KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-PLUSKOVIS 20.12.

4474. IS-pluskovis 20.12.

Jaska20.12.2008 klo 16:54
Vain parin minuutin silmäilyn jälkeen jo yksi melko todennäköinen ratkaisusanaehdokas! Ei kai vaan ole liiankin hyvä lämmin hellä = pehmeä joulukovis?

Älkää peljästykö. Yritin vain olla vitsikäs. Oikeasti pahalta näyttää. Paitsi hyvältä se, että nyt on sekä koko ristikolla että ruuduilla just passeli koko.
2. Lauri Kultti20.12.2008 klo 18:48
Keskipäivän aikaan kerkesin vähän silmäillä ja ajattelin, että tämän kanssa tulee vielä ongelmia. Puolisen tuntia sitten oli vähän aikaa lepäillä (joulusiivouksesta) ja keksinkin seitsemän sanaa yhteen nurkkaan. Eli nyt tuntuu, että ehkäpä Simbergistä saa sittenkin selvän!!
3. kp20.12.2008 klo 18:58
ristikko on ajanvietettä ja ajanviete ei vaikeaa... ai niin unohdin jokin kovis on.
4. RA20.12.2008 klo 19:40
Hyvin tiivistetty, kp! Ihan himonahan näiden kovisten kimppuun käydään. Ei tarvitse itseään pakottaa. Joskus päinvastoin hillittävä.
5. Eki20.12.2008 klo 19:50
Ja sydämestä on Alf tämänkin puristanut teille himokkaille, vaivoja säästämättä, laadusta tinkimättä, kuten tekee pahoja joskus Iisakin visaisiin, siis sinne Ouluun.
6. PP20.12.2008 klo 23:37
Vasen alanurkka tuotti kyllä päänvaivaa, kun itsestäänselvä levyjuttu, jonka keksin jo päivällä, pääsi unohtumaan. Mutta selvittiin kunniakkaaseen loppuun. Huh huh, en muuta sano!
TOTEUTTAA TAIVE, never heard. Hyvän oli Simberg saanut aikaan. Hyvää Joulua hänelle!!
7. Jaska20.12.2008 klo 23:48
Luulen, että tämä alfis on tarkoitettu vuoden vaikeimmaksi ristikoksi, vaikka titteliä ei ole vuosiin rohjettu käyttää. Sellainen se olisi ollutkin kenties täälläkin, ellemme muutaman tunnin epätoivoisen ähellyksen jälkeen olisi turvautuneet yhteistyöhön. Näin ristikko ratkesi yhdessä istunnossa toisin kuin pari vuoden aiempaa pahista.

PP:lle joutuu antamaan kunnian sen viimeisen ratkaisevan "selvän" sanan rehabilitoinnista vasemmassa alakulmassa. Hänellä oli näet ollut se jo alkuvaiheissa, mutta oli jostain syystä pyyhkinyt sen pois. Ensimmäinen oivallus on ainakin minulla useimmiten osoittautunut oikeaksi, mutta kun se nyt ei vaan suvainnut tulla saaduksi! Taitaa muuten olla useimmille muille ristikon helpoin nurkkaus?

Mahtava täyskymppikovis, jolla Simberg nousee taistelemaan ainakin mitaleista, ellei peräti kirkkaimmasta vuoden kirisuoralla.
8. Lauri Kultti21.12.2008 klo 08:20
PP, Jaska:

Ei ole ainakaan täällä vasen alanurkka se helpoin. Koko vasen laita oli minulle ristikon hankalin osa ja se alanurkka on vieläkin. "Itsestäänselvää" levyjuttuakin lienen jo hahmotellut, mutta ei ole nurkka auennut kuitenkaan. Ehkäpä minun itsestäänselvä ei olekaan se oikea!

Vasemman laidan yläosa alkoi ratketa, kun keksin VATSAN VÄÄNTÖJÄ, joka oli mielestäni aivan loistava.

TOTEUTTAA TAIVE piti tosiaan tarkistaa lähteistä.

Mainio ristikko. Paitsi jos tuo vasen alanurkka ei tänään ratkea, katkeroidun ja syytän ristikkoa!! :)
9. RA21.12.2008 klo 12:34
No niin. Kävin äsken Alfin kimppuun. Kokemus on toistaiseksi yhtenevä edelle kirjoittaneiden kanssa... siis että hyvä on!

Tusina sanoja kasassa. Kaikki eri puolilla ristikkoa. Vain muutama keskenään ristissä. Jee jee!
10. Lauri Kultti21.12.2008 klo 14:14
Mielenrauha saavutettu!!! Se "itsestäänselvä" levyjuttu oli loppujen lopuksi itsestäänselvä, mutta ei se itsestäänselvä, mitä siihen pitkään yritin tunkea. (Filosofian opinnoissa kovasti painotettiin itsestäänselvyyksien kykyä johtaa harhaan. Näin nekin opit osoittautuvat ihan "käytännön" elämässä päteviksi!!)

Alf, ristikkosi oli siis minunkin asteikollani aivan mainio (, koska sain sen täyteen säällisessä ajassa :) )
11. Jussi22.12.2008 klo 13:54
Oikea alakulma kanittaa vielä eikä niiden viivojen sielunelämä ole auennut. Joululahjaksi pientä vinkkiä?
12. Jaska22.12.2008 klo 20:15
Riittäisikö Jussille joululahjaksi tieto, että ne "sielukkaat" ovat yhdysviivoja. Päättele itse, tarkoittavatko ne yhdyssanan alku- vai loppuosaa!
13. TAM22.12.2008 klo 21:33
Miten te noin äkkiä saatte näitä täyteen. Mulla on nyt kaikki kirjaimet, mutta vasen yläkulma on vielä ihan tyhjä. Vatsan vääntöihinkin on vasta 5 viimestä kirjainta.
14. TAM22.12.2008 klo 21:53
Nyt sain sen kulman. muuten olis täysi, paitsi toi toteuttaa taive täytyy jostain kaivaa.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *