4401. HT 7

HT25.11.2008 klo 09:35
-http://tinyurl.com/5cyftt

pakattuna:

-http://tinyurl.com/57d9pw
2. Aksu25.11.2008 klo 09:56
HT,
just ehdin ajatella, että minähän päivänä tulee siun seuraava ristikko! Kiitoksia! Ratkominen pitää tosin siirtää vähän tuonnemmaksi.
3. PP25.11.2008 klo 10:18
Kiitos taas HT! Ei tullut ulos tulostimesta, jotakin klikkasi, olisi pitänyt muuttaa yhteyksiä, ei antanut edes esikatsella. Mutta ei se tahtia haitannut. Meni taas samaa rataa kuin ennenkin eli puolipäissään. Katsoin vihjeet kuvaruudulta 200 %:na ja sanat laitoin paperille.

Hyvältä maistui. Pörssiyhtiötä ensin mietin, näytti vähän oudolta :-). Meikäläisiä oli kokonaista yksi ja heikäläisiä vaikka kuinka paljon. Mukava aamupala hampilääkäriä odotellessa.
4. Juho25.11.2008 klo 10:22
Opettelin sitten tulostamaan tuon pakatun version ja parin ristikko(sivu)persoonan
ohella ratkaisin saman tien. Tähän ei tällä kokemuksella kuukkeliakaan tarvinnut
kuunnella. Thanks.
5. Aksu25.11.2008 klo 10:26
Tämä oli tosiaan mukava ristikko, kun täyttyi ihan omasta päästä.
Tulostaa ja täyttäähän se piti heti! Kiitoksia, HT!
6. Maikki25.11.2008 klo 12:10
Kiitos taas HT! Todella mukava juttu, ei tarvinnut tarkistaa yhtään sanaa mistään, näin 'päissään ratkaistava'!
7. jonkka25.11.2008 klo 12:17
Kiitos HT, Malttamattomana odotin jo eilen.
Minäkin omasta päästäni.
8. Matahari25.11.2008 klo 12:43
Kiitos HT,
Jaksat aina keksiä jonkin nimimerkkisovelluksen.
Olet selvästi hemmotellut meidät - minäkin kävin illalla monta kertaa katsomassa.
Omaa päätä oli käytettävä, kun muita ei ollut tarjolla.
9. Potter25.11.2008 klo 12:46
Kiitos taas ristikosta !
Tuollaista säätähän tässä odotellaankin.
10. Hemuli25.11.2008 klo 12:57
Kiitokset, minä puolestani korvalääkäriltä tulossa - ja iloinen yllätys odotti.
Olet sinä viitseliäs.
11. marjuko25.11.2008 klo 17:33
Selkeät kuvat ja sanat, ihanneristikko työstää. Kaunis, sekin vielä. Eilen muistin jo odottaa. Siis kiitos.
12. putko25.11.2008 klo 18:40
Kiitos. Tällä kertaa ei ainkaan minulle liian vaikea. Läpi alle 10 minsan
13. pelaaja25.11.2008 klo 18:44
Kiitosta vaan HT:lle.
Uskokoon ken uskaltaa mutta kun mulla on taas yhden kirjaimen vaje ! Siis ylhäällä pedon ja astian välissä oleva kuva: en pääse oikein käsitykseen, joten piilokirjain hukassa.
14. Aksu25.11.2008 klo 18:54
pelaaja,
eikö edes kuvan suurentaminen auttanut?
15. marjuko25.11.2008 klo 18:55
pelaaja,
vinkki sallittaneen? Minä näen siinä puutavaran liitoskohtia.
16. pelaaja25.11.2008 klo 19:10
Aksu, ei auttanut, kun en tunnistanut asiaa.
marjuko, sallin. Tuon vihjeen perusteella löysin Nykäsestä
(minä, jonka isä oli puuseppä..). Kiitos. Enkä ollut sitä ennen hakenut joka ainoalla mahdollisella kirjaimella. Saanen laittaa tämän suorituspaineen piikkiin:
kun HT sanoi tässä taannoin jotain sen suuntaista, että viihtyy yhdessä asiassa vain hetken aikaa niin minullekin tuli kiire. Toivottavasti ymmärsin väärin.
17. 025.11.2008 klo 22:20
Kiitos todella paljon.
18. Matti25.11.2008 klo 22:44
HT:lle tas kiitos! Opin uuden sanan. Ei liene vaikea arvata minkä. Eri kuin pelaajalla.
19. Owlie25.11.2008 klo 22:52
pelaaja, älä sure. Sama jäi minullekin viimeiseksi. Minun isoisäni oli huonekalupuuseppä, kuoli jo 30 vuotta ennen syntymääni.

HT, kiitos että jaksat meitä viihdyttää ja valitsisit nimimerkeistä kauneimman. Puolipäisenäkin ratkaisin kuitenkin suht sutjakkaasti.
20. otv-a25.11.2008 klo 23:19
kivat vihjeet, kuten ala ja kaksi asemoa. kiitos taas.
21. TJV25.11.2008 klo 23:29
HT, kiitos ruhtinaallisesta nautinnosta.
22. Hemuli25.11.2008 klo 23:32
Lechuga,
mikä on toisen puolen päästäsi vienyt? Pitääkö äitis huolestua?

Luin muuten huterasti viestisi: isäni oli huonekalupuuseppä, kuoli jo 30 vuotta ennen syntymääni. Silloin sentään havahduin, puolipäisenäkin.

Minun isäni oli venepuuseppä, myöhemmin sairastaessaan teki huonekalujakin.
23. HT25.11.2008 klo 23:44
Matti: arvelen, että tarkoitat alinta sanaa.

Ylläpito: näkyy ketju luiskahtaneen väärään karsinaan.
24. [Owlie]26.11.2008 klo 00:11
[Emulita,

[E2:ks, tarkistin lechugan. Tarkoittaa myös 1000 pesetan seteliä. Halvalla menee, noin 6 nykyefroo, jos muistan oikein. No eivätpä ole käytössä, joten sikäli sopivan antiikkinen. Ota tai jätä!

Tokaks, me ollaan varmasti "sukulaisia". Yhen lapasenlapaseni vakiavo on kans venepuuseppä. Hieno ammatti.

Vikaks, otan ekaks neuvoantavan takalimukan (laatija-sisäpiirineuvoksemme kehittämä termi) ...

... juu järkikultapuolikas jäi jalkoihin Itiksen ostoshelvettiin ja sit viel, eiks nyt oo täysikuu. ]
25. TJV26.11.2008 klo 00:16
Voi olla.
26. Matti26.11.2008 klo 00:36
HT, ei ollut alin vaaka vaan lähes ylin pysty. En harrasta purjehdusta. Luulin, että sana tarkoittaa mustikkaa, joka on jäänyt kengän alle.
27. PP26.11.2008 klo 07:02
Matti: Minulle se sana oli ihan uusi tuossa merkityksessä (= purjerengas). Olen oppinut sanan hakaseen kuuluvana lenkkiosana, siis sinä, mihin koukku pannaan, ns. alapuoli. Kuva on tuttu ristikkovihje (vähän tämän näköinen Ω). Mutta myös paikkana sen olen kuullut.   

Läntinen xxxxx eli Läätsi, on entinen kuolansuomalainen kalastajakylä ja nykyinen Venäjän pohjoisen laivaston sukellusvenetukikohta. Läntiselle xxxxxjoen suulle syntynyt Läätsin kylä sijaitsi xxxxxlahden pohjukassa. Paikkaan liittyy myös II maailmansodanaikainen saksalaisten operaatio Platinakettu, joka taas oli osa Barbarossa-operaatiota. Siinä Saksan Norjassa olevan vuoristoarmeijan piti suojata Petsamon nikkeliaarteita. - Jotakin tuollaista luin netistä.
28. HT26.11.2008 klo 08:36
Minulle taas on uusi tuo merkitys hakasen lenkkiosa, alapuoli, jolle löytyy sellaisia "virallisia" nimityksiä kuin lehtiäinen, lehtinen ja silmus.

Ristikon sana ilmoitetaan tulevaksi ruotsin kielestä ja lähtökohdaksi oletetaan latinan licium, 'lanka'.
29. PP26.11.2008 klo 11:37
HT: Tämähän on mielenkiintoista. Tuli pieneen mieleeni, että olikohan 'meijjän kieli' = meidän perheemme kieli (sekoitus hämäläistä, pohjalaista ja ruotsalaista ja sukutarinoiden mukaan unkarilaistakin verta). Käyttivätkö muut ko. sanaa, siitä minulla ei ole harmaata haisuakaan.

Olen todellakin AINA luullut, että ristikoiden xxxxx on se, minkä olin lapsuudesta asti tuntenut. Kyllä tiedän myös lehtiäisen ja silmuksen, mutta en ole ikinä niitä käyttänyt. Sinä varmaan tarkistit Nykäsestä. Minun Nykäseni on tällä hetkellä liian kaukana, liian korkealla ja sitäpaitsi liian painava. On taas vaihteeksi sellainen päivä.
30. RA26.11.2008 klo 19:59
Narisisin (taas) vihjeiden sijoittelusta. Vasemmassa laidassa on kolme vihjettä, joista en ainaskaan minä hahmottanut, että mistä ja minne tulee mikäkin ratkaisusana.

Tästä on ollut joskus puhetta tuolla IS Kovis -puolella ja laatijat ja piirtäjät ovat vakuuttaneet, ettei "kuulu tapoihin" tahallaan sijoittaa vihjeitä niin, että ratkojalle jää epäselväksi ratkaisusanan paikka. Minustakin tämmöinen olis "väärää" vaikeuttamista.
31. HT26.11.2008 klo 21:01
PP:

Outoa, että peräti kolme epäselvyyttä.

TIUKEMMASSA NYKYÄÄN, 1899-1902, mieshahmo ja KÄHÄRI ovat kaikki täsmälleen sen vaakarivin kohdalla, joihin niiden ratkaisusanat tulevat. Seuraava, NAISIA, on oman rivinsä ylälaidassa. Sitten tulee PIAN JOHTOON, joka on reilusti rivinsä yläpuolella mutta loogisessa järjestyksessä, koska ratkaisusanakin on seuraavaksi vaakasuuntaan. Kuva naisen yläruumista vie paljon tilaa ja työntää siis edellistä vihjettäkin ylöspäin, mutta logiikka säilyy: niin se kuin kaikki edellä mainitut vihjeet tuottavat toisiaan seuraaville vaakariveille ratkaisusanat siinä järjestyksessä kuin vihjeet näkyvät. Viimeinen vihje, LINNUT, tuleekin sitten pystyyn.

En nyt yhtäkkiä ymmärrä, mikä tässä on se epäkohta tai miten muuten tuon olisi voinut tehdä. Yksi keino kai olisi käyttää tasasuuruisia vihjeitä, mieluimmin rivi tai kaksi tekstiä viittamaan kuhunkin ratkaisusanaan. Minä revittelen, käytän isoja kuvia tai pieniä, miten sattuu huvittamaan.

Tahallani en sijoittele mitään sillä mielin, että yrittäisin vaikeuttaa, mutta en nyt sentään viitsi aikuisia ihmisiä ihan kädestä pitäenkään ohjata varsinkin kun tässä on kyseessä vähän kuin sattuman kautta syntynyt projekti, pienen piirin hupi, ei-kaupallinen tuhertaminen. Seuraavassa ristikossa, kasissa, vasemman yläkulman vihjeet taitavat aivan oikeastikin askarruttaa sijoittelunsa takia, mutta niin se nyt vain on, tykättiin siitä tai ei.

Kymppi tuli juuri valmiiksi ja se on tarkoitus heittää esiin 16.12., minkä jälkeen poistun kuvioista.
32. HT26.11.2008 klo 21:02
Huomasin heti lähetettyäni edellisen, että vastaanottaja tuli väärin. Siis RA eikä PP.
33. marjuko26.11.2008 klo 21:57
Vihjeiden sijoittelu suhteessa ratkaisusanoihin tuossa nimenomaisessa vasemmassa laidassa ei tuottanut minkäänlaisia logistisia ongelmia minulle, joka normaalisti sähellän ja sekoilen ylikierroksilla. Niin kuin H.T. tuossa sanoi, järjestys on looginen ja sanat asettuvat paikoilleen luontevasti. Meillä on ollut iso ilo näistä pikkuristikoista eikä niiden odoteta kilpailevan joidenkin IS Kovisten pilkuntarkkojen määritysten kanssa. Näiden luomusten etu on persoonallinen ainutkertaisuus.
34. jonkka26.11.2008 klo 22:04
Nyt on pakko reagoida. Mitä natinaa vihjeiden sijoittelusta!
Näin pienessä ristikossa! Ei tuottanut minulle ainakaan mitään vaikeutta. Ja tämähän on vain meidän huviksi tehty!

HT, miten niin poistut kuvioista? Ei kai nyt kokonaan.
35. Owlie26.11.2008 klo 23:21
Pyytän saata yhtyä marjukon ja jonkan perusteluihin. 10 ylimääräistä sisäpiiriristikkoa on miehen työ.

RA, helpottaako, jos voit saara Toivoselta vielä yhden suklaapatukan? :D
36. RA26.11.2008 klo 23:30
Kerroin vain oman mielipiteeni ja kokemukseni. SE lienee edelleen sallittua. Vai pitäisikö sanoa "jälleen sallittua".

Yhtä (minua) häiritsi vihjeiden sijoittelu, ketään muuta ei. Siinäpä palautetta laatijalle. Johtopäätökset on helppo tehdä.
37. pelaaja27.11.2008 klo 08:01
Herranen aika !
Siis HT:n sisäpiiriristikko, vapaaehtoistyönä, toivomamme ja saamamme ylimääräinen hauskuus - ei kerta kaikkiaan ole kenelläkään oikeutta ruveta keksimään negatiivista palautetta. Vaikea uskoa edes, että näin pääsi käymään.
38. PP27.11.2008 klo 08:04
RA:
Olisit voinut olla puuttumatta pieniin kauneusvirheisiin, joita ristikosta muka löysit. HT on ihan hyvää hyvyyttään laatinut näitä pikkupaloja iloksemme ja luulen meidän kaikkien vilpittömästi tykänneen niistä. Emme luoja paratkoon odotakaan mitään kaikki kriteerit täyttävää täydellisyyttä.

Katsoin nyt ristikkoa sillä ns. ristikkosilmällä enkä löytänyt moitteen sijaa. Tai, jos ihan yrittämällä yritän saivarrella, niin 'linnut' olisi ehkä voinut olla pikkipikkiriikkisen enemmän oikealla, mutta pari milliä sinne tai tänne ei haittaa yhtikäs mitään. Meille tämä ristikko ei ollut vaikea, toivottavasti sinäkin, RA, siitä selviät ja ainahan voit meiltä kysyä. :-)

HT:
Hyvä, kun korjasit nimmarin! Toivottavasti kaikki sen huomasivat.

Et sinä voi jättää meitä ilman välipalaamme, jonka olet kiitettävästi tarjonnut ja josta olemme varmasti kaikki tykänneet. Emme odota täydellistä menyytä, vaan hyvältä maistuvaa naposteltavaa pääaterioiden välissä. Jos emme sitä saa, meillehän tulee nälkä!!
39. HT27.11.2008 klo 11:10
PP,

olen muistavinani linnut-vihjeen sijoittamisesta, että siinä ulkonäkö meni selvyyden edelle eli teki mieli keskittää vasemman laidan vihjeet. Ajattelu kulki niin, että kun kerran vihjeet sen yläpuolella noudattavat vaakariveille tulevien ratkaisusanojen järjestystä, tämä viimeinen hoksataan poikkeukseksi eli siksi, josta lähtee se ainoa pystysana.

Nythän sitten on kuultu, että järjestyksen noudattaminenkaan ei riittänyt, peräti kolmessa kohtaa on pitänyt pähkäillä, mikä rivi täyttyy mistäkin vihjeestä. Jotenkin en usko.

Kolmosessa joitakin hidasti se, että piti päättää banjon ja Bellan sijoittelusta eli kumpi vaakaan ja kumpi pystyyn. En löytänyt sellaista kuvien asettelua, joka olisi pelastanut ratkaisijan miettimiseltä, mutta taisi jengi hoksata, että moinen kuuluu ratkaisijan elämään, ei sitä kannata itkeä. Sitä paitsi minun teelmäni taitaisivat olla kuta kuinkin läpikirjoitusjuttuja, vaikka arpoisin vihjeiden sijoitukset kentissä.
40. Matahari27.11.2008 klo 11:22
Voi hyvä taivas, en paremmin sa enkä tu!
HT, sinulla ei todellakaan ole mitään syytä eikä velvollisuutta selittää. Jos emme näistä "sijoitteluvirheistä" selviä, on kai aika palata lasten ristikkojen pariin.
Onneksi en tunne ristikkosääntöjä ja sen verran on hajataittoa, että milliä sinne tai tänne en edes erota.
Kiitos, kun olet jaksanut ja viitsinyt. Toivottavasti se jatkuu.
41. PP27.11.2008 klo 14:14
HT:
Älä vaan luule, että kirjoitin tosissani tuosta 'linnut' -kohdasta. Sehän oli RA:lle osoitettu osa viestiä ja heitto yksinomaan hänelle, ei missään, siis ei MISSÄÄN tapauksessa sinulle. Luulin sen selvästi käyvän ilmi sanoista: "saivarrella, ehkä, yrittämällä yritän ja pikkipikkiriikkisen". RISTIKKOSI ON OK! Enkä tykkää, että itse sanot niitä 'teelmiksi'. Kuinkahan moni meistä pystyisi samaan. Minun arvaukseni on: Ei yksikään.

Pyydän sydämestäni anteeksi, jos pahoitin mielesi. Minulle ei tuottanut minkäänlaista, edes pienintäkään, vaikeutta sijoittaa sanoja oikeille paikoilleen. Ainoastaan RA:lle näkyi tuottavan.

Odotan muiden tavoin innolla seuraavaa. HT- kulta, häntä pystyyn ja hymy pyllyyn!!

Matahari:
"milliä sinne tai tänne" tarkoitti kaiketi minua. Luepa uudelleen ja mieti, millä mielellä kirjoitin. Et voi löytää siitä mitään HT:n moittimista, päinvastoin, tai sitten minulla on maailman huonoin ulosanti. Jos mielialani ei löydy tekstistä, niin kerron: kirjoitin tuohtuneena, tippa silmässä, sillä kun luin sivua aamulla herättyäni, tunsin HT:n tulleen kaltoinkohdelluksi. Halusin puolustaa ja kannustaa häntä. Kaipa sitten epäonnistuin.
42. HT27.11.2008 klo 16:02
PP:

Ymmärsin juttusi siten kuin olit sen tarkoittanut.
43. PP27.11.2008 klo 16:57
Kiitos HT!
44. RA27.11.2008 klo 19:23
Närkästyneiden kommenttien määrästä päätellen tein näköjään karmean etikettivirheen ottamalla esille vihjeiden sijoittelun. Jestas sentään! Että joku voikin olla näin tökerö ja tilannetajuton!

"Vaikea uskoa edes, että näin pääsi käymään."

Ihan yksinkertaisesti: Näin pääsi käymään, kun luulin, että tämmöisellä ristikkoaiheisella keskustelualueella olisi lupa sanoa k a i k i s t a ristikoista omia kokemuksia. Siis muutakin kuin että: KIITOS! TYKKÄSIN! OLI KIVA!

Siis: Kehua pelkästään, jos siltä tuntuu. Tai moittia pelkästään, jos siltä tuntuu. Tai vaikka ottaa esille jokin yksityiskohta. Tai kyseenlaistaa yksittäinen vihje tai ratkaisusana. Kukin omien kokemusten pohjalta.

Siis: Niinku puhua näistä ristikoista. :-D

- Kun ristikon ratkonta (kuten tässä) vie aikaa muutaman minuutin, ei tietenkään tuo esiinnostamani pieni moite ole mikään koko ristikkoa lyttäävä asia - eikä sen ratkomista estävä asia. Niin EN myöskään sanonut, vaikka huomautukseni todenperäisyyttä ja aitoutta on jo ehditty epäillä ja sanomaani liioitella.

Jos tosiaan ollaan yleisesti sitä mieltä, että tietyt ristikot ovat tabu (niitä kiitoksia lukuunottamatta), niin olisikos selkeämpää ja reilumpaa laittaa ohje asiasta jo heti aloitusviestiin?
45. HT27.11.2008 klo 19:56
Johan toki vihjeiden sijoittelua on lupa arvostella, kuten kaiikkea muutakin ristikkoon liittyvää (tosin osa minun ristikkojeni puutteista johtuu alkeellisesta tekotavasta). Tässä vain on sikäli hassu asetelma, ettei kukaan muu ole tainnut ymmärtää, mikä siinä asettelussa oli pielessä. Mutta silti kenellä tahansa on tietysti oikeus tulla raportoimaan, että olkoot vaikka kuinka samassa järjestyksessä vihjeet ja ratkaisusanat, kolmessa kohtaa ei ymmärrys tahtonut riittää kertomaan, mihin kohtaan mistäkin vihjeestä ratkaisusana tulee. Aivan rohkeasti toimittu, nostan olematonta hattuani.
46. qwer27.11.2008 klo 20:04
Hyvä RA. Sinun ei pidä osallistua kaikkiin pieniin asioihin. Ensimmäinen kerta oli, kun tätä amatööriristikkoa rupesin tutkimaan. Olen sen saanut jopa täyteen!
Yritin tulostaa ristikon paperille. Näytti kovasti suurelta. Sitten muistin Heureka! On olemassa ohjelma nimeltään Paint. Ei kun painamaan "print screen" näppylää. Sitten leikkasin ja peistasin erääseen sähköpostiohjelmaan ristikon. Sitten tulostin ja nyt se on ratkottu ja paperilla.
47. sama27.11.2008 klo 20:06
Muuten pikkukakkosessa paint-ohjelmaa käyttivät lapset noin viisitoista vuotta sitten
48. HT27.11.2008 klo 20:15
qwer,

eikö pakattu versiokaan mahtunut A4-arkille?
49. qwer27.11.2008 klo 20:24
HT. En kokeillut, mitä konsteja voisi olla. Tyydyttävään lopputulokseen kumminkin päädyin.
50. PP27.11.2008 klo 21:38
qwer:
En saanut ristikkoa tulostetuksi enkä hoksannut tuota sinun neuvomaasi konstia, vaikka olen käyttänyt sitä joskus muussa yhteydessä. Nyt kokeilin ja siirsin writeriin ja tulostui sitä kautta. Kiitos hyvästä vinkistäsi!
51. qwer27.11.2008 klo 21:47
Ole hyvä PP :)
52. Jondalar27.11.2008 klo 22:13
Pitihän sitä kokeilla itsekin. Hyvin tulostui pakattu versio vaatimattomalla printterilläni, vaivattomasti löysin oikeat sanat ristikkoon. Kyllähän tuo RA kaivaa verta nenästään pöyhimällä kaikkea mikä liikkuu. Näyttää olevan isolla miehellä paljon joutilasta aikaa.
53. RA27.11.2008 klo 23:00
Jondalar: "Kyllähän tuo RA kaivaa verta nenästään pöyhimällä kaikkea mikä liikkuu. Näyttää olevan isolla miehellä paljon joutilasta aikaa."

Ketä ja mitä tällaiset heitot palvelevat? Mihin tätä loputonta liioittelua tarvitaan (kuten "pöyhimällä kaikkea mikä liikkuu")? Ihan oikeasti? Mihin?

Onhan nuo tuommoiset tietysti vetäviä sanontoja. Että en minä sillä...
54. Matahari27.11.2008 klo 23:10
Voi PP
Todella pahoillani epätarkasta ilmaisustani, en suinkaan tulkinnut viestiäsi HT:lle negatiiviseksi. Päin vastoin - olin samaa mieltä.
Saanko anteeksi epätarkkuuteni, koska tunnelmani oli varmaan aivan samat kuin sinun kuvaamasi. Käytin kyllä tarkoituksella ilmaisuasi parista millistä, koska ne mielestäni ilmaisivat hyvin, kuinka pienistä oli kysymys. Tuohtuneena en loppuun asti ajatellut, miten viestini saatettaisiin tulkita.
Toivon, etten pahoittanut mieltäsi, sitä en missään tapauksessa haluaisi.
55. 027.11.2008 klo 23:28
Olen ymmärtänyt, että RA on nainen?
56. [Owlie]28.11.2008 klo 00:54
[RA on nainen. Tapasin henkilökohtaisesti Kirjamessuilla Sanaseppojen ständillä. Erotan naisen miehestä. RA myös laatii ristikoita. RA on Sanasepot-lehden päätoimittaja nykyään. Olen lehden tilaaja. Nämä asiat tiedän kokemuksesta.
Jo tällaisen taustan takia ihminen voi olla ja hänen tulisikin olla kiinnostunut KAIKESTA, mikä sivuaa ristikoita.

RA tuottaa paljon tekstiä - nopeasti. Kokemuksesta tiedän, että kiireessä silloin tällöin lipsahtaa. Sitten onkin korjaamisen tai anteeksipyynnön aika.

Hakekaa nyt marisijat joku uusi kohde! Ensin oli PP, nyt RA. Bella on ihan oma juttunsa.

Jos minut valitsette, ammun kovilla takaisin. Minulla on tuntuma, että Ekiä lukuunottamatta, marinat kohdistuvat etupäässä naisiin. Herää kysymys, miksi?

Otetaan uusiksi Madeleine Albrightin kuolematon lausahdus:
"Helvetissä on paikka varattuna naisille, jotka eivät tue toisiaan", jotta tajuaisitte, miksi älähdin. En usko helvettiin, mutta tässä asiassa uskon täti-Madeleinea.]

Anteeksi, HT, että foorumiasi käytetään tällaiseenkin.

P.S. Vanhan sydäntä lämmitti huomata PP:n ja qwerin sanan-vaihto :)
57. TJV28.11.2008 klo 08:08
Owlie,

Voin yhtyä joka kohtaan kirjoituksessasi.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *