KESKUSTELUT > MUUT AIHEET > IS KOVIS 17.5.

3989. IS KOVIS 17.5.

RA18.5.2008 klo 21:07
Jälleen sama kokemus kuin Ekin edellisestä koviksesta (19.4.): Ei ratkennut ihan niin kuin normaalisti. Olisiko jälleen syynä "nimijutut", jotka tosin nyt eivät olleet kallellaan mihinkään tiettyyn teemaan. En tiedä, tarvinnee miettiä. Ehkä vain sattumaa.

Yksi virhe ristikossa mielestäni on. Vasemmassa alanurkassa: UI (4). Jos se ei ole virhe, niin en sitten tajua, miten ratkaisusana muodostuu.
2. Eki18.5.2008 klo 21:15
Joo, tuossa taitaa ola minun mokani. Olen lisännyt siihen tekstatun päälle tietokonetekstin, jonka olen tehnyt poikkeavasti alkuperäiseen verrattuna.
3. Jaska18.5.2008 klo 21:15
Tietenkin virhe. Pitää siis olla IU. Ei vaikea hoksata.
4. PP18.5.2008 klo 21:36
Pikkuvirhe ei tahtia haitannut. Ratkesi ilman vaikeuksia sujuvasti, taisi kuitenkin kolme varttia vierähtää. Paras oivallus mielestäni oli 'naisryyppääjiä'
5. Libero18.5.2008 klo 23:21
Hyräilytti ja hymyilytti enimmäkseen... Päällisin puolin yksinkertaisesta ja arkisesta pääkuva-aiheesta tuli kolme metkaa ratkaisulausetta. Kun ne avautuivat kivuttomasti, niin koko tai melkein koko ratkontasessio tuntui keveältä.

Oikeassa yläkulmassa pääkuvalauseista ei ollut apua. Noilla tienoin sovittelin mahdollisia ja tietysti samalla vääriä vastaussanoja väärään järjestykseen, mihin en ole sortunut miesmuistiin.

Viisunimi 70-luvulta oli minulle vieras. Nimi lienee oikein, mutta sillä ei ole ääntä eikä kasvoja. :( Kiihkeällä seitsenkymmenluvulla lienee jotakin jäänyt kuulematta ja näkemättä.
6. Eki19.5.2008 klo 00:05
Puhutaan viisuedustajasta myöhemmin lisää, ettei paljastella mitään. Aika tutusta päästä kyllä on.
7. Eki19.5.2008 klo 01:17
Huomasitteko sitä helpottunutta vihjettä? Ei saa sanoa mikä, mutta saa sanoa huomanneensa.
8. IiKoo21.5.2008 klo 09:59
En havainnut, mitä oli helpotettu, mutta aika iisi kovishan tuo muuten oli. Mutta ihan mukavia vihjeitä siellä oli ja kyllä se viisuedustaja ihan tuttu pimputtaja oli. Ko. edustajan kappaleesta en ole koskaan pitänyt. Minusta se oli täyttä roskaa (jota mielestäni on 99% kaikista euroviisukappaleista).
9. RA21.5.2008 klo 10:07
Eki viitannee erääseen viimeviikkoiseen uutisaiheeseen, joka
h e l p o t t i tietyn vastaussanan muistamista tai tietämistä ylipäätään.
10. Tuomas L.21.5.2008 klo 17:03
Itse en ollut varma, oliko siellä alanurkassa virhe vai ei; voisihan nimittäin ajatella, että se vasemmalle osoittava kynänkärki oli tarkoitettu paitsi omaksi vihjeekseen, myös osaksi UI-vihjettä.
11. RA22.5.2008 klo 12:31
Olisi tuo minusta ollut vähän turhan kiero ja epäreilu, jos se kynäpiirros olisi ollut samalla osa UI-vihjettä. Olkoonkin, että kyseessä on kovisristikko. - Ja Ekihän jo vahvisti, että virhe mikä virhe.
12. Libero22.5.2008 klo 17:54
Tuomas L. tarkastelee alanurkkaa terävästä kulmasta. Jos Eki on tehnyt virheen tai mahdollisesti tehnyt, niin Heikki Lavonius on sen korjannut tai mahdollisesti korjannut.

Lavoniuksen piirtämä kynä vastaa hyvinkin vasemmalle osoittavaa nuolta. En usko, että noin tarkoituksellinen kynä lähtisi UI-vihjeen ratkaisusanan ensimmäisestä ruudusta tarkoituksetta.
13. Jaska22.5.2008 klo 20:48
Jos se on noin, niin miksi Eki tunnusti virheen? Ehkä yhteistyö L:n kanssa ei ollut ihan saumaton. Tuomas L ja Libero olkoot kuitenkin oikeassa, ellei Lavonius toisin ilmoita. Ja miksi ilmoittaisi, menisi vain kunnia ovelasta kikasta...
KOMMENTOI

Pakolliset kentät merkitty tähdellä *