KESKUSTELUT > RISTIKOT > OLISIN NEUVOSTA KIITOLLINEN

467. Olisin neuvosta kiitollinen

Jouni7.11.2003 klo 22:49
Käytän viestinnässäni Outlook Express-ohjelmaa. Koneellani on kuitenkin myös Microsoft Outlook. Kun sattumalta kävin jälkimmäisessä, huomasin kauhukseni, että siellä oli paljon perille menemättömiä lähettämiäni viestejä, mm. Sanasepon tilaus ja Ekille lähettämäni korskea vaatimus palkinnosta, jonka katsoin ansainneeni kun löysin virheen yhdestä nettiristikosta.
Kaikki nämä viestit olivat sellaisia, jotka olen lähettänyt joltain sivustolta suoraan, siis vastaanottajan määrittelemällä ohjelmistolla, joka on ollut Microsoft Outlook.

Tämä ohjelmisto ei minulla pelaa. Virheilmoitus on:
550 not local host xxxxxxxx,xxx, not a gateway.

Aika kova vaatimus, että joku voisi neuvoa, mutta yrittänyttähän ei laiteta...
2. Kravattimies8.11.2003 klo 09:26
Jouni, onkohan tässä käynyt niin, että kirjoitettuasi viestisi luulit niiden lähteneen etkä erikseen niitä lähettänyt, minkä takia ne ovat yhä outboxissa?

Toivottavasti joku selvittää asian. Kysellään siihen asti :)
3. Jani Enilä8.11.2003 klo 13:23
Näin atk-operaattorina luulisin asiasta jotain tietäväni.

Tarkista Outlookin Työkalut-valikko :
tilit -> valitse sähköpostitilisi -> ominaisuudet -> palvelimet.

Onko kohdassa palvelin tarvitsee tunnistusta (tai mikä se nyt suomeksi onkaan. Englanniksi: My server requires authentication) ruksia ?

Jos ei, niin pistä siihen "täppä", hyväksy muutokset ja kokeile sitten lähettää viestit uudelleen.
4. Jouni9.11.2003 klo 11:23
Kiitos vaan, Jani! Nyt näyttää toimivan.

Käskypolku oli kyllä aikalailla erilainen kuin yllä kuvasit. Löysin kuitenkin tuon tunnistus-kohdan ja täppä siihen teki ihmeen.
5. Jani Enilä9.11.2003 klo 12:26
Kiva että alkoi pelittää.

Otin nuo polut englanninkielisestä Outlook Expressistä.
Ilmeisesti valikot ovat sitten erilaiset itse Outlookissa.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *