KESKUSTELUT > RISTIKOT > VAIN KYNÄ JA PAPERI

4050. Vain kynä ja paperi

Eki16.6.2008 klo 22:03
Jouduin tänään tilanteeseen, jossa minun piti odottaa ainakin tunti ja hallussani oli kynä ja lehtiö, mutta kumi oli kadonnut matkan varrella.

Olin kerran aiemmin eräällä lentomatkalla kauan sitten laatinut yhden ristikon ilman kumia. Nyt olin kuitenkin sen tilanteen edessä, että jos en käytä tätä aikaa hyväksi uutisristikon laatimuksen aikaansaamiseksi, koko päivän aikataulu heittää häränsitäyhtäpaikkaa.

Kumi nyt kuitenkin on laatijan parhaita kavereita. Samoin tietenkin Ristikkorenki ja kirjat - eikä niitäkään ollut käytettävissä. Eikä yhtään innostavaa aihetta.

Päätin ottaa aika yksinkertaisen aiheen politiikasta, ei mitään nelossurmia tai muuta ikävää. Heitin lauseet paikalleen, alakulmaan ristikkäin päätyen. Oikealle lähtevää lausetta sijoitin jo vähän väärään kohtaan ja päätin terästäytyä ja panna ainakin varman kohdilleen, totta kai sitten joutuisi korjailemaan päälle vaikka mitä.

Välillä sanojen ja vihjepaikkojen hahmottaminen oli hieman hankalaa, mutta kyllähän siitä selvisi. Huomisesta lehdestä voi sitten tsekata, onko ristikossa jotain eroa eli onko se kumi sittenkin aika turha kapistus - tässä hommassa.
2. Juhani Heino17.6.2008 klo 11:37
Ei varsinaisesti kuulu aiheeseen, mutta jos pyyhekumia ei löydy, sormi on hyvä korvike. Ehkä vähän on paperilaadusta kiinni.
3. TJV17.6.2008 klo 14:55
Ratkojalle tulee joskus mieleen, mahtaako laatijalla olla paljon
varastossa tavaraa. Siitä tuo kiireesi ei suoraan kerro mitään.
Tai ehkä uutisristikon suhteen sentään. Joutoaikaa kai lähinnä
käytit hyväksesi.
4. Eki17.6.2008 klo 15:14
Ristikoita on varastossa ja joitakin tehdään (kuin) viimeistä päivää. Ajankohtaisuus on intohimoni ja siksi en tahallaankaan tee kaikkia paljon etukäteen. Moni muu laatija ei ole näin onnellisessa asemassa.

Joutoaikaa... niin, minun piti olla se aika muualla laatimassa uutisristikkoa, joten se oli se aika. Yritän aina ottaa lehtiön mukaan, kun voin joutua odottamaan. Olen huomannut tuon tilanteen erittäin hedelmälliseksi laadintahetkeksi. Paikka ja tilanne on yllättävän tärkeä minulle.

Juhanin ehdottama sormi on käynyt mielessä, mutta epäilen sen sotkevan aika paljon. Paljon riippuu kynästä. Mukanani oli suht kova kynä.
5. Rouva Kikkeli17.6.2008 klo 15:41
-http://www.tietopankki.com/narsismi.html
6. RA17.6.2008 klo 16:50
Paradoksi: Kun oikein menee itseensä, on lopulta niin täynnä itseään, ettei enää mitään muuta mahdu. [Keksin just. Tai voi olla, että olen lukenut jostakin.]
7. TJV17.6.2008 klo 17:42
Mitään ei voi enää keksiä, ei voi kuin soveltaa. Mielipiteiden
vaihto saattaa olla hedelmällistä. Pitää vain katsoa, ettei saa
huonompia tilalle. (Ainakin Origon sanoma juttu).
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *