KESKUSTELUT > RISTIKOT > IS-KOVIS 5.7.

4088. IS-kovis 5.7.

Jaska6.7.2008 klo 22:00
Simbergiltä lähes napakymppi. Vain paria vihjettä olisin muuttanut. Toinen niistä on mielestäni jopa epäloogisesti harhauttava, en voi tässä vaiheessa paljastaa mikä. Eihän sitä sentään virheeksi kehtaa väittää. Makuasioitahan nämä pitkälti ovat...

Mutta moitteettomia ja varsin ovelia harhautuksia sekä muuten onnistuneita kovisviheitä, uutuuksiakin, on aivan riittävästi. Kaiken kruununa vuoden kekseliäimmät pääkuvalauseet. Hyvä!

Yhdessä vaiheessa näytti taas pallotus olevan pielessä. Vauhtini yltyi paikoin tasaista tallustelusta kevyeksii hölkäksi. Mutta tietysti onnistuin tekemään pari helppoa virhettä, ja niiden takia ratkonta pysähtyi niiltä osin täysin. Lopulta oma kovisalarajani (3h) tuli täpärästi ylitettyä. Oikea pallotus! SM-kärkitiun tasoisille kuitenkin korkeintaan 2½, ja mestarishenkilöille varmaankin alle tunnin keskis. Mutta kuka tunnustaa joutuneensa välillä vähän hiljentämään pikaveneensä vauhtia vaarallisilla merikortittomilla vesillä ja kiihdyttämään uudelleen vasta ahaan tai parin jälkeen!

Ainakin vuoden kärkikolmikkoon tässä vaiheessa yltävä ristikko. Lavoniuskin saa yläkerrasta tällä kertaa puhtaat paperit! 10.
2. lp7.7.2008 klo 12:13
En koskaan ratko aikaa katsoen, vaan iltaisin loikoillessa. Olenkin aivan "pöllämystynyt", kun sain ristikon täyteen parina iltana. Yleensä minulle jää Alfin ja Antin ristikoissa aukkoja. Nautin kovasti eri vihjeistä, vaikka olin monesti harhateillä, esim. päivälennolla, soluttautuvia. Kynän molemmat päät olivat kovassa käytössä. On tämä ratkominen nautittavaa!
3. PP7.7.2008 klo 18:10
Todella hyvä ristikko mielestäni. Vihjeitys oli paikoin kutkuttavan hauskaa, kuten esim. 'tyhjentävä toimitus'.
Tuli mieleen puuceet ja rasvanpoistotoimenpiteet ym. tyhjentävät toimenpiteet. 'Kasvattavat satoja' ja 'viikon mies'
ja moni muu, nautittavaa sanahelskyttelyä Simbergimäiseen tyyliin.

Eniten viivähdin oikeassa alakulmassa, kun piraattileffoja
hain ihan netistä asti ennenkuin loksahti.

(lp: Ei noista Jaskan ajanotoista kannata välittää. Hän kilpailee vain itsensä kanssa. Ja vähän ehkä minunkin. Ai miten iloinen hän olikaan, kun huomasin jälkeenpäin, että ratkaisustani puuttui yksi kirjain. "No niin, minä olin sittenkin nopeampi kuin sinä!")
4. Eki7.7.2008 klo 18:17
Simbergin ristikot ovat Lavoniuksen painokkaasti editoimia. Melkein jokaiselle sanalle on Alfilta kaksi vihje-ehdotusta ja aika usein Heikki on silti keksinyt kolmannen, ihan oman. Tsekkauksen jälkeenkin on usein muutama vihje muutostilassa ennen lehteen lähettämistä. Alf ja Heikki ovat hyvä työpari.
5. PP7.7.2008 klo 21:16
Ja sen huomaa!
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *