4310. SK 42

MP21.10.2008 klo 10:58
Olen pitkästä aikaa yrittänyt selättää SK:n kolmitähtistä. Yläosa täynnä ja osittain alaosa. Keskialue nyt aivan jumissa.
SAADAAN SAMALLA KERTAA KAUPAN PÄÄLLE? Onkohan vihje kahdelle pitkälle sanalle vai kaksi erillistä vihjettä. TIK-vihje ei avaudu, lähellä oikeaa reunaa kaksi pilkkuriviä ja huutomerkki ei sytytä ollenkaan! Oik alanurkassa lepäilevästä miehestäkäänen saa "otetta".
Vasemmassa reunassa ylhäältä VIHREÄ KUUSIKKO aika hauska ja varmistui lähikaupassa. MENEE HALKOON aika ovela nykyaikana
2. lp21.10.2008 klo 11:36
Aivan ehtymätön tuo Tonin kekseliäisyys. Oli tosi iloinen olo, kun sain lähes täyteen, alhaalla oikealla olisi vielä neljä sanaa. MP, se keskialueen pitkä vihje molemmille, ja onhan meillä näitä pilkun ....... . Kyllä on ollut apua, kun alkaa tottua "tonismeihin". Varsinainen herkkupala tämäkin ristikko, kiitos Toni
3. Jaska21.10.2008 klo 14:16
Monenmoista herkkua oli Pitkälä taas kattanut SK:n kovispöytään. Tonismeihin aikaisemmin perehtymätön kokee tämän todennäköisesti pahikseksi. Itse olen niitä jo sen verran tuskanhiki otsalla opiskellut, että IS-Plusasteikolla kolmen tähden (pallon) perään voisi vetää miinuksenkin.

Huomasitko MP, että TIK on puhekuplassa? "Puhuja" ei tosin ole mikään elollinen sarjakuvahahmo! Lepäilevä miekkonen ei ole angloamerikkalainen!
4. MP21.10.2008 klo 18:27
Kiitos. Joo, miekkosen keksin eikähän se ollutkaan "mahdoton", ajatus ei vaan sinnepäin kulkenut. Muuten vielä oik.laita auki sekä pääosin keskusta pitkine sanoineen ja pilkkuineen.
5. lp21.10.2008 klo 19:17
MP, katselepa seuraavalla kauppareissulla liikkeitten katoille.
Toivottavasti nämä avut eivät vie joidenkin ahaa-iloja.
6. MP22.10.2008 klo 10:50
Kiitos avuista! Nyt aamukahvilla viimeiset kirjaimet paikalleen, useinhan onkin niin, että kun illalla tökkää, aamulla onnistuu. Aivot ilmeisesti työskentelevät nukkuessakin, näin olen jostain lukenut.

Täytyy yhtyä ylläoleviin kiitoksiin. Hienoja oivalluselämyksiä ratkonnasta sai. SK:n ristikot ovat siitä mukavia, että omien harmaiden aivosolujen lisäksi ei yleensä muita apuvälineitä tarvita. Kyllähän HS-ristikotkin ovat omalla tavallaan haastavia, vaikka joskus niiden parissa joutuu etsiskelemään tietolähteistä jonkin Ugandalaisperäkylän nimeä.
7. matts23.10.2008 klo 08:04
Tulihan se täyteen vaikka MUMMOISTA vastaussana hieman aprigoituttaa?
Jotenkin ajattelisin sen pehmeämmällä 1. konsonantilla paremmin vastaavaan vihjeeseen tai sitten olen kokonaan metsässä?
8. Jaska23.10.2008 klo 13:15
Puolustanee se kovakin muoto paikkaansa, kun koko ristikko on kova sana!
9. ++23.10.2008 klo 18:59
??
10. ov23.10.2008 klo 22:05
Kiitoksia vihjeistä katoista ja pilkuista. Niillä homma ratkesi. Vaivaamaan jäi mitä tarkoittaa PINOKKIOTTA? Kirjaimet siihen kyllä muodostuivat vaakariveistä.
11. Jaska23.10.2008 klo 23:36
On Pitkälällä jotkut niin katalia vihjeitä, että minäkään en voi kuin otta hiettä tutkailla niitä taatana.
12. -25.10.2008 klo 12:27
-
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *