KESKUSTELUT > RISTIKOT > HS-CHAT

4066. HS-chat

Eki27.6.2008 klo 12:56
Kun tuossa mainittiin, että uusimmassa HS-säikeessä on lähes 800 kommenttia, tuli mieleeni, että näiden julkipuolen juttujen rinnalle voisi perustaa HS-chatin. Niinpä sen perustin juuri.

Jos menee chat-puolelle, tällaiseen yksityishuoneeseen mennäkseen on rekisteröidyttävä. Ei ole kuitenkaan pakko paljastaa oikeaa nimeään tai muita henkilötietoja muille kävijöille.

Siis ensin rekisteröityminen ja sitten tauluun nimimerkki, salasana ja alimpaan lokeroon HS, niin pölähtää suoraan HS-sättiin.

Chatin jutut säilyvät siellä kaksi päivää ja sen jälkeen katoavat lopullisesti. Jos siis haluaa pysyvän muiston niistä, on ne siirrettävä ja tallennettava omalle koneelle.

Kun HS-porukka on puhunut jopa oikeista tapaamisista, tämä olisi mukava välimuoto ja siirtymävaihe. Jos chat ei tunnu oikealta tavalta kommunikoida, sen voi koska tahansa jättää hautautumaan ja kahden päivän päästä se on kadonnut kokonaan.

Jos HS-chatin porukka haluaa, että esimerkiksi minä en käy paikalla lainkaan, hyväksyn sen. Tarkoitukseni ei ole valvoa, mitä siellä tapahtuu, vaan kenties käydä lukemassa ja keskustelemassa kuten täällä paraatipuolellakin. Päächatin perusteellakin voin sanoa, että paikalla tulee käymään ihmisiä, jotka eivät sano mitään, ja heidän syynsä käydä voi tällöin vain arvata.

Kaikki halukkaat voivat perustaa vaikka pari-sättejä ihan millä nimellä tahansa. Myös HS-chatissa voi lähettää yksityisviestejä, jos ei halua muiden lukevan kaikkea.

Varmasti tämän lisäksi tarvitaan jokaiselle ristikolle oma säie. Kuitenkin ne voisi yrittää pitää hieman asiapitoisempina, sillä kaiken mukavankin jutustelun alle jää helposti se varsinainen asia. Kuka ikinä palstoille tulee, voi sitten käydä kysymässä apua kummassa tahansa paikassa. Tämän HS-chat-otsikon alla voi vaikka nimimerkki x käydä kertomassa, että kirjautuu nyt koko päiväksi chatiin, mutta on poissa klo 15-17. Sitten ne, jotka haluavat rupatella x:n kanssa, voivat kirjautua silloin sinne, mutta ei tarvitse luulla, että tuona aikana 15-17 saisi x:stä juttukaverin.

Chatissa on joitakin ongelmia eri selainten kanssa. On hyvä myös tietää, että systeemi saattaa joskus heittää ihmisen sieltä pois niin, ettei sitä huomaa, ainoastaan uudet viestit eivät enää tule ruudulle. Silloin täytyy kirjautua uudestaan sisään.

Olen paikalla nyt siellä, mutta en välttämättä koko ajan aktiivisena eli voin olla poissa päätteen äärestä. Olen poissa paikalta ainakin n. klo 13.20-14.40, vaikka nimeni siellä onkin.

Tervetuloa keskustelemaan, JOS tällaista haluat! Huoneen nimi on siis ytimekkäästi HS.
2. iso S27.6.2008 klo 13:35
Kiitän hyvästä tarkoituksesta ja yrityksestä. Toivottavasti lankeaa otolliseen maaperään.
3. anaa27.6.2008 klo 20:00
Mistä löytää luettelon näistä ei julkisista huoneista?
Muuten Hesarin ratkojat ovat sen verran iäkästä porukkaa, etteivä kirjoittele tekstejä, jotka säilyvät vain kaksi päivää.
4. Eki27.6.2008 klo 22:02
Ei ole luetteloa. Huoneet ovat salaisia. Vain saamalla tietää huoneen nimen voi löytää toiset keskustelijat. Itse taas voi avata vaikka huoneen xzcf ja kutsua sinne ihan kenet haluaa.
5. anaa27.6.2008 klo 22:55
Chat ohjelman voisi kyllä poistaa. Näköjään noin viisi ihmistä keskiyöllä siellä vierailee.
6. Miksi poistaa?27.6.2008 klo 23:17
Poistaa, miksi? Viisi ihmistä keskiyöllähän on ihan hyvä saldo. Vai häiritseekö Sinua kun et itse uskalla mukaan.
7. Eki27.6.2008 klo 23:23
Pää-chatissa on tällä hetkellä 13 ihmistä.
8. anaa28.6.2008 klo 00:08
Käynpä katsomassa
9. anaa28.6.2008 klo 07:44
Eipä ollut hääppöstä.
10. Fani28.6.2008 klo 09:01
Milloin saamme myös HH-chatin, jossa voisi keskustella Kirpuista rauhassa ja livenä mestarin itsensä kanssa? Vai onko se jo olemassa, mutta salaisten huoneiden listalla?
11. 28.6.2008 klo 09:35
Täältä löytyy
-http://www.kirppuristikot.fi/

Miinusmerkki pitää poistaa
12. Eki28.6.2008 klo 11:12
Ilmeisesti on uskottava, että kuningasideani oli surkea. Kiitän hs-ketjulaisia, ettette ruvenneet joukolla minua ideastani lynkkaamaan. Hyvässä hengessä sen tein ja vahvasti tietoisena, että se on helppo ymmärtää väärin.

Tuo pää-chat ei ole mikään ristikko-chat ja ymmärrän, jos anaa on siihen pettynyt. Se on kuitenkin vapaa keskustelufoorumi ja muotoutuu kävijöittensä mukaan. Kun vakiokävijät tutustuvat, puhutaan ummet ja lammet ja se on aivan luonnollista.

Olen kyllä miettinyt, että jätän chatin mainostamisen Pelikaanien mainoksista pois, mutta toisaalta voi joku nykyporukastakin löytää ystäviä ja mikä mukavinta, tuo yksityishuonesysteemi on tosi hyvä, vaikkei ainakaan vielä ottanut tulta alleen hs-väen keskuudessa.

Jos haluatte joskus kokeilla, voitte mennä ja valita tosiaan minkä nimen tahansa huoneelle (tietyissä rajoissa). Tämä HS olisi ollut julkisen ja yksityisen välimuoto. Jos olet ensimmäinen, joka menee kyseisen nimiseen huoneeseen (ikinä tai ainakin kahden vuorokauden aikana), sinusta tulee huoneen valvoja. Se ei edellytä mitään toimia. Siitä vaan keskustelemaan, kun kaveri tai kavereita tulee sisään. Systeemi on todella helppo ja mielipiteet vaihtuvat reaaliajassa.

Yksi vuorokausi on kyllä aika lyhyt aika päätellä, että joku asia ei toimi, jos käytännössä kukaan ei sitä edes kokeillut. On aivan selvää, että hs-ristikoiden ongelmakohdista keskustelu auttaa paljon sellaisiakin, jotka eivät koskaan kirjoita mitään vaan vain tarkkailevat, ja tällöin niiden on syytä olla täällä esillä. On toisaalta ilmeistä, että jos viestejä on yli 800, niiden läpi kahlaaminen vaatii aikaa ja sisua. Itse olen jo jättänyt hs-säikeiden tarkan lukemisen, mutta en vedä siitä tämän suurempia johtopäätöksiä.
13. JUST28.6.2008 klo 12:22
tämmösille hs-sätti olisi onnen omiaan:

Lähettäjä: HT 28.6.2008 klo 11:54

TJV: merkkaan kalenteriin. Törkeää hurjempi sade olisi este, muita ei tule mieleen.

Lähettäjä: TJV 28.6.2008 klo 12:00

HT: Säät on varmistettu, parissakympissä mennään ja pouta.
toippa: Kiitos kannustuksesta.
14. JA28.6.2008 klo 12:29
tämmösille:

3. Onnittelut Seitenvitoselle kutosen johdosta.

4. HT: Kun alkuviikosta olen jokivartta kolmisenkymmentä
kilometriä ylempänä, voisin keskiviikkona klo 13 tarjota kahvit.
Kaupungissa tulee varmasti muulloinkin käytyä, mutta voisin
olla polliisin vieressä silloin. Lyöt vain olalle ja sanot vaikka,
että tuleeko TJV maidon kanssa vai ilman. Jos valitset ensin
väärän sinipaitaisen, hän tuskin pahastuu. Mutta älä sille
kahvia tarjoa. Minä tarjoan sinulle.
15. TJV28.6.2008 klo 12:37
JUST, JA: Olkoon sinulle omiaan mikä on. Minä päätän, mikä
minulle.
16. NIIN.28.6.2008 klo 12:39
JUST.
17. JUST.28.6.2008 klo 13:10
NIIN.
18. pelaaja28.6.2008 klo 16:43
Ihan hienohan tämä ideana on.
Mutta kumma, että tännekin ehti melkein saman tien kaikenmaailman anaatikkoja pilaamaan hyvää alkua: esim. en nyt millään osaa keksiä iäkkääksi väitetyn porukan kahden päivän sääntöä.
Ikuiseksi mysteeriksi jäänee myös se, miksi henkilöt, jotka eivät ole kiinnostuneet ristikoista eivätkä varsinkaan HS-ristikoista, kuitenkin ovat koukussa HS-säikeisiin. Omituisista kannanotoista näkee, että joka ainut lause on tarkkaan luettu..sama, jos minä menisin kommentoimaan vaikka riippulentäjien sivuille. Lienee sitä nettiriippuvuutta. No onneksi meittin porukalla menee lujaa ja hyvin.
19. Eki28.6.2008 klo 18:13
Pelaaja mainitsi toisaalla käyneensä chatissa. Ehkä heitin kirvestä kaivoon liian aikaisin. Jos homma lähtee toimimaan, toivon teidän viihtyvän siellä. Tulen jossain vaiheessa piipahtamaan, jo senkin takia, että muuten en tiedä, paljonko on kävijöitä ja millainen meininki on eli muuten olen ihan täällä kerrotun varassa.
20. ?28.6.2008 klo 18:41
Oliskohan syytä laittaa vielä selkokielellä nuo HS-sättiin menon ohjeet?
21. molla28.6.2008 klo 18:52
Huhuu! Onko täällä ketään? En oikein tajua ideaa, kai.
22. molla28.6.2008 klo 18:54
Että mistä voisi nähdä, montako ihmistä täällä on jollakin hetkellä. Ei kiinnosta sinänsä, montako kommenttia on kaikkinensa ollut.
23. NÄIN HSE KÄY28.6.2008 klo 19:00
1. Napauta etusivulla olevaa CHAT
2. Napauta kohtaa rekisteröidy + täytä pakolliset tiedot (omaa oikeaa nimeä tai muuta semmoista ei vaadita)
- tässä valitset KÄYTTÄJÄTUNNUKSESI (nimimerkkisi) ja SALASANASI

=>

3. Mene HS-sättiin
- kirjoita käyttäjätunnuksesi kohtaan KÄYTTÄJÄTUNNUS
- kirjoita salasanasi kohtaan SALASANA
- kirjoita HS kohtaan HUONEEN NIMI
+ klikkaa MENE CHATTIIN -painiketta
24. Eki28.6.2008 klo 19:02
Kiitos, joku on poissa ollessani toiminut.

HS-chatiin mennessä ei mistään näe, montako ihmistä siellä on.
25. molla28.6.2008 klo 19:03
No, just noin tein. Ei johtanut mihkään. Paitsi nyt yllättäen oon sit täällä!
26. molla28.6.2008 klo 19:04
Aika rakentavaa noin keskustelun kannalta:) Mutta eihän täällä kukaan keskustele.
27. NIIN28.6.2008 klo 19:06
molla, klikkaa IHAN ENSIN ETUSIVULTA kohtaa CHAT

Keskustelu
- Ristikot
- Muut aiheet
CHAT
28. molla28.6.2008 klo 19:08
No, tässä ollaan. Ei ole oikein ottanut tulta tämä chat?
29. NIINPÄ NIIN28.6.2008 klo 19:13
molla, klikkaa sitä sivun reunassa, vasemmalla olevaa Chat-sanaa (EI otsikkoa HS-chat)

Sivun reunassa, vasemmalla: Chat
30. molla28.6.2008 klo 19:16
Apua! Minkä sivun????!!!!
31. molla28.6.2008 klo 19:18
Tää ei selvästikään ole mulle:)
32. VAIKKAPA28.6.2008 klo 19:19
tämän nyt auki olevan. Kelaa yläreunaan ja kohdista katseesi vasemmalle. Siellä on sana Chat.
33. pelaaja28.6.2008 klo 19:20
Ou, sätin puolella näkyy, että olen tullut huoneeseen ja poistunut sieltä..taisi mennä lähetä-tapukka ohi suun. Pitää yrittää uudelleen uudella tekstillä
34. CHAT28.6.2008 klo 19:21
viininpunaisessa palkissa vasemmalla.
35. molla28.6.2008 klo 19:28
Mielenkiintoista. On vuosia, kun olen chattaillyt missään. Tekniikka kaikille muille tuttu. Hakuammunnalla näköjään onnistuu paremmin kuin ohjeilla!
36. molla28.6.2008 klo 19:30
Mutta nyt kun siis täällä ollaan, niin mikähän nyt olisi sitten se keskustelunaihe, jolla rasitettaisiin ristikkokeskustelua? Mutta ei siis tätä. Jonkun nimpparit/synttärit?
37. 28.6.2008 klo 19:31
Ekillä on nyt paha burn out. Joku aulis voittaa kinamaattomana. vuokilat mennen tullen
38. MUISTITHAN28.6.2008 klo 19:32
laittaa siihen kolmanteen laatikkoon, missä kysytään huoneen nimeä, että HS

Huoneen nimi: HS
39. molla28.6.2008 klo 19:34
Muistin kyllä ja varmuuden vuoksi vähän enemmänkin!
40. Eki28.6.2008 klo 19:34
En minä kirjoita kuin nimellä Eki.
41. VIELÄ KERRAN28.6.2008 klo 19:35
1. Vasemmalla viininpunaisessa pystypalkissa on sana Chat. Klikkaa sitä.
2. Napauta kohtaa rekisteröidy + täytä pakolliset tiedot (omaa oikeaa nimeä tai muuta semmoista ei vaadita)
- tässä valitset KÄYTTÄJÄTUNNUKSESI (nimimerkkisi) ja SALASANASI

=>

3. Mene HS-sättiin
- kirjoita käyttäjätunnuksesi kohtaan KÄYTTÄJÄTUNNUS
- kirjoita salasanasi kohtaan SALASANA
- kirjoita HS kohtaan HUONEEN NIMI
+ klikkaa MENE CHATTIIN -painiketta
42. molla28.6.2008 klo 19:35
Taitaa mennä liian monimutkaiseksi. Kiitos seurasta!
43. pelaaja28.6.2008 klo 19:39
nimpparit/synttärit, vaikkapa: julkistin 'siellä' synttärini, saa nähdä, ken löytää juhliin
44. 28.6.2008 klo 19:49
Chatissa päivystävät RA ja junamies.
45. RA28.6.2008 klo 20:25
Ei ole perää, ei ole perää! Mä olen ottanut vastuualueekseni lähinnä tuon Rakkikoirat ketjuun.
46. molla28.6.2008 klo 21:50
Arvoisat kansalaiset. Voisihan tämä olla ihan kivakin idea, jos
1) ihmiset osaisivat tänne tulla (teknisesti ylireagoin!)
2) olisi asian vierestä -aiheita, jotka kiinnostaisivat

Näyttää vain siltä, että tajunnanvirtatekniikka "asiallisten"aiheitten yhteydessä toimii hyvin. Miten sitä "muuta" nyt sitten tänne ohjailisi, ellei ylhäältä päin poistettaisi kaikki ns. asian vierestä menevät aiheet? Ja sitä ei kai kukaan toivo. Saattaisi kuivahtaa koko palsta tai ainakin sen toistaiseksi suht. koht. vapaana liitelevä hengenlento.
47. -1.8.2008 klo 09:33
-
48. Ylläpito1.8.2008 klo 12:51
Muistakaa tämä, hyvä hs-väki.
49. Eki19.8.2008 klo 22:21
Hemulille tämä chat-juttu etusivulle. Tässä annetaan paljon ohjeita, mutta sekavahan tämä kokonaisuus on.

Ehkä tähän chat-asiaan on parempi palata tarkemmin sitten, jos ja kun se toimii kaikilla selaimilla.
50. Hemuli19.8.2008 klo 22:55
Kiitos, Eki!

Luin ja tunnistin mollassa itseni.
Juuri noin minullekin varmaan käy.

Mutta kovastihan häntä jaksettiin neuvoa, juuri niin kuin minua (ilmeisesti paljon yksinkertaisemmissa asioissa?) kun tovi sitten tungeksin häiriköimään mm. Kirjailijat ketjuun- ja Alkukirjain (en muista edes nimeä oikein!) -säikeille. Töppäsin koko ajan ja kansa jaksoi neuvoa. Kukaan ei osoittanut ärtymystään. No, yksi piikikäs kommentti tuli, mutta enemmänkin olisin ansainnut.
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *