt tein hullun rohkean päätöksen ja laitan merkin sellaisenaan ilman mitään lisukkeita ristikkoon. Olen tehnyt päätökseni!
Nyt on sitten tuomiovalta ratkojilla aikanaan. En nyt ala jaella näitä italialaisperäisiä vihjeitä solkenaan, kun on vielä juontihommatkin kesken. Joo kahveja keitin valitettavasti!

Aata ei muuten tykkää Markus-sedän puurosta ja siksi joudunkin välillä keittelemään neljän viljan puuroa, joka on jo huomattavasti hankalampaa ja vastannee kovistasoa meidän kokkikoulussa. Mutta palataan tuonnempana kipolle, jos tänne ilmaantuisi vaikka muitakin kirjoittajia, mikä ei nyt tietenkään kovin todennäköistä ole näin juhlapäivänä lippujen hulmutessa saloissa.
16. Taata19.3.2009 klo 16:50
On täällä ollut kalaakin liikenteessä: on norsia, lotaa, amiaa yms. aivan omiksi tarpeiksi. Iniat taitavat olla sitten valaita eli nisäkkäitä. No, ei nämä kaikki nyt taida samassa ristikossa olla paitsi, jos nyt Pihlajamäen Mirjalla sattuisi olemaan teemaristikko kala-alalta. En muuten ymmärrä ollenkaan, että minun yhtä suosikkia oikein sonniköörissä haukutaan täällä. Eivät osaa siten hävetä yhtään. Minä jo alakoulussa rupesin tykkäämään puuvärikynistä. Onneksi MM sanoi niinkuin asiat ovat!

No ei pitänyt minun joka jupakkaan tässä tuuraushommassa sekaantua, mutta kun minulla on vino pino pelikaaneja ja olen niitä pari päivää selaillut ja Mirjan tyyliä tutkinut. Olin ratkonut yhden tehtävän väärin parin kirjaimen osalta ja sain samalla korjatuksi virheen ja nyt sitten entrasin vuosien takaa. Sen verran voin sanoa, että laatijalla joskus menee kirjoitus hieman liian pieneksi ja lakoo kasaan. Että sitä jos petraisi, mutta on voinut jo petratakin, koska nämä lehdet ovat niin vanhoja.

Eilen oli muuten marketin edessä loimulohta paistumassa ja myytävänä, mutta ei illansuussa oikein näyttänyt enää kauppa käyvän. Syö silliä ja juo kuumaa kalavettä päälle!
Noin sanottiin ennen ainakin meidän pihalla ja miksei koulunkin pihalla kun kaiken muistaisi. Tässä valmistui taas ristikko, kun tökkäsin ton sillin tuohon viimeiseksi ei kun kitarisat olin nielaista joten lienee parempi lopettaa ajoissa ja ottaa toinen kuppi kahvia!

Ai ai ai olen liian monisanainen taas. Tuo perussynti on sitten lujassa eikä lähde millään pois näköjään. Ei vaikka kuinka raaputtaisi! Taata taata!
17. Taata19.3.2009 klo 17:37
Täällä alkaa tuossa hallilla pian vissiin joku portimoiden peli haitaten hieman keskittymistä, mutta sain valmiiksi taas yhden kukkokiekuu-ristikon. Miksi kukko kiekuu? Siksikö sika käski? Ei vaan siksi, kun kukko oli pääkuvassa, mutta ei oikeassa alalaidassa kuten Ekillä monesti nykyisin. Siitä ei silloin voi kovin kauheasti lauseita tai sanoja lähteä. Tästähän on ollut muistaakseni KP:llä sanomista? Jonkinlaista kaplakkaa on käyty, mutta niinhän sitä varmaan pitääkin aidossa ristikkokeskustelussa sanaseppojen kanssa käydäkin. Minä kun en ole seppä, niin voin jaaritella yksinkin, kun on tuota uutta aineistoa kertynyt taas varastoon vaikka kuinka paljon. En taida puolikaan edes muistaa.

Siis oli se kauhea tapaus siellä Helsingissäkö lie, kun viisi raavasta urosta kävi neidon kimppuun ja heitti aseman seinään. Naisella sattui olemaan väärän firman paita päällä.
Sekin riittää nykyisin syyksi paitsi potkuihin ko. firmasta, niin myös hakkaamiseen sairaalakuntoon. Oikeastaan kaksi taisi olla pääpukaria ja muut kolme rohkeaa miestä katsoivat tapahtumaa vain sivusta. Liekö kannustivat täten omaa puolta. Seuraavassa pelissä olikin sitten jo järjestysmiesten lisäksi poliisi ja ratsupoliisikin paikalla. Taitavat nyt taas portimot vaihteeksi näyttää hesalaisille närhikset.

Kyllä täällä ratkaistiin pyhänä tuo jääpallon Suomen-mestaruuskin ja HIFK:n kannattajat alkoivat pelin jälkeen kentän ulkopuolella huudella törkeyksiä Aatalle ja minulle. Aata antoi takaisin samalla mitalla poitsuille, mutta ihme ja kumma, kun kukaan ei hyökännyt päälleni, vaikka pitihän minunkin hieman valistaa Tiernakaupungin kävijöitä. Ai, ai, ai!

Otanpa tuosta uuden ristikon ja palaan astialle joskus myöhemmin, kun meno hieman rauhoittuu täällä.
18. RA20.3.2009 klo 11:35
Oliskohan tuommoisen "silmämääräisen huippukokin" hyvä pikkasen tarkistaa koko kokkeutensa olemusta, jos yksinkertainen puuronkeitto menee "silmämäärien" kanssa puljatessa moiseksi vatkaamiseksi? He.
19. Henry20.3.2009 klo 13:59
Luulin lähettäneeni eilen viestin. Siis: sorry ja ok.
20. Taata20.3.2009 klo 20:33
Viesti tuli jo aamuyöllä.
21. Taata20.3.2009 klo 20:55
Kokkauskoulullamme "Tänään kotona, huomenna vieraissa" ei ole joka päivä lähetystä. Tulimme juuri ostamasta kyllä raaka-aineita. Testasimme tässä harjoitustyönä jo lähtiessä risoton laittamista ruskeat silmät sidottuina.

Nyt on niin paljon kaikenlaista kiirettä pitänyt, että valitettavasti tämä pikatuurauskomennuskin on jäänyt pitämättä, mutta niinhän muissakin kouluissa on entiset läksyt useimmiten kun kysyy. Mikä ettei täälläkin sitten, sillä kertaus on opintojen äiti ja ristikot ovat iloinen asia sekä entraus kannattaa aina.

Kaurapuuronlaittoa kannattaa edelleen harjoitella eikä sitä tarvitse suinkaan vatkata. Älä anna RA periksi, sillä harjoitus tekee mestarin. Sama pätee varmaan ristikkojen ratkontaan.
Täällä on nyt taas ruuhkaa. Ai ai ai ja sitä rataa!
22. Henry21.3.2009 klo 02:49
Jos viime yönä lähettämäni viesti tuli perille kuten Taata sanoo, niin miksi se on pitänyt poistaa? En ymmärrä.
23. RA21.3.2009 klo 03:41
Henry, ymmärtääkseni yhtäkään viestiäsi ei ole poistettu "jälkiä jättämättä" = ilman sensuroitu-merkintää.

Aloitusviestisi sensuroitiin (sen SM-ristikkovihje/sanan paljastuksen vuoksi), mutta sekin viestisi löytyy tästä säikeestä vain se ratkaisusana äksättynä.

Kaikki realiteetit puhuvat tämän näkemykseni puolesta. Jos olet kirjoittanut jotain nyt näkyvien lisäksi ja vain Taata on ollut paikalla lukemassa viestisi ennen sen outoa katoamista, niin ehkäpä sinä tai Taata voitte laittaa viestisi uudelleen. Tuskin se jatkuvasti katoaa.
24. Eki21.3.2009 klo 09:27
Terveisiä maailmalta. Langaton yhteyteni katosi parin päivän takkuilun jälkeen ja päätin ottaa pari vapaapäivää näiltä sivuilta. Muu ylläpito on sillä aikaa toiminut oikein ja poistanut SM-paljastuksen. Kuten RA tuossa epäili oikein, sensuroitu-merkintä jää jokaisesta poistosta. Tämä kannattaisi jo uskoa.

Minusta laatijat kilpailivat vaikeudesta kymmenisen vuotta sitten, eivät enää. Huippuvaikeita on tosi harvoin, osa niistä tahattomia. Olen yrittänyt vastustuksesta huolimatta aktiivisesti helpottaa mm. IS-koviksia, etenkin pitkälöintejä, skytismejä ja samperin simpereitä, jotka ovat yleensä kolme palloa tai 3-. Jos ne ovat joskus selkeitä kolmosia, se ei johdu laatijan luonteesta vaan siitä yksinkertaisesta tosiseikasta, että kolmonen on hyvin nopeasti kakkonen, jos ei satsaa vihjeisiin.

Hyvän visaisen tekeminen on taitolaji. En ole vielä saanut muista viestejä kuin Henryn, etteikö SM:n 3. alkuerä olisi onnistunut. Sitä ei vedetty överiksi, kuten totesinkin. Jopa Team Katalin on oppinut sen, että mukavan visaista tulee pingottamatta liikaa.

Viimeisimmän Punaisen Pelikaanin viimeinen aukeama on – kuten laajalti on kerrottu – Antti Viitamäen viime aikojen keskittynein työ. Suomen vaikeimmassa lehdessä voi joskus julkaista niin vaikeankin. Tosin ei siinäkään ole se vaikeus pääasiana, Antin idea oli tehdä niin herkullisia visaisia vihjeitä kuin mahdollista. Palautteen perusteella kyseessä on yksi viime aikojen tapauksista, tietenkin vain niille, jotka sen pystyvät ratkomaan.

Joka haluaa kohtuullista hieman kieli poskessa tehtyä kovista, suosittelen Iltistä tänään. Minulla on harvoin ollut niin hyvä fiilis kuin sitä tehdessä. Toivottavasti se välittyy. Ei tosikoille!
25. Henry21.3.2009 klo 17:06
Kai sitten taata kertoo omiaan. Itse en tarkistanut, tuliko se viesti perille, josta tässä puhutaan.
26. Taata21.3.2009 klo 17:14
Mistä viestistä tässä nyt sitten puhutaan? Minulle tuli viesti Henryltä ja sillä siisti.
27. Ylläpito21.3.2009 klo 19:42
Yrittäkää nyt keskenänne selvittää, kuka lähetti, kuka vastaanotti ja milloin. Ja oliko kyse tärkeästä viestistä?
28. Henry22.3.2009 klo 00:52
En ole lähettänyt Taatalle mitään viestiä? Eikö Erkillä ole nyt tärkeämpiä asioita pohdittavaksi.
29. Ylläpito22.3.2009 klo 01:04
Paljon riittää pohdittavaa ja sulateltavaa myös, kun nettisivut perustaa. Tuossa yllä meni 10 sekuntia viestin kirjoittamiseen eli ei tämä mikään tämän hetken pääpulma ole. Ja mikä tyypillistä, vieläkään ei ole hajua, mistä on kysymys, sen verran epäselvää on kommunikaatio.

Taata: Minulle tuli viesti Henryltä ja sillä siisti.

Henry: En ole lähettänyt Taatalle mitään viestiä?
30. Taata22.3.2009 klo 02:23
Miksi sinulla on kysymysmerkki perässä, jos et kerran ole lähettänyt viestiä? Pitäisiköhän siirtyä kokonaan s-postin käyttöön, mutta minulla on muita kiireitä niin paljon, että en mielellään ala jatkuvaan kirjeenvaihtoon. Bisnes on bisnestä.
31. Välikommentti22.3.2009 klo 02:42
Tätäkin ketjua selailemalla voi huomata Taatalla todella kiirettä pitävän. Keskityhän ihan rauhassa olennaiseen, jos merkinnät valtaavat kalenterisi. Ota aikasi ja soita pianoa vanhainkodin aulassa tai näytä vaikka muuten vain hyvältä Oulun Mantalla, mutta pidä kuitenkin aikavaje ihan vain omana tietonasi kaiken edellä luettelemasi jälkeen. Katu-uskottavuusvaiva on ainainen seuralaisesi.
32. Sir Henry22.3.2009 klo 03:20
Taata kirjoittaa:
"Otanpa tuosta uuden ristikon ja palaan astialle joskus myöhemmin, kun meno hieman rauhoittuu täällä".

Viedään, kuin sairasta paskalle. Montakohan saattajaa Taatalla on vakiona?

Nimimerkkini ei ole vielä ylläpidon listoilla
33. Ylläpito22.3.2009 klo 03:26
Tiedoksi (jos yllättää): Sir Henry ei ole sama kuin Henry.

Täällä kävijät eivät varmaan arvanneet, että tästä tuli juuri sellainen säie, jota he eivät tienneet olla kaipaamatta.
34. Sir Henry22.3.2009 klo 03:30
Ole hyvä Ylläpito. Yritin tiivistää sanomani mahdollisimman lyhyeksi. Näköjään onnistuin, kun automaattivastaaja heti reagoi.
35. Taata22.3.2009 klo 11:11
Aloinkin jo epäillä, että poijat ovat kaapanneet taas Henryn koneen ja lähettelevät sieltä viestejä? Sir Henrylle tiedoksi, että ei ole muita vakiosaattajia kuin Misu välistä, jos ei kaikenkarvaisia perässähiihtäjiä oteta lukuun. Taata taata!

Joo kiirettä kyllä piisaa. On se sitten helppoa pakinoijaa arvostella, kun ei itse saada aikaan kuin muutamia rienaavia lauseita ja nekin täynnä potaskaa ja virheitä.
36. -22.3.2009 klo 11:58
Taata on kiireinen mies. Taata on Suomen kysytyin ristikontekijä. Taatalla on kiire. Taata ei ehdi näitä säikeitä seuraamaan. Taata ei voi vastata. Taatalla on kiire.
37. -22.3.2009 klo 12:07
Henry on kiireinen mies. Henry on Suomen kysytyin ristikontekijä. Henryllä on kiire. Henry ei ehdi tarkistamaan, lähettikö viestin minkä kirjoitti. Henry moittii, miksi kukaan ei älyä kysyä häneltä asioita. Henry ei viitsi vastata, kun joku ei puhuu täysin eri asiasta. Henryllä on kiire.
38. Taata22.3.2009 klo 12:47
Sain juuri viestin erään ystäväni kuolemasta ja voi olla, että en tänään kovin paljon täällä vastaile viesteihin olivat ne lähetetyt sitten missä tarkoituksessa hyvänsä.

Muistakaa yksinäisiä, sairaita ja vanhuksia niin kotona kuin eri hoitolaitoksissa kukin voimiensa ja kykyjensä mukaan.

Ristikkojen tulisi olla iloinen asia eikä rasite kenellekään!
39. -22.3.2009 klo 13:04
Taatalla on aina kiire. Surun keskellä on muutama minuutti aikaa käydä ilmoittamassa ettei ole aikaa.
40. Henry22.3.2009 klo 18:05
Pitääkö vielä toistaa, että en ole lähettänyt Taatalle mitään viestiä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *