KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > MIELENKIINTOINEN ARTIKKELI

4276. Mielenkiintoinen artikkeli

Eki9.10.2008 klo 15:33
Tällainen oikeusjuttutarina löytyy Sanaseppojen sivuilta:

_http://www.sanasepot.fi/artikkelit/happamia.html
2. Hakro10.10.2008 klo 01:50
Ja meillä puhutaan "oikeusvaltiosta"!

Tämähän ei ole läheskään ainoa tapaus, jossa oikeuslaitos ei ole ymmärtänyt, mistä jutussa oikeastaan on kyse.

Jos ajatellaan oikeustapausta (henkilönimet olen unohtanut), jossa taidemaalari käytti pohjana valokuvaajan otosta, muutti sitä kyllä huomattavasti mutta joutui silti maksamaan korvausta tekijänoikeuksista, tämä ristikkotapaus on täysin selvä mutta oikeuden päätös suorastaan käsittämätön.

Oikein pistää vihaksi!

No, olen kyllä löytänyt omia tekstejäni härskisti kopioituina netistä, mutta niillä ei ole varmaankaan ansaittu rahaa, joten se on vähän eri juttu.
3. Ö10.10.2008 klo 08:43
Olen samaa mieltä Hakron kanssa sekä tästä yksittäistapauksesta että asiasta yleensä. Olen myös kohdannut tapauksia, joissa laki unohdetaan tuomioistuinten päätöksiä tehtäessä. Jopa Korkein Oikeus teki männä vuonna päätöksen, jota se ei perustellut lailla vaan kirjallisuudessa esiintyneillä kannanotoilla. Tämä päätös koski konkurssiyhtiön velkojen vanhenemisaikaa.

Joskus tuntuu, että meillä Suomessa ei vieläkään haluta noudattaa lakia edes tuomioistuimissa.
4. qwer11.10.2008 klo 16:10
On kyllä kaunaista porukkaa. Kaksitoista vuotta vanhoja keissejä etsitään ja muka ollaan loukattu jotakin mentaalivammasta ristikon laatijaa. On kyseisellä valittajahenkilöllä varmaan iho-ongelmia kanssa. Olen tekstin aikoinani lukenut.
Hakrolle. En ole törmännyt tekstehisi kertaakaan. Varsinkaan nimimerkkisi tuotannossa. Miksi et kirjoia nimelläsi? Ö:kin nostaa profiiliansa siirtymällä pölkkykirjaimiin.
5. JPQ14.10.2008 klo 18:48
Hakro: minusta kuvan mallina käyttö juttu on jo naurettava jos luontokuva tms. jos asetelma tai ihmi mallista otettu kuva tms voisin sanoa vähän eri asia.
Nyt katsomaan itse juttua.
6. JPQ14.10.2008 klo 18:52
Tosi kamala juttu nyt kun luin tuon miten jollain moraali on niin alhaalla jos taso jolla se on väliin ei mahdu yhtään mitään.:)
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *