KESKUSTELUT > RISTIKOT > IISAKKI 3/2009

4678. IISAKKI 3/2009

Lauri Kultti17.3.2009 klo 16:49
Maaliskuun Iisakissa Simbergin Kuukauden visainen (s. 22) oli tosiaan visainen. Luovuttaminen oli monasti lähellä, mutta valtavan rutistamisen jälkeen se taitaa nyt olla kasassa. Epäilyksen siemenen herättää ylin vaakasana oikeassa yläkulmassa. Vihjeen kuvasta tulisi luontevasti mieleen sana, jonka loppuosan kirjaimet eivät kuitenkaan käy risteäviin sanoihin. Luontevasti mieleen tulevasta sanasta minun pitikin vaihtaa kolme viimeistä kirjainta, jotta lopullinen vastaussana sopisi risteäviin sanoihin. Mutta saatu vastaussana ei mielestäni oikein käy yhteen vihjeen kuvan kanssa. Onko kellään vastaavaa kokemusta tästä ristikosta? Vai olenko taas kerran hiukan pihalla?
2. ihme kumma17.3.2009 klo 16:55
siinä ei laatija kohdannut ratkojaa?
3. -17.3.2009 klo 17:24
Laatijavirtuoosi ehtikin jo kommentoimaan. Tuo riittänee Laurin kysymykseen.
4. Jaska17.3.2009 klo 17:43
LK, samaa mieltä, että tämä alfis on pahis. Pahempiakin kohtia siinä oli kuin se sinua askarruttanut epäsuora, mutta looginen vihje. Kovisten kanssa "ulkoilmahommiin" harhautuminen lienee tuttua useimmille ratkojille, minulle ainakin!
5. Lauri Kultti17.3.2009 klo 18:41
Nytpä sen vihdoin oivalsin! Tuonkaltaisessa vihjeessä taitaa usein olla lainausmerkit helpottamassa. Tänne kyllä kannattaa purkaa mieltään, sillä usein tuntuu, että pelkkä ongelmansa kirjoittaminen saa pääkopassa jotain aikaan. Olin katselemassa elokuvaa ja ratkomassa ihan muita ristikoita, kun kaipaamani yhteys yllättäen välähti. Hauskaa, että pääsin pois "ihan pihalta"; siellä on märkää ja alkaa pimetä. :)
6. -17.3.2009 klo 18:47
siinä laatija sitten sittenkin kohtasi ratkojan?
7. Eki17.3.2009 klo 18:56
Siinä ihme ja kumma eli mielipideautomaatti kp tölväisi Erjan päätoimittamaa Iisakkia. Koska Erjalla löytyisi aikaa puuttua tämän mielipideautomaatin (=kovisten vihaajan) kirjalliseen toimintaan.
8. -17.3.2009 klo 19:16
No no Eki, tontsat, miimulit ja taatelit olivat yksimielisesti kannattamassa kp:n asiantuntemuksen palauttamista palstalle. kp kiittää näköjään fanejaan luottamuksesta ja kannatuksesta aina niin hyväntahtoisena ja aina asian yhtimessä.
9. Eki17.3.2009 klo 19:28
"Sonja" kai se pääkannattaja oli. Jaa joo, mainittiin hänetkin jo tuossa.

Mutta eipä tuo haittaa. Konsertti odottaa Omnisportilla.
10. kp17.3.2009 klo 20:24
Siinä ihme ja kumma eli mielipideautomaatti kp tölväisi Erjan päätoimittamaa Iisakkia. ei sinne päinkään.
11. kp17.3.2009 klo 20:26
dear eki etkö osaa lukea sumenkieltä :)
12. -17.3.2009 klo 20:32
kp, saattaisi auttaa jos muutamalla selvällä lauseella kerrot, mitä tarkoitit "siinä ei laatija kohdannut ratkojaa?" -lauseellasi. Sehän oli kommenttisi Kultin Laurin aloitusviestiin ja Laurin kysymykseen muille ratkojille.

Saattaisi auttaa yleensäkin, että muutamalla selvällä lauseella kertoisit aina, mitä tarkoitat.Nuo muutaman sanan aiaittelut ja voivoivoittelut ovat yhtä tyhjän kanssa.
13. kp17.3.2009 klo 20:35
Siinä ihme ja kumma eli mielipideautomaatti kp tölväisi Erjan päätoimittamaa Iisakkia. Koska Erjalla löytyisi aikaa puuttua tämän mielipideautomaatin (=kovisten vihaajan) kirjalliseen toimintaan.

kanna Eki toisten haukkumiset kun vihaat kirjoittajia noin. Menen kyllä pois ihan itse.
14. Seppo17.3.2009 klo 21:05
Toivottavasti tuo "mielipideautomaatin" viimeinen lause olisi totta, siis todellakin viimeinen...
15. Henry18.3.2009 klo 01:47
Iisakin Ristikot on pitkän linjan laatulehti. Tätä ei pidä kenenkään kiistää. 90-luvun alussa päätoimittaja Erja kertoi, että se on kolmiokirjan lehdistä vähiten myyvä, mikä oli minulle suuri yllätys. Sen jälkeen kilpailu vaikeitten saralla on huomattavasti lisääntynyt: Kirppu ja Pelikaaneista paksu ja punainen. Mikähän mahtaa olla vaikean Iisakin myynti nykyisin.
Kun Rautakirja nyt kovalla kädellä uusii myyntipalkkiohinnoitteluaan, onkohan myös Iisakin Ristikot vaaravyöhykkeessä.
16. Matami18.3.2009 klo 22:13
Onko Iisakki 3/09 Alfin 12-13 tuottanut kenellekään vaikeuksia. Itse takkuilen tässä erään KAPEAN KAPPALE-vihjeen kanssa jossa toinen kirjain piilossa..... Kun mikään aapinen ei tunnista sellaista sanaa joka siihen olisi tulossa...
17. Lauri Kultti19.3.2009 klo 07:12
Matami: en minäkään sitä mistään kirjoista löytänyt. Kokeilin tietysti eri piilokirjaimilla ja parhaan kuuloisen laitoin googleen sanan 'kapea' kanssa, niin jo alkoi löytyä.
18. Matami19.3.2009 klo 07:56
Kiitos Lauri Kultti! Kiva kun saa tukea, jatkanpa sitten tästä.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *