KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > HAUSKOJA MOKIA

4481. Hauskoja mokia

Kravattimies22.12.2008 klo 23:08
Radion naiskuuluttaja sanoi laulun nimen

"Nousevan talon aurinko"

ja sitten heti korjasi sen. Tapahtui äsken ennen uutisia.

Nyt puhuu mies, joten se sattui viimeisellä puheenvuorolla.
2. Eki22.12.2008 klo 23:53
Muistaakseni Tutteli Mensola juonsi jotain ohjelmaa, jossa hänen sanojensa mukaan "laulaa Mauno Koivisto". Hän tajusi sanoneensa Kuusiston sijaan istuvan presidentin sukunimen ja niinpä hän puhkesi hieman tukalanoloiseen nauruun.
3. RA23.12.2008 klo 00:01
Niin... ja Tuttelin sukunimi on/oli Mensonen.
4. turutar23.12.2008 klo 00:01
Helpostihan sitä erehtyy nimissä. Mensonenkin muuttuu Mensolaksi.
5. Eki23.12.2008 klo 00:03
Sillä erotuksella, että tuossa minun virheessäni ei ollut mitään hauskaa.
6. Hakro23.12.2008 klo 01:57
Hauskoja tilanteita tulee myös nimien vaihtuessa. Varsinkin oman nimen vaihtuessa.

Kauan sitten kun olin juuri avioitunut silloisen yya-kumppanini kanssa, hänen työpaikallaan puhelin soi ja assistentti, tämäkin vasta samasta syystä nimensä vaihtanut, vastasi puhelimeen;

"Virtasen... eikäkun Lahtisen... puhelimessa Kuusinen... eikäkun Koivunen!"

Soittaja oli pitkään hiljaa ennen kuin kysyi: "Siis kuka siellä on?"
7. matts23.12.2008 klo 09:08
Noita P. Tapolan ampumahiihtoselostuksen mokia ei edes pysty luettelemaan, jos ei ole ottanut lähetystä talteen ja pura niitä sieltä yksitellen (Ikola ei ilmeisesti halua koko ajan olla korjaamassa).
Ai niin väärä säie - eihän ne mitään Hauskoja Mokia ole!
8. iso S27.5.2010 klo 19:53
"Liptonin kielikoulusta", osa blackcurrant tea.

Englanniksi: blackcurrant flavoured black tea.
Ruotsiksi: aromatiserat svart te med jordgubbssmak
Suomeksi: maustettu musta tee.

Tuote maistuu kaikilla kielillä, joskin erilaiselta...
9. Juhani Heino27.5.2010 klo 19:58
Jospa suomentaja on miettinyt:
Englanniksi mustaherukka, ruotsiksi mansikka - entten tentten tee lika mentten...
ja p**kat, laitetaan pelkkä tee.
10. Olavi Kivalo28.5.2010 klo 09:41
Näinä ankeina aikoina suomalaisten metsäyhtiöiden vuosikertomuksista löytyy hauskojakin mokia. Niiden synty on väkisin väännetyssä optimismissa.

Stora-Enson raportissa yhtiötä verrataan juoksevaan norsuun. Mitäs hauskaa siinä on? No se, että kun norsu juoksee, sen etujalat tekevät juoksuliikettä, mutta takajalat kävelevät.

(Lainatakseni Kettusen Jyrkin sarkasmia) Kun yhtiö on riittävän suuri, kuvitellaan, että riittää, kun se vain näyttää juoksevan.
11. la28.5.2010 klo 13:54
Eräs esimieheni piti läksiäisissään Kaupungintalolla (oli ollut suht. korkealla kaupungin virkahierarkiassa) kiitospuhetta ja kiitti erityisesti henkilöstöä. Ennen kaikkea meidän hyvää yhteistyötä. Yhdessä kohtaa kiitoksia hän lipsautti: "Näinhän se on, mitä useampi kokki, sitä useampi soppa."
12. PP28.5.2010 klo 21:22
50-luvulla kuolleen enoni siunauksen toimitti seurakuntamme vastanimitetty kappalainen. Hän aloitti puheensa jotensakin näin: Tämä on ilon päivä teille kaikille, varsinkin rakkaan Reinomme lapsille. Heti perään hän nolona korjasi ilon suruksi, mutta... Eno oli piintynyt vanhapoika ja tuolloin ei lapsista tiedetty mitään. Jälkeenpäin kyllä ilmaantui sukulaisten yllätykseksi lehtolapsi, jonka enoni oli tunnustanut omakseen.

Vähän myöhemmin ko. kirkonmies opetti minulle yhteiskoulussa uskontoa ja sielutiedettä. Olin hänen mielestään paha oppilas, kun kuulema aina virnuilin hänelle tunneilla. Siksi jouduin usein jälki-istuntoon ainoana tyttönä monen pojan joukossa. Sellaisestahan minä tietysti tykkäsin. Kun en siitäkään toennut, opettaja tuli kotiini rollimaan. Tomera ja sanavalmis äitini sanoi papille, ettet sinäkään aivan synnitön ole viitaten enoni hautajaisiin eikä ole mikään ihme, että tyttökin sinulle virnuilee. Jostain syystä seuraavassa todistuksessa sain kahta numeroa suuremmat arvosanat molemmista aineista.
13. Arska28.5.2010 klo 21:33
"Erääseen lahtelaiseen panimoon" oli tullut 50 luvulla saksalainen panimomestari. Firman pikkujouluissa hän piti puheen - jonka oli joku suomalainen kirjoittanut hänelle - Suomen kieli kun ei oikein taipunut. Puheen eräs osa kuului: "Meidan pitä olla tyytyväinen kun meilla on runsas jouluruoka tarjolla silla suomessa on suuri joukko perseitä jotka kärsivät suoranaista puutetta..."
14. Matti30.5.2010 klo 18:45
Seurakunnan pappi sai kutsun pitää Jumalanpalvelus vankilan kappelissa. Nuori pappi oli vähän hermostunut, mutta aloitti kuitenkin: Olen iloinen nähdedssäni, että teitä on täällä niin monta. Sitten hän huomasi monimielisen lauseensa ja yritti paikata: Erityisen iloinen olen siitä, että joukossanne on niin paljon nuoria.
15. Hakro19.6.2010 klo 17:43
Satuin pari tuntia sitten kuulemaan Puheradiosta pätkän ohjelmaa, joka käsitteli mm. geenitutkimusta ja hedelmällisyyttä. Siinä todettiin jotensakin näin:

"Jos geeniperustaiseen lapsettomuuteen käytetään hedelmällisyyshoitoa, lapsettomuus saattaa periytyä seuraavaankin sukupolveen."

Ajatelkaapa: perinnöllistä lapsettomuutta!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *