KESKUSTELUT > RISTIKOT > KUMMAT SANAT RISTIKOSSA

4601. KUMMAT SANAT RISTIKOSSA

YKSINKERTAINEN RATKOJA14.2.2009 klo 08:25
Aamulehden 7.2.2009 ristikossa oli muutama sana jota "YKSINKERTAINEN RATKOJA" ei ymmärrä,
eli "Tulla Kunnaksi" tuli "ULOS", "Kääntyä tieltä" tulle "AKKA",
sekä "Kerran kuussa" tulee "NEIL".
Valistakaa mua ne jotka tietävät, että mistä nuo tulee?
2. Jukkis14.2.2009 klo 09:06
Tulla -> TU:lla -> TU+ULOS = TUULOS.
Neil Armstrong kävi kerran Kuussa.
3. PP14.2.2009 klo 09:21
Tulla kunnaksi: Kun ulos-sanaan lisätään tu, saadaan kunta, Tu+ulos. Aika yleinen tapa vihjata. Tulee mieleeni taannoinen vihje 'sulla Hesassa', johon vastaukseksi tuli hiet, Hiet+su.

Akka-juttuun en keksi muuta selitystä näkemättä kuin että vihje kuuluukin 'kääntyy tieltä', jolloin se viittaisi sanontaan: akka tieltä kääntyköön.

Ja kukas se kävikään kuussa käveleskentelemässä, Neil Armstrong.

Täältä voit aina kysyä, jos et jotain kommervenkkiä ymmärrä, aina joku yrittää selittää parhaan taitonsa mukaan.
4. iso S14.2.2009 klo 18:00
...kuitenkin muistaen sen että täällä on yleisperiaate olla paljastamatta ratkaisusanoja sellaisista ristikoista joiden palautusaika ei ole päättynyt. Sen jälkeen voidaan pelata avoimin kortein.

7.2. kuulostaa kovin tuoreelta. Toisaalta sanomalehdissä saattaa olla melko lyhytkin palautusaika. En tiedä miten on Aamulehden tapauksessa.
5. Eki14.2.2009 klo 18:03
Aamulehdessä oli jo 7.2. ratkaisu tänään.
6. iso S14.2.2009 klo 18:18
Sittenhän kaikki meni paremmin kuin hyvin ja kommenttini kelpaa joko yleiseksi muistutukseksi tai urheiluharjoitteeksi (=ylihypättäväksi).
7. Näsällä on asiaa14.2.2009 klo 21:25
Perkuleen iso S. On sun maailmassa paljon tärkeitä asioita. Tamperelaista rupeet opettaan. Ei muka saa kysyä, kun joku etelähämäläinen Nurmijärveltä sanelee sääntöjä. Voi pirkule, kun ottaa päähän.
8. )14.2.2009 klo 21:38
Ks muut aiheet säie 4457 Ahistaa
9. iso S15.2.2009 klo 21:48
Siellä säikeessä 4457 Eki arvioi että ketjuilu on hyvää terapiaa. Lieneekö keljuilukin, vaikka sen tuoma lohtu ei aina jakaudu yhtä tasapuolisesti antavaan ja ottavaan päähän. Joskus ottaa antavaankin päähän.

Maailmassa on monta turhaa asiaa ja tuollaisiin päästöihin vastaaminen on yksi niistä turhimmista, mutta aina ei malta mieltään. Selkeät väärät tiedot kuitenkin oikaisen, ihan muille tiedoksi.

En sanele sääntöjä. Kerroin vain mikä on täällä periaatteena ja muiden kuin minun periaatteeksi asettamana, koska kaikki tamperelaisetkaan eivät ole siitä tietoisia ja siksi tahtomattaan saattavat aiheuttaa pahennusta. Tuota periaatetta kyllä kannatan mutta se on eri juttu.

En ole etelähämäläinen vaikka Nurmijärvellä nykyään asunkin. Ei kai Näsäkään muutu sammakoksi jos joutuu veteen? Tampereella olen aiemmin asunut puolet siitä ajasta minkä nyt Nurmijärvellä, joten sen verran on rotvallin reuna käynyt tutuksi että uskallan vähän toista suupieltään siihen suuntaan raottaa.

Siellä täällä asuttuani en ole juuri mistään kotoisin (tämänhän Näsäkin myöntänee), mutta jos suomalaisuutta tarkemmin pitää identiteettiä määritellä niin mie oon Karjalan poikii eikä suvussa ole hämäläisyydestä häivääkään. Ei sillä että minulla olisi mitään hämäläisiä vastaan, kunhan eivät ole Näsä-viisaita.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *